Jak mrozić produkty mleczne i jajka? strona 1 z 4

Zakup większej ilości żywności może pomóc zaoszczędzić czas i pieniądze. W jaki sposób przechowywać produkty mleczne i jajka, aby jak najdłużej pozostały świeże? Oczywiście możesz wszystko zamrozić. Sprawdź, jakie sztuczki dotyczące przechowywania żywności należy zastosować aby zamrozić mleko, masło czy jaja.
Jak mrozić produkty mleczne i jajka?
Udostępnij na FB
1
mleko w kostkach
Mleko
Mleko możesz mrozić w plastikowym pojemniku z pokrywką, oczywiście możesz też zamrozić w oryginalnej butelce, pod warunkiem, że jest plastikowa.Jednak wcześniej odlej trochę mleka, aby nie była pełna. Mleko przechowuj w zamrażalniku od 2 do 3 miesięcy. Możesz również mleko podzielić na porcje i przelać do mniejszych pojemniczków. Mleko rozmrażaj w lodówce, gdyż rozmrażanie w wyższej temperaturze zwiększa wzrost bakterii. Wstrząśnij pojemnik przed użyciem. Sprytnym rozwiązaniem jest również mrożenie mleka w foremkach na lód. Kostki mrożonego mleka nadają się do kawy czy koktajli.
2
masło
Masło
Masło również nadaje się do mrożenia, jednak masło niesolone można przechowywać tylko miesiąc w zamrażalniku, natomiast solone prawie rok. Rozmrażaj je w temperaturze pokojowej.

Sery żółte
Prawie wszystkie twarde sery nadają się do mrożenia. Pamiętaj tylko, aby nie mrozić ich w kostce ale zetrzeć wcześniej na tarce. Ser umieszczamy w szczelnie zamykanym pojemniku albo woreczku foliowym.
3
mrożone jajka
Jajka
Może nie zdajesz sobie sprawy ale jajka również można mrozić. Jajka mrozimy bez skorupek, najlepiej wybić je do foremek na lód. Jeśli chcesz możesz oddzielić białka od żółtek i zamrozić w oddzielnych foremkach. Mrożone jajka przechowuj w zamrażalniku przez rok. Rozmrażaj w lodówce.

Uwaga: Nie zamrażamy śmietany, jogurtów, jajek w skorupkach.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub