6 niesamowitych porad i wskazówek ogrodniczych strona 1 z 4

Jeśli lubisz spędzać czas w przydomowym ogródku pielęgnując i przesadzając rośliny, ten artykuł jest dla ciebie. Zebraliśmy kilka ciekawych rad i trików dla tych, którzy są początkującymi ogrodnikami jak dla tych już bardziej zaawansowanych. Oto kilka świetnych wskazówek i trików pielęgnacji ogrodu.
6 niesamowitych porad i wskazówek ogrodniczych
Udostępnij na FB
1
niszczenie roślin przez zwierzęta
Zapobiegnij rozsiewaniu się roślin
Jeśli posiadasz w swoim ogrodzie rośliny, które nadmiernie się rozrastają i przejmują kontrolę nad ogrodem, powstrzymaj je. Wystarczy przesadzić je do doniczki z obciętym dnem. Powstrzyma to rozrost korzeni rośliny na boki i rozprzestrzenianie się rośliny na większy obszar.

Powstrzymaj zwierzęta przed niszczeniem roślin
Zwierzęta domowe, zwłaszcza koty traktują twój ogródek ze wzrastającymi roślinami jak dużą kuwetę. Aby powstrzymać je przed niszczeniem roślinek, powbijaj wokół roślin plastikowe widelce.
2
domowa szklarnia
Mała szklarnia z plastikowej butelki
Aby świeżo posiane nasiona miały dobry start stwórz im małą szklarnię. Do tego potrzebna będzie plastikowa butelka ucięta w ¾ jej wysokości. Wystarczy nałożyć na doniczkę i mała szklarnia gotowa!

Zbieraj deszczówkę
Jakie to oszczędne! Zbiornik na deszczówkę podstaw po rynnę i możesz podlewać trawnik i rośliny. Pojemnik na deszczówkę możesz zrobić z plastikowego pojemnika na śmiecie lub z beczki na kiszonki.
3
drenaż doniczki
Skorupki z jajek jako nawóz
Jeżeli pragniesz, aby twoje rośliny pięknie rosły i kwitły, dodaj ziemi zastrzyku wapna. W tym celu skorupki z jajek zmiel w robocie kuchennym na proszek. Rozsyp w ogrodzie dla dodania roślinom nowej energii.

Drenaż w doniczce ze styropianowych chipsów
Dla lepszego drenażu roślin doniczkowych stosuj chipsy styropianowe (używane do wypełniania paczek). Doskonale znoszą ciężar i kontakt z wodą. Dzięki nim podczas podlewania ziemia z wierzchu doniczki nie będzie się zapadać. Na dno doniczki wysyp szklankę styropianowych chipsów, przysyp ziemią i wsadź rośliny.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub