Jak zapobiec siwieniu? strona 1 z 7

Siwe i białe włosy powstają na skutek silnego stresu, złych nawyków żywieniowych, braku snu lub wskutek czynników genetycznych. Zapobieganie siwieniu jest zatem możliwe dzięki zmianie nawyków na zdrowsze. Oto co należy zrobić:
Jak zapobiec siwieniu?
Udostępnij na FB
1
sposoby na siwienie - krok 1

Sprawdź poziom hormonów. Gdy zauważysz pierwsze siwe włosy, a uważasz, że jeszcze na to za wcześnie, udaj się do lekarza i poproś o test poziomu hormonów. Czasem zdarza się, że osoby mające niski poziom estrogenu, progesteronu lub testosteronu szybciej siwieją.

2
sposoby na siwienie - krok 2

Zacznij się zdrowo odżywiać. To, co jesz naprawdę może wpłynąć na kolor twoich włosów. Spożywanie znacznych ilości przetworzonej żywności może powstrzymać organizm od absorbowania składników odżywczych, które są odpowiedzialne za utrzymanie pigmentu we włosach. Odpowiednie odżywianie pomoże organizmowi walczyć z siwizną. Dodaj do diety żelazo, miedź, witaminy z grupy B, kwas foliowy i jod. Spożywaj witaminę B12, która zapobiegnie utracie pigmentu.

3
sposoby na siwienie - krok 3

Zażywaj suplementy, w których składzie znajdują się witaminy specjalnie przeznaczone dla pielęgnacji włosów (w szczególności zawierające biotynę). Włosy często mają niedobór witamin i minerałów, ponieważ większość dziennej dawki zużywają nasze organy.

4
sposoby na siwienie - krok 4

Rzuć palenie. Palenie papierosów również może ograniczać absorpcję składników odżywczych.

5
sposoby na siwienie - krok 5

Zmniejsz poziom stresu i odpowiednio długo sypiaj. Stres mocno wiąże się z przedwczesnym siwieniem. Wyczerpuje zapasy niezbędnych witamin i minerałów, sprawiając, że cebulka nie otrzymuje ich w ilości odpowiedniej do zachowania pigmentu. Naucz się kontrolować poziom stresu np. poprzez jogę i medytację.

6
sposoby na siwienie - krok 6

Pamiętaj, że dużą rolę odgrywa dziedziczność. Jeśli żadna z metod nie odniesie skutku, przyjrzyj się swojej rodzinie. To, jak szybko posiwiejesz może być dziedziczone genetycznie.

  • Komentarze Tipy.pl (19)

lpm91435 - 2016-01-28
Tutaj znajduje się świetna metoda dzięki której z łatwością można uporać się z siwieniem raz, a porządnie domowym sposobem :)
http://bit.ly/1QH24sn
Izabela - 2015-03-13
Nie palę,jestem w wieku gdzie genetycznie modyfikowana żywność za moich młodych lat to science fiction. jestem urodzoną optymistką,więc daleki mi stres a i śpioch ze mnie to i ten czynnik odpada! Co zmienić? Siwiałam ,jak Pani we wcześniejszym komentarzu, już przed 20-stką. Co miałam zrobić? Moja mama miała tak samo. Teraz farbuję włosy a gdy ktoś kiedyś zauważył że mam siwy włos to mówiłam, -jak powszechnie wiadomo-że to oznaka mądrości:D Pozdrawiam wszystkie Szpaki!
piotr - 2015-03-13
artykóuł:) dno
ania - 2015-03-13
chyba osiwieje jak zobacze pierwszego siwego włosa na moich pięknych kruczoczarnych włosach:(
dann - 2015-03-13
ma 30 i 1/3 glowy siwa. Takie geny po co z tym walczyc?
ugtv - 2015-03-13
co za bzdurny artykuł...
Boldman - 2015-03-13
Ja zacząłem siwieć jak miałem 25lat ale później wyłysiałem i mój problem się skończył (;p
hm - 2015-03-13
Nie wyrywajcie włosów, bo szkoda. Można podcinać "po skórze" siwe włosy.
asd - 2015-03-13
Ja mam genetycznie. Mam 22 lata i pół głowy siwej. Facet który jest szpakowaty jakoś wygląda, kobieta która ma siwe włosy jest odbierana przez społeczeństwo jako zaniedbana.
winiarski - 2015-03-13
ale,gowniany artykul!!! siwe wlosy dziedziczymy!!!
Anka32 - 2015-03-12
Ja mam dziedziczne siwienie , pierwsze wlosy siwe wystapily u mnie w wieku 16 lat , po 30 mam oby dwie skronie siwe , nie przejmuje sie tym .
MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja osobiście staram się po prostu zdrowo odżywiać, nie palić papierosów, nie pić zbyt często alkoholu i się nie stresować. Jednak z tym stresem bywa różnie i czasem trudno jest się nie stresować ; x .
Polin - 2010-04-09
Ja sama ratuje sie suplementami, zeby za szybko nie osiwiec, jak moja mama;p
lykam raz do roku vitapil tak przez 3 miesiace.
jaquot - 2010-04-08
suplementy nie zapobiegna siwieniu, ale je odloza w czasie, chyba, ze dopadnie nas ogromny stres to wtedy nic nie pomoze. suplement dostarczy nam wszystkie niezbedne dla wlosow witaminy. pojedyncze siwe wlosy to jeszcze mozna wyrywac, ale po pewnym czasie juz tylko farba:)
rozyczka - 2010-04-08

No suplementy nie zaszkodzą, ale czy całkowicie zapobiegną siwieniu to szczerze wątpię. Ja tam swoje siwe włosy wyrywam ;))))

fiesta - 2010-04-08
Nie palę(papierosów) nie pije(alkoholu) i mam chęć napisać nie ,,używam''(ale używam)...
do zalecanych rad się dostosowuję.
I co? siwieję.
Czyżby ratunkiem (częściowym)był suplement?
Chyba;że to dziedziczne...
Znachor - 2010-04-06
Jeśli chodzi o wolne rodniki, przede wszystkim należy unikać stresu i używek (alkohol, papierosy). Szkodliwe jest również zbyt długie przebywanie na słońcu. Zalecam spożywanie dużej ilości cytrusów lub zażywanie witaminy C. Korzystne działanie wykazuje też zielona herbata.
fiesta - 2010-04-05
I co? Glucho, cicho? Sama mam sie doksztalcac w zakresie kosmetologii, fryzjerstwa? ;)
sheltie - 2010-04-03
Przeczytalam gdzies, ze na proces siwienia wplywaja wolne rodniki, ich pochodzenie moze byc rozne, tez z pozywienia. Co robic w takim razie, aby zahamowac ta reakcje lancuchowa?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub