Dlaczego powinniśmy ograniczyć spożycie potasu? strona 1 z 4

Ból w dolnej części kręgosłupa jest jednym z najczęściej występujących schorzeń znanych obecnie ludzkości. Może to być związane z wytrzymałością i stanem zdrowia narządów wewnętrznych. Problemy z nerkami są przyczyną bólu w dolnej części pleców i nie należy go lekceważyć, ponieważ może mieć to bardzo poważne skutki. Niewłaściwa praca nerek może powodować, że niektóre substancje i związki nie będą odprowadzane z organizmu, co na dłuższą metę może mieć fatalne skutki. Jeśli więc zjadasz za dużo produktów, które zawierają potas, może on być poważnym zagrożeniem dla naszego zdrowia, a nawet życia. Sprawdź, dlaczego należy obniżyć ilość potasu w organizmie, gdy pojawiają się kłopoty z nerkami.
Dlaczego powinniśmy ograniczyć spożycie potasu?
Udostępnij na FB
1
nerki
Dlaczego potas jest tak niebezpieczny?
Kiedy nerki są chore lub nie działają prawidłowo, stają się mniej wydajne. Oznacza to, że nie są w stanie filtrować wszystkich zanieczyszczeń. Tym samym, nie mogą usunąć z krwi nadmiaru potasu. Zbyt wysoki jego poziom w organizmie może być niebezpieczny dla naszego zdrowia, a nawet życia. Często powoduje takie objawy jak: nudności, osłabienie mięśni, skurcze, dezorientacje, zaburzenia koordynacji ruchowej, a nawet niewydolność serca. Trzeba być bardzo ostrożnym, jeśli chodzi o problemy z nerkami i kontrolować ilość potasu spożywanego każdego dnia.
2
potas
Produkty bogate w potas:
- Awokado
- Dynia
- Słodkie ziemniaki
- Biała fasola
- Banany
- Szpinak
- Morele
- Brukselka
- Małże
- Soczewica
- Ziemniaki

Produkty o niskiej zawartości potasu:
- Jabłka
- Jagody
- Chleb pełnoziarnisty
- Masło
- Płatki zbożowe
- Oliwki
- Makaron
- Hummus
- Ser
3
lekarz
Gdy masz problemy z nerkami
Jeśli masz problem z nerkami lub odczuwasz dziwny ból w dolnej części pleców, skonsultuj się ze specjalistą, który określi jak duży jest problem. Stężenie potasu we krwi można sprawdzić wykonując serię badań, które przepisze lekarz.
Trzeba unikać produktów bogatej w potas, a starać się wprowadzić do diety żywność ubogą w ten minerał. Niestety odpowiednia dieta nie daje gwarancji, że pozbędziemy się problemu. W trakcie leczenia nerek należy całkowicie ograniczyć spożywanie produktów zawierających potas. Zadbaj o swoje ciało i badaj się regularnie, stosuj się do zaleceń lekarza, a gdy problem z nerkami się uspokoi możesz porozmawiać z lekarzem o możliwości przywrócenia potasu do Twojej diety. Do tego czasu należy skupić się na dostarczaniu do organizmu wszystkich innych niezbędnych składników.
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Nemo - 2017-03-15
Potas jest jednym z trzech minerałów najważniejszych dla naszego organizmu. Potas jest niezbędny dla prawidłowej pracy serca i zapobiega obrzękom. Odgrywa znaczącą rolę w syntezie białka, obniża ciśnienie krwi, reguluje rytm pracy serca i wspomaga dostarczanie tlenu do mózgu. Potas reguluje pracę mięśni i nerwów oraz bierze udział w usuwaniu produktów przemiany materii.
Niedobór potasu

Niedobór potasu powoduje zatrzymywanie wody w organizmie i kurcze mięśni. Osłabia kurczliwość mięśnia sercowego, bywa przyczyną zawrotów głowy, zmęczenia i senności.
Nadmiar potasu

Nadmiar potasu natomiast wywołuje zaburzenia w pracy nerek, osłabienie mięśni, apatię, w skrajnych przypadkach może stać się powodem zatrzymania akcji serca.
pytek - 2017-03-09
To czemu jest zalecany na obniżenie ciśnienia krwi.
Zuziaduzia - 2017-03-06
Ciekawe , bo w tej części pleców - ponad paskiem spodni - nie ma nerek. Piszący te artykuliki to z pewnością nie lekarze .
alutka - 2017-03-06
Tylko bez przesady. Potas jest niezbędny dla pracy serca. Jego znaczny ubytek może doprowadzić do śmierci
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub