5 mitów na temat zdrowego jedzenia strona 1 z 4

Istnieje wiele koncepcji dotyczących zdrowego jedzenia, które, powtarzane w wielu źródłach, wydają się prawdziwe. Niekiedy jednak dalekie są od prawdy, a my niepotrzebnie staramy się je wprowadzać w życie. Dlatego też przedstawiamy kilka mitów związanych z zasadami zdrowego żywienia, które należy obalić.
5 mitów na temat zdrowego jedzenia
Udostępnij na FB
1
owoce
Owoce i warzywa przechowywane w lodówce są bezwartościowe
Nowoczesne technologie stosowane w urządzeniach chłodniczych pozwalają na zachowanie niemal wszystkich zdrowych składników przechowywanej żywności.

Oddzielenie składników odżywczych pomaga w utracie wagi
Enzymy produkowane przez układ pokarmowy trawią białka, tłuszcze i węglowodany jednocześnie. Nie istnieją żadne naukowe dowody na to, by ich rozdzielenie w jakikolwiek sposób pomogło w utracie wagi. Osoby, które stosują dietę rozdzielającą składniki odżywcze muszą stosować restrykcyjną dietę, która znacznie ogranicza dostawę energii, dlatego tracą na wadze.
2
brązowy chleb
Brązowy chleb jest zdrowszy od białego
Sam fakt, że chleb jest brązowy, nie oznacza, że zawiera on dużo błonnika. „Zdrowy” brązowy kolor pieczywo może zawdzięczać dodatkowi karmelu do ciasta. Zawartość energetyczna brązowego chleba jest podobna do chleba białego i każdy z nich może powodować przybranie na wadze. Zdrowszym wyborem jest chleb pełnoziarnisty i chrupkie pieczywo.
3
zdrowe jedzenie
Soki są tak samo wartościowe jak owoce same w sobie
Soki zawierają niewielkie ilości włókien pokarmowych, a zawartość witamin i minerałów jest znacznie niższa niż w całych owocach. Dlatego też lepiej jest jeść świeże owoce.

Sushi i sajgonki należą do dań dietetycznych
Gdyby człowiek jadł wyłącznie sushi i sajgonki, prawdopodobnie nie przytyłby dużo. Jednakże biały ryż i sos sojowy używane do ich wyrobu nie są uważane za zdrowe i mogą przyczyniać się do wzrostu wagi.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub