Jak zrobić lont do świec dymnych?

Lont jest jednym z najważniejszych elementów każdej petardy, bez niego nic się nie stanie. Na szczęście jest on też jednym z najprostszych elementów fajerwerków. Możesz zrobić własny lont do domowych świec dymnych lub zastąpić uszkodzony w kupionych w sklepie petardach. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zrobić lont do domowych świec dymnych.
Jak zrobić lont do świec dymnych?
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 małe miseczki, sznurek, woda, czarny proch, papierowy ręcznik
1

Namocz sznurek.

Weź kawałek sznurka, który będzie wystarczająco długi do twoich fajerwerków i zamocz go w miseczce z wodą. Nalej tyle wody by sznurek był całkowicie zanurzony. Mocz sznurek przez kilka minut tak by dokładnie przesiąkł wodą.

2

Przygotuj proch.

Do drugiej miseczki wsyp proch. Czarny proch kupisz w sklepie ze sprzętem do polowań, ponieważ będzie ci potrzebne niewiele tego proszku powinieneś go dostać beż żadnej licencji czy pozwolenia. Czasami proch dostępny jest także w sklepach rolniczych, żeby rolnicy mogli oczyścić grunt np. z korzeni drzew.

3

Pokryj sznurek prochem.

Wyjmij sznurek z wody i trzymaj go przez chwilę nad miską tak by nadmiar skapał z powrotem do naczynia. Kiedy nadmiar wody wykapie umieść mokry sznurek w miseczce z prochem. Suchą ręką posyp sznurek także z wierzchu, by proch pokrył go dokładnie z każdej strony.

4

Wysusz sznurek.

Całkowicie pokryty prochem sznurek wyciągnij z miseczki i połóż na ręczniku papierowym. Zostaw rozłożony sznurek, co najmniej na 5-6 godzin, aby całkowicie wysechł. Jeżeli masz czas najlepiej będzie, jeżeli sznurek będzie suszył się całą noc. Po wyschnięciu na powierzchni sznurka pozostanie warstwa prochu, co spowoduje, że będzie on bardzo skuteczny jako lont.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli nie masz sznurka odpowiedniej długości połącz ze sobą kilka kawałków i skręć kawałki sznurka tak by utworzyły jeden, solidny lont o odpowiedniej długości.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić maskę kota?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

maryska267 - 2016-11-02
Najlepsza zabawa Sylwestrowa w Rzeszowie :http://sylwester2016.rzeszow.pl , zostało już mało miejsc więc to ostatnia szansa na zapisanie się ;)
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub