Jak domowym sposobem pozbyć się rybików? strona 1 z 4

Rybiki lub też srebrzyki to małe stworzenia, które widział każdy z nas. Choć nie należą do niebezpiecznych owadów, ich obecność bywa irytująca. Najczęściej spotkać je możemy w łazience i toalecie, wesoło grasujące pod stopami. Rybik widziany raz na jakiś czas, nie powinien nas zbytnio martwić. Jeśli jest ich więcej, wówczas trzeba sięgnąć po sposoby na ich wyeliminowanie. Oto kilka z nich.
Jak domowym sposobem pozbyć się rybików?
Udostępnij na FB
1
sposoby na rybiki
Rybiki kochają wilgotne, chłodne i ciemne miejsca. Kryją się w szczelinach w podłodze, między ścianami pod tapetami itp. Lubią jeść materiały takie jak papier, płyty kartonowo-gipsowe, nie pogardzą nawet jedzeniem lub tkaninami. Przyciągają je zwłaszcza słodkie pokarmy.
2
domowe sposoby na rybiki
Jeśli rybiki czegoś nienawidzą to jest zapach lawendy, wanilii i olejku cytrynowego. Kilka kropel wybranego olejku dodaj wody i butelką ze sprayem rozpyl mieszaninę w miejscach pojawienia się tych owadów. Równie skuteczne będzie rozłożenie nasączonych olejkiem wacików. Po kilku dniach rybiki powinny zniknąć.
3
rybiki domowe sposoby
Innym skutecznym sposobem jest rozsypanie mieszaniny cukru pudru i boraksu w stosunku 1:1 w szczelinach z których wychodzą rybiki. Kolejną propozycją pozbycia się rybików jest posmarowanie kawałka tektury miodem. Owady zwabione słodką przynętą przykleją się. Wieczorem wyłóż pułapkę, a rankiem gdy na tekturze znajdziesz przyklejone owady, spal ją lub zalej gorącą wodą.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się rybików?
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Leon - 2016-12-12
Polecam proszek przeciwko mrówkom. Nasypań w szczeliny, w miejscach, gdzie pojawiają się rybiki.
Yolka - 2016-12-12
No jak można się pozbywać rybików??? Przecież to takie sympatyczne stworzonka :)
ten tego - 2016-12-12
ale jak się je wykurzy z łazienki to GDZIE się przeniosą ?
Ola - 2016-12-12
Miałam w domu rybiki i skorki (szczypawki). Poszłam do parku przyniosłam w słoiku 1 pająka. Po miesiącu nie było skorków i rybików - wszystko zjedzone. Po pewnym czasie i pająk zniknał (najprawdopodobniej wyszedł przez okno bo nie było pozywienia.
ZMB - 2016-12-12
Mieszanina cukru i boraksu - szczególnie polecana jak w domu są małe dzieci. Autor artykułu powinien dostać srogie upomnienie.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub