Co powinieneś robić, jeśli jesteś chory na cukrzycę typu 2? strona 1 z 5

Jeśli jesteś chory na cukrzycę typu 2, wiesz już, że jesteś narażony na zbyt dużą ilość cukru we krwi. Źródłem problemu jest insulinooporność, co oznacza, że organizm nie jest w stanie używać insuliny „normalnie” czyli w taki sposób jak dzieje się to u osób zdrowych. Chociaż tempo zachorowań na cukrzycę powoli się stabilizuje, jednak przed naukowcami bardzo długa droga by pozytywnie rozwiązać ten jakże poważny problem. Jednak zanim dotrze do ciebie cudowna wiadomość o znalezieniu przez naukowców złotego środka, powinieneś wiedzieć kilka rzeczy, które mogą ci pomóc.
Co powinieneś robić, jeśli jesteś chory na cukrzycę typu 2?
Udostępnij na FB
1
ćwiczenia cukrzyca
Lekcje zdrowia psychicznego
Dla ludzi chorych na cukrzycę typu 2, depresja nie jest niczym obcym i niestety zapada na nią coraz więcej chorujących. Depresja jest poważnym wyniszczającym organizm problemem między innymi przez upośledzenie codziennych funkcji jak dbanie o siebie samego, o bliską osobę, zmniejsza motywację do ćwiczeń, zdrowej diety, przyjmowania leków, zabiera sens. Wiele z powyższych rzeczy jest naprawdę niezbędna do normalnego funkcjonowania, dlatego ćwiczenie zdrowia psychicznego jest bardzo ważne. Może to pomóc nie tylko w leczeniu lub zapobieganiu depresji, ale pomoże również zrozumieć pewne mechanizmy zachodzące w mózgu człowieka, które są odpowiedzialne za takie czy inne zachowania i reakcje. Dodatkowo ćwiczenia pomagają utrzymać optymalny poziom cukry we krwi oraz zadbać o zdrowie układu krwionośnego.
2
dieta cukrzyca
Zadbaj o produkty dobrej jakości
Inna bardzo ważną i nie trudną rzeczą jest zmiana swoich nawyków żywieniowych. Według nowych badań naukowych jedzenie składników dobrej jakości, większe spożycie owoców, warzyw oraz produktów pełnoziarnistych może powodować zmniejszenie ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2 nawet o 20%.
Ponieważ cukrzyca jest związana z nietolerancją węglowodanów, dieta nisko węglowodanowa jest dla ciebie świetnym rozwiązaniem, by zmniejszyć poziom cukru we krwi, a także zmniejszyć ryzyko chorób serca. Niektóre wyniki badań naukowych wskazują, że ograniczenie spożycia soli może obniżyć ryzyko chorób serca o połowę. O ile nie jesteś weganinem, jedz jak najwięcej jajek, co stanowczo obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Dodawaj do dań jak najwięcej ziół takich jak rozmaryn, oregano co pomaga kontrolować poziom cukru we krwi.
3
ćwiczenia przy cukrzycy
Ćwiczenia
Jeśli chorujesz na cukrzyce typu 2, nadmiar cukrów i tłuszczów we krwi powodują wzrost ryzyka schorzeń sercowo-naczyniowych. Ćwiczenia należy wykonywać zachowując zdrowy rozsądek, jedno z badań naukowych sugeruje, że ćwiczenia mogą być najbardziej skuteczne po posiłku, z czym nie do końca się zgadzam. Żołądek aby strawić pokarm potrzebuje trochę czasu, a w tym czasie przepływa przez niego duża ilość krwi. Kiedy zaczniesz ćwiczyć zbyt szybko po posiłku, pokarm będzie źle trawiony między innymi dlatego, że większość krwi będzie pompowana do mięśni, a nie do żołądka i to może skutkować powstaniem dolegliwości związanych z przewodem pokarmowym. Bezpieczna granica uznana przez sportowców wyczynowych to jedzenie godzinę przed treningiem lub dwie godziny po. Spróbuj zaabsorbować do zabawy całą rodzinę, zaproś do wieczornych ćwiczeń dzieci, które również skorzystają więcej niż z cyfrowej rozrywki. Istnieje badanie naukowe udowadniające, że nadmierne wykorzystywanie mediów elektronicznych, popularyzując- częste oglądanie telewizji, filmów itd. jest związane z wyższym poziomem czynników powodujących raka u dzieci.
4
dieta cukrzyca
Zmniejsz poziom stresu
Zastanawiałeś się kiedyś jak bardzo karasz swój organizm stresem? Stres jest wrogiem organizmu, wrogiem Twojego umysłu, który jest niezwykle destruktywny dla Twojego organizmu. Długotrwały stres jest jak otwarta furtka dla szkodliwych organizmów, a może nawet być czynnikiem, który znacząco przyczyni się do powstania cukrzycy typu 2 i jest to ryzyko rzędu 45%- uważam, że to bardzo dużo. Popracuj nad relaksem, naucz się odpoczywać, zadbaj o zdrowy sen i właściwą długość wypoczynku, otocz się kolorami łagodzącymi stres oraz ogranicz kontakty z ludźmi, przy których czujesz obciążenie psychiczne.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie będzie widoczny na stronie
 
Logowanie   Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się
E-mail

Hasło

   
  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook


lub
Zapomniałeś hasła - kliknij tutaj
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło


Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook


lub