Jak przygotować ogród przed wyjazdem wakacyjnym? strona 1 z 4

Nie ma nic gorszego, będąc na wakacjach spędzać większość czasu na zamartwianiu się o dom i ogród. Nim wyjedziesz w góry, nad morze czy za granicę, przygotuj plan jak zabezpieczyć ogród inwazją szkodników lub brakiem wody. Oto kilka wskazówek na co zwrócić uwagę w ogrodzie przed wyjazdem wakacyjnym.
Jak przygotować ogród przed wyjazdem wakacyjnym?
Udostępnij na FB
1
szkodniki na roślinach
Uważnie sprawdź cały ogród nim wyjedziesz
Przyglądnij się roślinom, czy nie ma pojedynczych szkodników, które pod twoją nieobecność mogą spustoszyć ogród. Będziesz spokojniejsza na wakacjach wiedząc, że kwiatom i innym roślinom nic nie grozi. Do zwalczania szkodników używaj organicznych i domowych środków. Są one bezpieczniejsze i nietoksyczne, mogą być stosowane również profilaktycznie.
2
ściółkowanie roślin
Ściółkowanie roślin
Ściółkowanie pomaga utrzymać wodę i trzyma z daleka chwasty. Pamiętaj, aby używać ściółki przyjaznej dla ogrodu warzywnego. Kompost z liści lub trawy jest doskonały, gdyż jest za darmo i łatwo go przygotować. Dodaje ziemi wielu składników odżywczych.
3
nawodnienie ogrodu
Nawodnienie ogrodu
Woda jest jednym z największych problemów dla twojego ogrodu. Na 2-3 dni przed wyjazdem podlewaj, dość obficie ogród cały ogród. Jeśli masz ogród warzywny, wówczas nawodnienie ziemi uprzednio powinno wystarczyć do tygodnia czasu. Gdy wyjeżdżasz na dłużej, warto pomyśleć o systemie nawadniającym.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub