Jak grać w kalambury?

Kalambury są bardzo popularną grą towarzyską. Świetnie nadaje się na wszystkie imprezy zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych. W grze biorą udział dwie drużyny a każda z nich powinna liczyć co najmniej 3 osoby. Gra polega na odgadywaniu haseł przedstawianych za pomocą gestów lub rysunków przez jednego z członków drużyny.
Jak grać w kalambury?
1

Drużyny

Najpierw wszyscy dzielą się na drużyny. Zwykle w grze biorą udział dwie drużyny w każdej co najmniej 3 osoby, jednak możliwa jest również opcja "bezdrużynowa". Jeśli osób na imprezie jest więcej można podzielić się na więcej drużyn. Najważniejsze, aby w każdej drużynie było po tyle samo osób (zrównoważenie sił).

2

Hasła

Hasła powinna wymyślać osoba prowadząca grę. Mogą one być wymyślone wcześniej przed imprezą, napisane na kartkach i wrzucone do słoika/koszyka.

3

Gra

Wychodzi pierwsza osoba na środek (obojętnie z której drużyny) i za pomocą gestów i/lub rysunków przedstawia wylosowane hasło. Kolejne hasło przedstawiane jest przez osobę z drużyny przeciwnej. Jeśli gra jest bezdrużynowa wówczas osoba która odgadnie hasło pokazuje je w następnej rundzie.

4

Punkty

Punkt zdobywa ta drużyna, która odgadła największą ilość haseł. Jeśli gra jest "bezdrużynowa" wówczas nagroda przyznawana jest dla osoby, która zdobyła największą ilość punktów.

Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Podczas pokazywania lub rysowania nie wolno używać dźwięków ani słów, które mogłyby podpowiedzieć hasło.
  • Nie można pisać ani podpowiadać cyfr.
  • Nie można pokazywać kolorów na swoim ubraniu.
Wskazówki
  • Jeśli nie masz tablicy nic nie szkodzi. Hasła można pokazać wyłącznie za pomocą pokazywanych gestów.
  • Nie zapomnij o nagrodzie przyznawanej drużynie, która zdobędzie najwięcej punktów.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub