Kto powinien unikać kurkumy? strona 1 z 5

Kurkuma, popularna przyprawa wykorzystywana głównie do przygotowywania dań kuchni indyjskiej, ma wiele właściwości leczniczych. Działa przeciwzapalnie i przeciwwirusowo, pomaga w zaburzeniach trawienia i wspomaga pracę wątroby. Najcenniejszym składnikiem kurkumy jest kurkumina - silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed wpływem wolnych rodników, działa też jak naturalny antybiotyk. Pomimo tak wielu pozytywnych dla zdrowia właściwości, kurkuma nie może być stosowana przez wszystkich. U niektórych osób może powodować nudności, niestrawność, biegunkę, zawroty głowy. Przeciwwskazania do stosowania kurkumy:
Kto powinien unikać kurkumy?
Udostępnij na FB
1
kurkuma w ciąży
Ciąża i karmienie piersią

Jeśli niewielką ilość przyprawy dodasz do ulubionych dań, nie narażasz się na wystąpienie skutków ubocznych. W okresie ciąży i karmienia piersią nie zaleca się jednak przyjmowania suplementów diety na bazie kurkumy. Pobudza ona macicę, co może grozić poronieniem. Ze spożywania dużej ilości kurkumy powinni zrezygnować też mężczyźni, kiedy wraz z partnerką starają się o dziecko. Kurkuma może obniżać poziom testosteronu i zmniejszać ruchliwość plemników.
2
kamica żółciowa
Kamica żółciowa

Kamica to choroba polegająca na powstawaniu tzw. złogów, czyli kamieni żółciowych w drogach żółciowych. Kamienie te powodują częściowe lub całkowite zatkanie przewodów żółciowych, przez co chorzy odczuwają ogromny ból. Kurkuma może dodatkowo go nasilić, dlatego osoby zmagające się z kamicą powinny unikać stosowania przyprawy.
3
kurkuma a cukrzyca
Cukrzyca

Spożywanie kurkumy może powodować znacznie obniżenie poziomu cukru we krwi. Diabetycy powinni uważnie kontrolować przyjmowanie kurkumy, bo może poważnie zaburzyć równowagę cukru we krwi.
4
przygotowanie do operacji
Przygotowanie do operacji

Kurkuma może zmniejszyć krzepliwość krwi i powodować nadmierne krwawienie podczas operacji. Nie zaleca się przyjmowania kurkumy przez 15 dni przed zabiegiem. Z tych samych powodów z kurkumy powinny zrezygnować osoby przyjmujące leki przeciwzakrzepowe, przyprawa może bowiem wzmocnić ich działanie.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

greta - 2016-11-23
Jak możecie publikować takie głupoty? Kurkuma jest przebadanym lekarstwem na stan przedcukrzycowy i pomaga wielu osobom chorym na cukrzycę. Publikacja takich bredni powinna być karalna.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub