Jak wyczyścić przypalony garnek? strona 1 z 6

Przypalony garnek potrafi spędzić sen z powiek niejednej osobie. Bez niego trudno przygotować jakiekolwiek danie. Jeśli i ciebie dotknął ten problem, bez obaw. Metody zaproponowane przez nas są bardzo proste do zrealizowania. Bez wątpienia większość składników, potrzebnych do wyczyszczenia garnka masz pod ręką, we własnym domu. Istnieje wiele sposobów, które nie tylko przywrócą go do stanu używalności, ale sprawią, że będzie jak nowy. Poniżej znajdziesz wskazówki, które pomogą ci rozwiązać ten niemały kłopot.
Jak wyczyścić przypalony garnek?
Udostępnij na FB
1
sól
Sól

Posyp dno garnka grubą warstwą soli i pozostaw na kilka godzin. Wypłucz wodą przecierając ściereczką.
2
proszek do prania
Proszek do prania lub mleczko do czyszczenia

Jeśli sól nie zadziała to nasyp do garnka 2 łyżki proszku do prania lub mleczka do czyszczenia, nalej wody i ją zagotuj. Następnie umyj garnek tak jak zwykle.
3
tabletki do zmywarki
Tabletka do zmywarki

Wrzuć do garnka tabletkę do zmywarki, nalej około 1-2 cm gorącej wody i pozostaw na noc. Rano wystarczy normalnie umyć garnek aby błyszczał jak nowy. Jeśli masz mało czasu to wrzuć tabletkę, nalej trochę wody i gotuj kilkanaście minut.
4
coca cola
Coca cola lub ocet

Nalej do garnka kilka cm coca-coli lub octu a następnie gotuj przez kilka minut. Sposób ten nie jest wskazany w przypadku garnków emaliowanych.
5
ryż
Ryż

Jeśli nie lubisz zapachu gotującego się octu, tabletek do zmywarki czy mleczka, to zagotuj w przypalonym garnku ryż. Gotuj go tak długo aż cała spalenizna zejdzie (może to potrwać kilka godzin).
  • Komentarze Tipy.pl (22)

sierotalosu - 2017-03-02
taki sam problem, jak u Pana Grzesia, to ryż przypalił garnek
grzesiek - 2016-12-05
To właśnie przez gotowanie ryżu się przypalił :(
ewa - 2016-07-04
Kala - gdzie zdobyć palnik acetynowy? Mojemu garnkowi może to pomoże :D
Jerzy - 2016-03-14
Najlepszy jest aerosol do czyszczenia piecyków. Schodzi każda spalenizna!
banditen - 2015-12-23
Co za baran zamieszcza reklamę która swoim wyciem ,bez mojej zgody budzi dziecko???
sliwka - 2015-09-14
zalac dno cifem ,troche wody aby przykryc spalenizne i zagotowac , jak nie schodzi dodac sody do picia i znow zagotowac , odstawic na 10 min ,po czym pieknie schodzi szczoteczka lub miekkim druciakiem . moje przypaleie bylo po powidlach sliwkowych
Alek - 2015-06-02
a tu http://tipy.interia.pl/tag2062,przypalony-garnek.html jest inaczej?
jajco - 2014-12-12
podchloryn sodu !
nalać ,odczekać i wypłukać.
s - 2014-09-02
Zagotować na krótko małą ilość wody z odrobiną zwykłego mydła - można trochę zeskrobać nożem z kostki. Schodzi pięknie każda spalenizna, tylko intensywny zapach gotowanego mydła w kuchni może nieco drażnić.
Agniesia2678 - 2013-12-30
Soda oczyszczona. Działa podobnie jak sól, ale jest silniejsza w działaniu i często skuteczniejsza. Należy wymieszać ją z wodą, zalać mieszaniną garnek i zostawić na noc. Jeśli jednak i to nie pomoże, należy wylać mieszaninę z garnka, wlać świeżą wodę, wsypać sodę i pogotować . Ta metoda nie służy jednak aluminiowym garnkom!
Marta - 2013-08-02
My w restauracji używamy w takich przypadkach dr clean grill, jest rewelacyjny i niedrogi
jara1950 - 2013-06-14
przypalony garnek.....wez plyn do mycia naczyn dodaj zwyklego octu.....zamieszaj I utworzona emulsja pokryj przypalenizne dodaj cieplej wody ciut-ciut....po 0,5 godz sprobuj usunac spalenizne,o ile jest jeszcze powtorz czynnosc...dodaj emulsji... powodzenia.....
AnnaRo - 2013-03-17
Ja na przypalone garnki stosuję oliwkę do ciała albo .. piasek. Jedno i drugie pomaga, jednak trzeba się niekiedy mocno naszorować.
narta - 2012-11-17
Ja mam lepszy sposób proszek do pieczenia wsyp całą paczkę i gotuj ok 20-30 minut odejdzie wszystko samo. gwarantuje na 100/
Karolinas - 2012-10-25
Aby wyczyścić przypalony garnek zwykle kilkakrotnie zagotowuję w nim wodę i to pomaga. Jeśli garnek jest miedziany posiłkuję się ketchupem :)
Brunkzor - 2011-10-16
Ja mam lepszy sposób, mianowicie zalewamy garnek coca-colą, dodajemy trochę płynu do naczyń i dość dużo soku z cytryny i wszystko gotujemy. Szybko schodzi, całymi płatami, nawet jak się przypali na czarno.
sisqa - 2011-10-10

Ja zawsze czyszcze cifem i potem jest już dobrze aaa i długo się musi moczyc w gorącej wodzie ;]

hannalucja - 2011-09-03
Znam niezawodny sposób, niestety nie wiem czy po takim zabiegu garnek się jeszcze nadaje do celów kulinarnych. Trzeba krótko pogotować ace (wybielacz) zejdzie z pewnością.
Jakub - 2011-07-24
Do kucyka. Dobra rada, ale nie każdy ma w domu palnik acetylenowy...
Krzysiek - 2010-08-13
Dzięki za tipa! Działa i to całkiem dobrze. Wyczyściłem garnek z przypalonego makaronu :)
kucyk - 2009-12-23
A ja mam lepszy i szybszy sposób polecam trzeba wziąć palnik acetynowy a reszte to się sami domyślcie:)
Kala - 2009-12-01
SUPER !! `polecam`` ~!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub