5 sposobów, aby ustrzec swoje kwiaty przed szkodnikami strona 1 z 4

Uwielbiasz kwiaty? W twoim ogrodzie zawsze jest kolorowo? Więc z pewnością miałaś styczność z owadami, które niszczyły twoje rośliny. Niektórzy do pielęgnacji stosują szkodliwe dla środowiska i zdrowia człowieka, pestycydy. Na szczęście istnieje kilka sposobów, aby walczyć z problemami bez niszczenia środowiska. Sprawdź 5 skutecznych sposobów pielęgnacji roślin.
5 sposobów, aby ustrzec swoje kwiaty przed szkodnikami
Udostępnij na FB
1
szkodniki w ogrodzie
Niezdrowe kwiaty przyciągają szkodniki
Jest to prosta zasada, że owady przyciągają słabe, niezdrowe i uszkodzone rośliny. Najlepszą rzeczą, aby utrzymać ogród wolny od szkodników jest zachowanie go w dobrym i zdrowym stanie. Jak sprawdzić, czy twój ogród jest zdrowy? Regularnie przeprowadzać kontrolę roślin, sprawdzać czy nie pojawiły się szkodniki i infekcje, czy rośliny zmieniły kolor liści. Jeśli niektóre rośliny zostały zakażone, natychmiast podejmij kroki w celu odparcia lub zabicia szkodników.
2
ślimaki ogród
Utrudnij życie ślimakom
Ślimaki są dużym problemem w wielu ogrodach. Najlepszym sposobem jest rozsypać ostre przedmioty wokół roślin, które sprawią, że ślimakom utrudni to poruszanie się. Świetnie do tego nadają się skorupki jajek. Fusy z kawy również będą doskonałym rozwiązaniem

Zrób własny środek na szkodniki
Naturalne środki ochrony są również skuteczne i bezpieczne. Za ich pomocą możesz pozbyć się szkodników i owadów. Te naturalne środki działają wolniej, więc musisz uzbroić się w cierpliwość i stosować je regularnie, aby osiągnąć efekty.
3
zioła odstraszanie
Stosuj pułapki
Ślimaki, podobnie jak ludzie uwielbiają piwo. W piwie znajdują się substancje, które są dla ślimaków toksyczne. Wlej piwo do płytkiego zbiornika i zostaw je blisko miejsca, w którym najczęściej się pojawiają. Przyciągnięte zapachem piwa ślimaki nie będą mogły się wydostać z pułapki i zginą.

Używaj ziół do odstraszania owadów
Aromatyczne zioła ochronią twoje kwiaty przed szkodnikami. Korzystaj z takich pachnących ziół jak mięta czy trawa cytrynowa. Natomiast chilli w proszku skutecznie odstrasza mrówki. Także opryski kurkumą pomogą trzymać mrówki z daleka.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub