4 fakty na temat soli strona 1 z 5

Eksperci zajmujący się zdrowiem zalecają, aby spożywać jak najmniej soli. Czy jednak rzeczywiście, by cieszyć się zdrowiem, zmuszeni jesteśmy jeść potrawy bez smaku? Czy całkowite ograniczenie soli w diecie przyniesie nam spodziewane rezultaty? Na te pytania znajdziecie odpowiedź w niniejszym artykule.
4 fakty na temat soli
Udostępnij na FB
1
sól a zdrowie
Nie trzeba się ograniczać
Raport opracowany na podstawie badań przeprowadzonych na osobach spożywających różne ilości soli wykazał, że nie ma wystarczających dowodów na to, że przyjmowanie soli w ilości mniejszej niż 2300 mg stanowi mniejsze zagrożenie wystąpienia chorób serca i udaru niż przyjmowanie jej większej ilości.
2
sól na zdrowie
Dieta o niskiej zawartości soli może być szkodliwa
Sól jest ważnym składnikiem odżywczym. Wiele funkcji naszego organizmu spełnianych jest przy jej udziale, na przykład przekazywanie sygnałów z mózgu i kontrola uderzeń serca. Jeśli spożycie soli maleje, może wzrosnąć poziom tłuszczu i cholesterolu we krwi. Badanie przeprowadzone na osobach chorych na serce i cukrzykach wykazało, że u osób, które spożywały sól w ilości mniejszej niż 2000 mg dziennie ryzyko śmierci spowodowanej chorobą serca było o 37% większe niż u osób, które spożywały sól w ilości 4000 – 6000 mg.
3
sól a nadciśnienie
Wpływ na ciśnienie krwi
Sól przyciąga wodę, tak więc dieta bogata w sól sprawia, że woda przedostaje się do krwiobiegu, co zwiększa ilość krwi, a z czasem prowadzi do nadciśnienia. Zmniejszenie ilości spożywanej soli ma korzystny wpływ na nasze ciśnienie krwi, ale można zauważyć, iż niemal całkowite usunięcie soli z diety może prowadzić do podwyższenia poziomu cholesterolu i zwiększenia oporności insuliny. Nie zaleca się więc całkowitego zaprzestania stosowania tej przyprawy.
4
sól ilość
Złoty środek
Spożywanie soli w ilości większej niż 2300 mg dziennie może prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych. Osoby przyjmujące więcej niż 3600 mg soli dziennie przez okres 18 miesięcy, będący w stanie zagrożenia nadciśnieniem tętniczym, dwa razy częściej cierpieli na zawał serca i udar oraz wymagali leczenia operacyjnego serca niż osoby, które spożywały sól w ilości mniejszej niż 2300 mg dziennie. Tak więc każdy z nas powinien znaleźć złoty środek dotyczący ilości spożywanej soli. Nie można tu zapominać, iż duża ilość soli (choć nie wyczujemy tego) znajduje się w jedzeniu typu fast food. Dlatego trzeba go unikać, gdyż nie jesteśmy w stanie ocenić, ile spożyliśmy soli.
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Jakoty - 2016-07-04
Eksperci, czy ktokolwiek, kto wykonywał badania miał dane z Polski, m.in te które dotyczyły pożerania przez Polaków soli drogowej, nie ma żadnej różnicy! Prawda?!
ja - 2016-07-04
Sól kamienna zawiera oprócz chlorku sodu ponad 80 łatwo przyswajalnych chlorków-doskonałego uzupełnienia w mikroelementy.Sól ze sklepu to głównie chlorek sodu i na dodatek z antyzbrylaczem-żelazocyjankiem potasu.Jodowanie soli to też nieporozumienie-bo w zwiększonej dawce jod przyspiesza zużycie tkanek-a tak na marginesie-nikt poziomu jodu nie badał,żeby ją jodować
Xav - 2016-07-04
Jak zwykle, lepiej nie jeść za dużo, ale też nie za mało. Taki wniosek może wysnuć każdy, niezależnie od otrzymanego wykształcenia. Nie mam wystarczającej wiedzy by na temat ilości soli w diecie rozważać, ale jak to się dzieje, że w diecie Japończyków jest dużo soli i jednocześnie są jednym z najdłużej żyjących narodów? Francuzi nie jadają śniadań, lekkie obiady i obfite, wysokokaloryczne kolacje z ogromną ilością wina, i też nalezą do długo żyjących. Sądzę, że naukowcy za mało jeszcze wiedzą, a fragmentaryczne obserwacje niczego nie dowodzą.
EkoChatka - 2016-07-04
"Eksperci" odszczekują częściowo swoje wcześniejsze wywody, ale nadal nie powiedzą prawdy. A ona jest taka, że sól ze sklepu to trucizna a sól nieoczyszczona (kłodawska), to lekarstwo!
realista - 2016-07-04
Z powyższego artykułu wynika jedno - expertom tak jak psu nie wolno wierzyć .
er - 2016-07-04
Autorze, jeśli nie znasz znaczenia słów, zapytaj kogoś. Piszesz "oporność insuliny", a takie zwierzę nie istnieje. Istnieje insulinooporność. A poza tym - wartościowy artykuł, pozdrawiam.
alfa - 2016-07-04
jeszcze ten poradnik powinien mówić jak przeliczyć mg na objętość !
anwir - 2016-07-04
Nie opierając się się na żadnych naukowych badaniach, tylko na własnym doświadczeniu , oświadczam że nadmiernie unikający solenia potraw są bardziej narażeni na choroby których przyczyną są wirusy czy bakterie. Wynika to z faktu , że zanim zacząłem płukać przynajmniej raz dziennie zatoki nosowe solanką (pół litra przegotowanej wody i łyżeczka soli morskiej ) to bardzo często miewałem potężny katar. A od chwili stosowania solanki miewam nieraz początki kataru gdy nieraz z lenistwa zaniedbam na dwa , trzy dni płukania. Ale wówczas muszę stosowac płukankę kilkakrotnie dziennie by zlikwidować objawy początku kataru. Tak więc nie unikajmy soli , ale również nie przesadzajmy z jej nadużywaniem. itd.. itd...
Onomatopeja - 2016-07-04
Zgłupieć ot tych porad w internecie odnośnie żywienia można. Coś co uważane jest za niezdrowe nagle okazuje się że jednak jest okej. Coś co jest zdrowe w następnym miesiącu zostanie uznane za rakotwórcze. Najbezpieczniej to nic nie jeść i umrzeć z głodu.
Poparzenie słoneczne jest zmorą letnich dni, uniemożliwia nam opalanie i zmusza nas do okrywania się ciuchami. Jednak...
Newsletter - Bądź na bieżąco Codziennie nowa porada w twojej skrzynce
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub