Jak się spakować na wyjazd snowboardowy? strona 1 z 3

Zimowe wyjazdy na snowboard należą do najtrudniejszych, jeżeli chodzi o pakowanie się. Oprócz rzeczy, które zawsze się pakuje trzeba pamiętać o całej gamie akcesoriów dla miłośników białego szaleństwa. Wystarczy, że zapomnisz jednej małej, rzeczy takiej jak np. rękawiczki i albo będziesz zmuszony spędzić pół dnia w przepełnionych sklepach, albo zmarzniesz. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, co zapakować na wyjazd na deskę.
Jak się spakować na wyjazd snowboardowy?
1

Sprzęt.

Pewnie wiele osób decyduje się na wypożyczenie sprzętu, ale własny sprzęt jest zawsze bardziej komfortowy, bo dopasowany do twoich potrzeb. Jeżeli posiadasz własny sprzęt możesz więcej czasu spędzić na stoku, zamiast w kolejkach do wypożyczalni. Możesz także zaoszczędzić trochę pieniędzy, jeżeli wyjazd na deskę nie jest dla ciebie tylko jednorazową przygodą. Zapakuj snowboard, wiązania i buty, upewnij się, że wszystko wziąłeś. Jeżeli środek transportu, jakim się poruszasz tego wymaga włóż deskę do pokrowca.

2

Odzież wierzchnia i akcesoria.

Równie ważna jak sprzęt jest odpowiednia odzież wierzchnia do jazdy na snowboardzie. To co musisz mieć to kurtka i spodnie snowboardowe, czapka, rękawiczki, gogle. Jeżeli to możliwe wszystkie ciuchy spakuj w dwóch egzemplarzach, tak by móc się przebrać, gdy jedne przemokną (koniecznie weź 2 pary rękawiczek!). Do jazdy na desce przyda ci się również bielizna termoaktywna (koszulka, getry, skarpetki) oraz sportowy biustonosz (kobiety!).

Udostępnij na FB
3

Nie każdy musi je mieć, ale warto rozważyć ich zabranie: kask, maska na twarz lub kominiarka, chusta, rozgrzewające wkładki do butów i rękawic.

4

Odzież.

Musisz zabrać co najmniej dwa zestawy ciuchów. Jeden do chodzenia na spacery a drugi do jazdy na desce. Zestaw na deskę powinien składać się z trzech warstw: warstwy podstawowej, środkowej i zewnętrznej (oprócz odzieży wierzchniej). Policz dokładnie na jak długo wyjeżdżasz tak by mieć czyste ciuchy. Jeżeli masz dostęp do pralki i suszarki możesz zabrać mniej ciuchów i wyprać je na miejscu. Sprawdź, jaka jest prognoza pogody na twój urlop. Pamiętaj jednak, że prognozy długoterminowe mogą nie być dokładne zwłaszcza w górach, zabierz więc na wszelki wypadek więcej ciepłych ubrań. Jeżeli chodzi o odzież codzienną musisz dokładnie rozważyć gdzie będziesz chodzić. Masz zamiar odwiedzać eleganckie restauracje i kluby musisz zabrać odpowiednie ubranie i buty na co dzień. Zwróć uwagę, że wyjściowe buty mogą łatwo przemoknąć na śniegu, więc na pewno nie zaszkodzi, jeżeli weźmiesz 2 lub 3 pary. Weź także więcej skarpet i bielizny. Pamiętaj również, aby wziąć ze sobą klapki pod prysznic oraz kapcie do chodzenia po ośrodku.

W niektórych ośrodkach narciarskich, zwłaszcza w Alpach są ogólnie dostępne dla klientów sauny. Nie zapomnij zatem wziąć stroju kąpielowego / slipek.

5

Dodatki, o których łatwo zapomnieć.

Oto kilka przykładów na akcesoria, które nie są nam niezbędne i dlatego często o nich zapominamy: krem z filtrem, MP3 (+ ładowarka), aparat fotograficzny (ładowarka), kamera (ładowarka), pomadka ochronna, butelka na wodę, zapasowy zestaw szkieł do gogli (na różne warunki słoneczne) oraz szkła kontaktowe (jeśli na codzień chodzisz w okularach). Weź ze sobą również plecak - przyda się on, zwłaszcza w Alpach.

6

Dokumenty.

Nie zapomnij karnetów narciarskich, rejestracji samochodu, potwierdzenia rezerwacji w hotelu, potwierdzeń wpłat zaliczek. Czasami może zaistnieć konieczność przedstawienia takiego dokumentu, noś go, więc zawsze w podręcznej kieszeni.

7

Podstawy.

W pośpiechu nie zapomnij o podstawowych rzeczach takich: jak szczoteczka i pasta do zębów, dezodorant, ręcznik x 2, szampon, odżywka do włosów, żel pod prysznic, tonik, balsam do ciała, pilnik do paznokci, penseta, pomadka ochronna do ust (!), krem do twarzy, szczotka / grzebień itp.

8

Leki

Jeśli nie przygotowałeś się fizycznie do wyjazdu z pewnością będziesz mieć zakwasy, dlatego musisz wziąć ze sobą maść przeciwbólową (pomoże również na stłuczenia i siniaki). Nie zapomnij również tabletek przeciwbólowych oraz witamin.

  • Komentarze Tipy.pl (7)

dekstro - 2016-01-12
"Nie każdy je posiada - kask" - to jest jakiś żart, jak rozumiem?
Każdy powinien jeździć w kasku, zawsze. Nie rozumiem tej głupiej mody na jeżdżenie w czapkach... Ta rzecz, w której "głupio wyglądasz" może uratować Ci życie!
maria - 2016-01-05
do kapitol- proszę wymien co masz na tej karteczce :)
kapitol - 2015-10-23
U mnie od 5 lat przy biurku wisi ta sama karteczka z wyszczególnioną każdą rzeczą którą mam spakować, od takiej rzeczy jak kurtka (zdarzyło się że znajomy zapomniał, brakujący element odkrył 100km od domu a jazda bez kurtki to nic ciekawego) po kanapki. Co roku pakuje się wg tej listy, przez co niczego nie zapominam a samo pakowanie zajmuje 10-15 minut co też jest dużym plusem. Czasem ktoś wyjeżdżał na deskę/narty o 7 rano, ktoś się wysypał, zrobiło się wolne miejsce, w 15 minut od wstania z łóżka jestem do wyjazdu i już czekam na transport.
Agata - 2014-01-20
A jakieś narzędzia czy coś? jakiś podstawowy serwis do sprzętu.
superman - 2012-01-18
toster!
N. - 2012-01-03
Dzięki za pomoc. Krótko, acz treściwie. Podwyżkę dla autora!;):)
darek4488 - 2011-12-26
To jest to czego akurat szukałem. Napisane zwięźle, zawiera co powinno.

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub