Jak odzyskać dane z uszkodzonego dysku? strona 1 z 4

Twój dysk został uszkodzony w najmniej odpowiednim momencie? Jeżeli stworzyłeś kopie wszystkich danych znajdujących się na nim, to możesz spokojnie zająć się wymianą sprzętu. Jeżeli nie zdążyłeś ich skopiować, to zaczyna się problem. Oczywiście możesz zadzwonić do odpowiedniej firmy zajmującej się odzyskiwaniem utraconych danych, ale możesz również spróbować zrobić to samodzielnie. Jeżeli ci się uda, to zaoszczędzisz sporą kwotę, gdyż usługi odzyskiwania danych nie są wcale tanie. Chcesz wiedzieć, jak to zrobić?
Jak odzyskać  dane z uszkodzonego dysku?
Udostępnij na FB
1
dysk w torebce strunowej
Dysk umieść w szczelnie zamykanej torebce strunowej. Następnie pakunek umieść w kolejnej torebce. Jest to konieczne, aby zabezpieczyć go przed wilgocią. Tak przygotowany pakunek włóż do zamrażalnika na 12 godzin.
2
mrozony dysk
Po tym czasie podepnij dysk do komputera i spróbuj skopiować dane. Nie wszystkie mogą być dostępne. Jeżeli nie odzyskasz wszystkich danych, cały proces powtórz tyle razy, ile będzie konieczne.
3
dysk twardy
Na jakiej zasadzie działa odzyskiwanie danych? Dysk twojego komputera zbudowany jest z wirujących dysków, do których przylega “głowica” podobna do igły w gramofonie. Kiedy uszkodzony dysk jest zamrażany, odległość pomiędzy dyskami i “igłą” zmniejsza się, przez co dane ponownie są dostępne. Kiedy dysk zaczyna się nagrzewać odległość znów się zwiększa i dane ponownie zostają utracone. Dlatego proces może wymagać powtórzenia.
  • Komentarze Tipy.pl (36)

alex - 2016-11-09
Większych bzdur dawno nie czytałem. Zamrażanie działać może tylko na płytkę z elektroniką, bo z odległościami głowic do dysków to autor mocno popłynął . Poza tym po zamrożeniu na dysku osadzi się szadź co skutecznie uniemożliwi odczytanie czegokolwiek. Jeśli dysk nie upadł w czasie pracy to padła płytka z elektroniką. Jak upadł to głowica starła wyspy magnetyczne i nikt niczym tego nie odtworzy!
anonim - 2016-11-09
stek bzdur
Że kur#a co??? - 2016-11-09
Gorszego poradnika w życiu nie widziałem. Powodzenia w odzyskiwaniu danych po takim "zabiegu".
Johny - 2016-11-09
Autor nie dosyć, że niema pojęcia o zapisie danych, to jeszcze proponuje szkodliwe rozwiązania. Takie mrożenie może spowodować potem gigantyczne szkody i bardzo drogie koszty odzyskiwania danych.
Proponuję autorowi iść do szkoły zamiast czytać głupoty w internecie i potem pisać szkodliwe porady.
Jajco - 2016-11-09
Jestem w 100% pewien, że firmom odzyskującym dane nie ubędzie ani jeden klient.
in4matix - 2016-11-09
Aż szkoda komentować takich bzdur. Jak poleciała elektronika (najczęściej w 2,5 cala) albo mechanika (ramię głowic), to zamrażanie nic nie da. Natomiast jeśli jest uszkodzony system plików albo jeśli tylko dysk "jest czytany w BIOS", to można to zrobić bez mrożenia.
ja - 2016-11-09
Bzdury
wladek - 2016-11-09
Kto wierzy w głupoty z zamrażaniem dysku, niech kupi sobie gumowy młotek i stuknie się w czachę. Gumowy MOŻE nie uszkodzi czaszki, w której znajduje się 99% straconych danych..
Rany boskie ! - 2016-11-09
Jezus Maria !
3,14 - 2016-11-09
Dawno nie czytałem takich głupot.
ech - 2016-11-09
Kiedyś to mogło działać, z dzisiejszymi dyskami większa szansa, że uszkodzi głowicę zabłąkany kryształek lodu... Trzeba robć backupy i tyle.
Najlepiej młotkiem - 2016-11-09
Dyrdymały, a jak padnie elektronika sterująca to co? Miotaczem ognia?
Arczi - 2016-11-09
A czy z fusów mogę przepowiedzieć numery w totolotku?
bbb - 2016-11-09
hahahahahahahaha, ale jaja
hahha - 2016-11-09
Usmialem sie, caly ten art jest tak naiwnie slaby ze az strach.
Dżordżan - 2016-11-09
Włożenie do kuchenki mikrofalowej na 3 minuty daje lepsze rezultaty
Bart - 2016-11-09
od kiedy metal jak się go zamraża to umożliwia zmniejszenie odległości od głowicy???? Zawsze mi się wydawało, że metal się kurczy, a więc odległość powinna się zwiększyć,...
TEDE - 2016-11-09
GŁUPSZEGO ROZWIĄZANIA NIE SŁYSZAŁEM
Karol - 2016-11-09
Co za bzdury ... .
Kot`enHau!er - 2016-11-09
Jeśli głowica dotyka nośnika to z dysku można zrobić podstawkę pod piwo. Albo oddać do specjalistycznego serwisu, Co też nie gwarantuje odzyskania danych.. Zaś za wypisywanie herezji, że głowica bo to jest głowica, więc cudzysłów zbędnym jest, przylega do nośnika to wskazane byłoby biczowanie pokrzywami.
tak tak - 2016-11-09
A ja słyszałem, że taki dysk trzeba wsadzić na trzy zdrowaśki do pieca. Więcej takich porad wam życzę. Człowiek straci swoje dane tak, że nawet firma ich nie odzyska.
ArchLinux - 2016-11-09
Jaka igła? Właściwie nie wiadomo, czy krystałki lodu nie zostawiali na talerzu, albo obniżony "igła" będzie świeżo zaorał na talerzu. ("Igła" to raczej głowica dysku twardego, schemat nie jest podobny do gramofonowych)
echhh - 2016-11-09
a po takiej próbie zapłacisz kilka tysięcy w firmie :P
nie wspominając o tym że dysk prawdopodobnie wogóle nie zakręci talerzami z powodu zbyt gęstego oleju/smaru w łożyskach.
MniamMniam - 2016-11-09
Nie zapomnijcie przed zamrażaniem zalać wszystkiego wodą, aby po 24 h mieć piękną lodową kostkę jak na fot.3. Po odzyskaniu danych możecie wszystko wrzucić do blendera, dodać banana i wypić odżywczego szejka. Mniam mniam...
trudnobardzo - 2016-11-09
większych bzdur dawno nie czytałem.
HHH - 2016-11-09
To dzisiaj jest pryma aprylis?!
wito - 2016-11-09
Gratuluje a jak torebka się rozszczelni jednak jakoś tam to mamy uszkodzony kontroler w płycie głównej i oczywiści płytę do wymiany
Pecet - 2016-11-09
Cytuję "Dysk twojego komputera zbudowany jest z wirujących dysków, do których przylega “głowica” podobna do igły w gramofonie. Kiedy uszkodzony dysk jest zamrażany, odległość pomiędzy dyskami i “igłą” zmniejsza się, " Panie olaa, specjalista Tipy.pl zanim zacznie się pisać o czymś to warto zapoznać się z tematem i nie wypisywać głupot. Jest wikipedia i inne portale opisujące jak jest zbudowany twardy dysk. Artykuł żenujący,
Andrzej - 2016-11-09
Ale w jakiej sytuacji miałoby to pomóc? Awarii elektroniki dysku, uszkodzenia głowic?
kurteczka - 2016-11-09
A jeszcze wodą święconą trza pokropić, będzie lepiej działać to zamrażanie :-)
ollos - 2016-11-09
Jak to nie pomoże to na 3 zdrowaśki do pieca
O - 2016-11-09
Bardzo innowacyjne rozwiązanie z lodówką, ja bym tam wsadził autora artykułu. Są odpowiednie programy które w niezły sposób radzą sobie z uszkodzonymi klastrami dysku
greg76 - 2016-11-09
Czy kogoś głowa zabolała? W dyski uszkodzona jest głowica lub talerz, bo głowica go "zaorała", takie bajki o mrożeniu to dzieciom na dobranoc. Jest kilka darmowych programów które mogą pomóc odzyskać dane, jeżeli one ni pomogą to pozostaje dobry serwis.
informatyk - 2016-11-09
Głupota goni głupotę. Lepiej odłączyć dysk od komputera i powierzyć firmie odzyskującej dane. Po takim eksperymencie zapłacicie 4 razy drożej za odzysk (więcej szkody) danych niż normalnie. Czasem po takim zabiegu jak tu opisano już nie ma co odzyskiwać bo np. pęknie część urządzenia lub przestrzeń zostanie nadpisana innymi danymi.
Rob - 2016-11-09
Tylko jak masz SSD to juz nie zadziała.
milicja - 2016-11-09
A przejściówka SATA jest potrzebna?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub