Co pić, żeby nie mieć kaca?

Rodzaj pitego alkoholu w znacznej mierze wpływa na to, czy następnego dnia będziesz mieć kaca i jak duży on będzie. Poniżej przedstawiam jakie alkohole wybrać, a jakich unikać, żeby oszczędzić sobie „syndromu dnia następnego”.
Co pić, żeby nie mieć kaca?
1
Za kaca odpowiedzialne są uboczne produkty procesu fermentacji zwane kongenerami. Ich ilość w określonym alkoholu ma dominujący wpływ na to, czy następnego dnia obudzimy się z kacem.
2
Najlepszym wyborem jest wódka, ponieważ posiada ona tylko kilka kongenerów.
3
Na drugim miejscu znajduje się gin. Ma tylko kilka kongenerów więcej niż wódka.
4
Whiskey ma ponad trzykrotnie większą zawartość kongenerów niż gin.
5
Szkocka, rum i brandy zawierają prawie siedem razy więcej kongenerów niż gin.
6
Najgorszą opcją jest burbon. Zawiera prawie dziewięć razy więcej kongenerów niż gin, a 37 razy więcej niż wódka.
7
Ogólna reguła brzmi tak: trzymaj się jasnych alkoholi – nawet białe wino ma dużo mniej kongenerów niż wino czerwone.
8
Pij dużo wody przed i po spożyciu alkoholu. Nigdy nie pij na pusty żołądek.
Udostępnij na FB
Przeczytaj teraz: Jak szybko wytrzeźwieć?
  • Komentarze Tipy.pl (3)

muniek - 2010-10-24

co to za picie bez kaca:) a tak na serioo to polecam pić sprawdzona wódeczkę z dobrego źródła (ja ostatnio pije wyborową i zbieram nakrętki na konkurs) w sprawdzonym towarzystwie, koniecznie z zakąską i tak jak wyżej dużo pić, szczególnie wody i soków z witaminą c. Kumpel bierze tez 2kc, ale na mnie nie działa, może mam łeb bardziej przepity hehe:) Miłego imprezowania i małych kacyków:)

zvyg - 2010-08-13

Dobrym sposobem jest wzięcie większej dawki witaminy C przed rozpoczęciem picia, zjeść 2 łyżeczki cukru albo miodu. Przed położeniem się spać wypić ponad pół litra wody.

Olivia - 2010-08-06
Trzeba pić dużo wody pomiędzy kolejnymi drinkami/piwami. Zwykle mam kaca 1,5 dnia (cały czas śpie, z łóżka wychodzę tylko do kuchni po picie). Ostatnio jednak wypróbowałam metodę z wodą. W sumie wypiłam około 5 piw i z 3 baniaczki wódki, więc nie tak znów mało i oprócz tego wypiłam 2 litry wody. Kupiłam sobie 2 butelki litrowe wody i sobie piłam po szklance pomiędzy kolejnymi piwami lub nawet w trakcie picia piwa. Na następny dzień obudziłam się koło 12 ale nie czułam się tak fatalnie jak zwykle. Wykąpałam się, ubrałam, wyszłam z domu a wieczorem poszłam na kolejną imprezę. AAAA i jeszcze po powrocie do domu i rano po obudzeniu wypiłam elektrolity (może to też w jakimś stopniu pomogło).
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub