Jakie dokumenty sa potrzebne, aby wziąć ślub konkordatowy? strona 1 z 3

Wszystkie dokumenty i sprawy, jakie musisz załatwić, aby spokojnie i sprawnie przejść przez formalności, które są niezbędne do zawarcia małżeństwa.
Jakie dokumenty sa potrzebne, aby wziąć ślub konkordatowy?
Rzeczy, których potrzebujesz:
NA 3 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM:, świadectwa chrztu oraz świadectwa bierzmowania, skrócony odpis aktu urodzenia (odpisy aktu urodzenia można pobrać tylko w USC właściwym ze względu na miejsce urodzenia).Istnieje możliwość przesłania odpisu z USC np. z innego miasta do urzędu w miejscu zamieszkania Twojego Ukochanego/Ukochanej., świadectwa nauki religii ze szkoły (każde z Was pewnie będzie takim dysponować - jeśli nie to wystarczy świadectwo z wyszczególnionym przedmiotem Religia), dowody osobiste, zaświadczenie o ukończeniu nauk przedmałżeńskich, zaświadczenie o odbyciu spotkań w poradni rodzinnej (można dostarczyć później)
1
REZERWACJA DATY ŚLUBU/1 ROK PRZED ŚLUBEM:
Na około 1 rok przed datą ślubu, dokonujemy rezerwacji terminu w kancelarii parafialnej, w której chcemy wziąć ślub.
2
NAUCZKI PRZEDMAŁŻEŃSKIE:
Najlepiej jak najszybciej rozpocząć kurs przedmałżeński. Zazwyczaj odbywa się w tygodniu, ale dla zapracowanych są także kursy weekendowe.Jest to cykl dziesięciu nauk. Uwieńczeniem kursu jest otrzymanie zaświadczenia o odbyciu nauk przedmałżeńskich.
3
KOŚCIÓŁ(kancelaria parafialna)/NA 3 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM:
Wybieramy się do parafii, w której chcemy załatwiać wszelkie formalności z następującymi dokumentami: świadectwa chrztu, bierzmowania oraz świadectwa nauki religii ze szkoły oraz dowody. Tam spisujemy protokół przedślubny oraz rozpisywane są zapowiedzi.
4
WASZE PARAFIE:
Musicie złożyć podania do proboszcza w swojej parafii o wygłoszenie zapowiedzi. Po dwóch niedzielach wygłaszania zapowiedzi odbieracie ze swojej parafii zaświadczenie o wygłoszeniu zapowiedzi i zanosicie je do parafii, w której załatwiacie formalności przedślubne.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Jeżeli wszelkie dokumenty ślubne, jak i protokół są załatwiane w parafii, która nie należy do żadnego z Was (a w której chcecie wziąć ślub), wówczas potrzebna jest zgoda na ślub Waszego proboszcza (np. narzeczonej) na ślub w innej parafii.
  • Jeżeli protokół i wszelkie dokumenty załatwiane są w jednej z Waszych parafii (np. narzeczonej), a ślub odbędzie się w innej: wówczas potrzebna jest licencja na ślub od proboszcza jednej z Waszej parafii (np. narzeczonej).
5
URZĄD STANU CYWILNEGO/NA 3 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM
Następnie wybieramy się do USC właściwego ze względu na miejsce zamieszkania jednego z Was z wymaganymi dokumentami: odpis skrócony aktu urodzenia, dowód osobisty do wglądu.Na miejscu wypełnicie podanie o zaświadczenie stwierdzające brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz oświadczenie o przyjmowanych po ślubie nazwiskach przez Was.Zaświadczenie, które otrzymacie ważne jest trzy miesiące. Nie ma więc sensu planować wizyty w USC wcześniej niż 3 miesiące przez datą ślubu.
6
PIERWSZA SPOWIEDŹ:
Podczas spowiedzi przy konfesjonale zaznaczcie, że jest to spowiedź przedślubna, otrzymacie wtedy wpisy do stosownych formularzy, które w niedalekiej przyszłości trzeba będzie złożyć w kancelarii parafialnej.
7
PORADNIA RODZINNA/NA 2 MIESIĄCE PRZED ŚLUBEM:
Na 2 miesiące przed ślubem odbędziecie spotkania w poradni rodzinnej.
8
KOŚCIÓŁ:
Ponownie udajecie się do kancelarii parafialnej z następującymi dokumentami:zaświadczenie o wygłoszeniu zapowiedzi, zaświadczenie z USC o braku okoliczności wykluczających zawarcie związku małżeńskiego,zaświadczenie o uczestnictwie i ukończeniu kursu przedmałżeńskiego i spotkań w poradni rodzinnej.
9
KOŚCIÓŁ/TYDZIEŃ PRZED ŚLUBEM:
Tydzień przed ślubem wraz ze świadkami i kompletem dokumentów zgłaszacie się do kancelarii parafialnej, aby podpisać "aktu ślubu". Jeśli świadkowie nie mogą stawić się osobiście, wystarczy że znacie ich dokładne dane: imiona, nazwiska, wiek i adres.
10
SPOWIEDŹ/DZIEŃ PRZED ŚLUBEM:
Dzień przed ślubem po raz drugi przystępujecie do sakramentu spowiedzi.
11
W DNIU ŚLUBU/ około 20 minut przed ceremonią
Wy i Wasi świadkowie udajecie się do zakrystii w celu przedłożenia obrączek i kartek potwierdzających odbyte spowiedzi. Przed samą ceremonią ślubną (lub w jej trakcie) spisuje się zaświadczenie stanowiące podstawę sporządzenia aktu małżeństwa.
12
W CIAGU 5 DNI OD DATY ZAWARCIA MAŁŻEŃSTWA
Kościół powiadamia o fakcie zawarcia małżeństwa Urząd Stanu Cywilnego. Tam sporządzany zostanie akt ślubu.
13
PO 2 TYGODNIACH PO ŚLUBIE
Po około 2 tygodniach udajecie się do USC. W USC gotowe do odebrania są skrócone odpisy aktu małżeństwa.
Ostrzeżenia
  • Komentarze Tipy.pl (2)

maraskin - 2013-03-14
to jakieś rzymskie nauki są! zupełnie niepotrzebne
zuziazyl - 2013-01-31
Ślub to jedna wielka bieganina i załatwianie spraw z uciążliwymi czasami urzędnikami. Ale czego nie robi się dla miłości.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub