Sposoby na dobry sen strona 1 z 4

Zdrowy sen może mieć pozytywny wpływ na jakość twojego życia. Dobra jakość snu określana jest bardzo często mianem „higieny snu”. Dzięki dobrze przespanej nocy nie tylko obudzisz się wypoczęty, lecz także zwiększy się twoja koncentracja, będziesz podejmował lepsze decyzje, będziesz w stanie wykonywać ćwiczenia oraz poradzisz sobie w stresujących sytuacjach. Oto przewodnik, który pomoże ci dobrze przespać noc.
Sposoby na dobry sen
Udostępnij na FB
1
budzik
Ustal swój plan snu
Chodź spać i wstawaj codziennie o tej samej porze, nawet w weekendy. Pomoże to ustawić twój wewnętrzny zegar i sprawi, że z łatwością zaśniesz.

Relaksuj się przed snem
Relaksacja przed snem, która jest przeprowadzona w zaciemnionym pomieszczeniu, pomaga oddzielić czas snu od aktywności, które mogą wywołać ekscytację, stres czy niepokój, czyli od uczuć, które mogłyby spowodować trudności w zaśnięciu, a w rezultacie niespokojny sen.
2
ciepła kąpiel
Jeśli masz kłopoty z zaśnięciem, to unikaj drzemek
Drzemka może pomóc ci przetrwać dzień, jednak jeśli w nocy nie możesz zasnąć, to usunięcie jej z twojego dnia, może okazać się pomocne.

Ciepła kąpiel
Temperatura ciała zmniejsza się na około 2 godziny przed snem. W ten sposób mózg daje sygnał naszemu organizmowi, aby przygotował się do snu. Ciepła kąpiel podnosi temperaturę ciała, która później spada, sprawiając, że łatwiej jest nam zasnąć.

Podnieś się z łóżka
Osoba, która leży w łóżku i nie może zasnąć, staje się zdenerwowana. Tak więc, jeśli po 15 lub 20 minutach od położenia się, nie możesz zasnąć, wstań i pójdź usiąść do innego pokoju. Kiedy poczujesz zmęczenie, wróć do łóżka.
3
filiżanka kawy
Nie spożywaj produktów zawierających kofeinę po godzinie 14
Produkty zawierające kofeinę, to między innymi kawa, herbata i cola. Kofeina jest stymulantem, który pozostaje w organizmie przez około 8 godzin. Tak więc, jeśli napijesz się kawy po obiedzie, to albo nie będziesz mogła zapaść w głęboki sen, albo nie będziesz mogła zasnąć w ogóle.

Słuchaj opowieści na dobranoc
Załaduj na swój telefon audiobook powieści, którą znasz, tak abyś nie musiała skupiać się na treści, tylko mogła spokojnie zasnąć. W ten sam sposób działa relaksująca muzyka.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub