Co przynosi ulgę w zapaleniu rozcięgna podeszwowego? strona 1 z 4

Rozcięgno, zwane także pietą biegacza, pojawia się, gdy w powięź łączącą pięty z palcami wdaje się stan zapalny, który powoduje intensywny, przeszywający ból pięty. Pojawia się początkowo jako kilka ostrych ukłuć, kiedy osoba stawia pierwsze kroki po wstaniu z łóżka, później jednak zaczyna towarzyszyć tej osobie trwale. Najbardziej narażone na przypadłość są osoby, które intensywnie biegają, mają nieprawidłowe obuwie oraz osoby z nadwagą. Zanim zdecydujesz się na interwencję chirurgiczną lub chemiczną, spróbuj naturalnych leków na tę przypadłość. Istnieje wiele sposobów na zahamowanie i zniwelowanie bólu pięty.
Co przynosi ulgę w zapaleniu rozcięgna podeszwowego?
Udostępnij na FB
1
moczenie stóp
Sól Epsom
Sól Epsom to czyste minerały składające się z magnezu i siarczanu. Można ją kupić aptece. Badania pokazują, że połączenie soli Epsom z gorącą wodą może pomóc zlikwidować stan zapalny obolałych mięśni, stawów i wiązadeł.
Napuść do miski ciepłej wody. Dodaj soli. Upewnij się, że temperatura jest właściwa. Mocz nogi w wodzie codziennie przez 15 minut. Następnie wykonaj delikatny masaż stóp, koncentrując się na łuku i pięcie. Jeśli cierpisz na cukrzycę, ten zabieg może doprowadzić do nadmiernego wyschnięcia skóry. W takim wypadku zastosuj krem.
2
imbir
Imbir
Rozgnieć jedną łyżeczkę imbiru i rozmieszaj w szklance wody. Zagotuj mieszankę, a następnie pozwól jej ostygnąć do temperatury umożliwiającej wypicie. Dla najlepszych rezultatów pij taki wywar dwa razy dziennie. Ważne jest, abyś skonsultował się ze swoim lekarzem przed rozpoczęciem kuracji, bowiem herbata imbirowa może wejść w niepożądaną reakcję z niektórymi lekami. Imbir może także wpłynąć pogarszająco na kamienie żółciowe, wysokie ciśnienie krwi i problemy z sercem.
3
masaż stóp
Ocet winny
Ocet winny świetnie wpływa na liczne dolegliwości, włączając w to ból i stany zapalne. Proponujemy dwa sposoby w terapii rozcięgna podeszwowego. Jednym z nich jest połączenie ciepłej wody, octu winnego i miodu. Drugim sposobem jest napełnienie miski wodą, dodanie kilku łyżek octu winnego i moczenie w tym nóg przez 5 minut każdego dnia. Pamiętaj, że nie polecamy picia czystego octu winnego. Upewnij się zawsze przez wypiciem, że jest on rozcieńczony.

Masaże
Masaż niejednokrotnie może przynieść natychmiastową ulgę w bólu. Być może warto wybrać się do specjalisty od głębokiego masażu. Badania pokazują, że głęboki masaż łydek i stóp może pomóc w złagodzeniu bólu wywołanego rozcięgnem podeszwowym. Możesz także sam masować stopy używając ciepłego oleju kokosowego lub sezamowego, wcierając go delikatnie w stopy okrężnymi ruchami a następnie spłucz stopy ciepłą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć ganglion?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub