6 bezcennych sztuczek kuchennych, które ułatwią ci gotowanie strona 1 z 4

Od czasu do czasu zdarza się dzień kiedy sytuacja w kuchni przyprawia Cię o ból głowy: pęcherzyki oleju, plamy, rozlane mleko i spalona patelnia, która nie daje się umyć. Aby ukoronować całość, cebula wyciska z Ciebie rzekę łez. Zebrałem dla Ciebie kilka życiowych rad i tricków, które ułatwią Ci przygotowywanie posiłków oraz sprzątanie przestrzeni. Niektóre z nich mogą Ci pomóc bardziej niż myślisz !
6 bezcennych sztuczek kuchennych, które ułatwią ci gotowanie
Udostępnij na FB
1
cukinia
Jak szybko usunąć nasiona z warzyw?
Czy często gotujesz leczo, czy też cukinie nadziewane smakowitym farszem? Na pewno jedną z nie lubionych przez Ciebie czynności może być usuwanie pestek z dyni, cukinii czy ogórków. Możesz sobie bardzo uprościć życie używając miarki do lodów. Jej ostra krawędź łatwo usunie nasiona z warzyw. Możesz jej również użyć do wycinania cieniutkich plasterków do sałatki.

Jak usunąć nadmiar tłuszczu z gotowanej żywności
Jeśli danie, które właśnie ugotowałaś wydaje się być zbyt tłuste, możesz łatwo usunąć nadmiar tłuszczu przy użyciu kilku kostek lodu i papierowego ręcznika. Jak to zrobić? Owiń lód w ręcznik i wytrzyj nim wierzch potrawy. Lód będzie działał jak magnes i będzie tworzył skrzepy tłuszczu, które łatwo usuniesz.
2
wyciskanie soku
Używaj folii spożywczej
Czy Twoje plastikowe opakowania rozkładają się nierównomiernie jednocześnie zabierając dużo miejsca? Przechowuj żywność jak zawodowy kucharz! Zimny okład dla żywności sprawia, że zachowuje się ona lepiej, mniej skleja itd. co ułatwia Ci pracę z produktem, bez zbędnej frustracji.

Jak wycisnąć więcej soku z owoców cytrusowych?
Aby w pełni wycisnąć sok z cytryny czy pomarańczy, najpierw schłodź je w lodówce, a następnie ogrzej w kuchence mikrofalowej przez 15-20 sekund.
3
obieranie jajek
Jak łatwo obierać owoce cytrusowe?
Czasami obranie owoców cytrusowych staje się okropnie trudne, skórka nie chce schodzić, sok cieknie po rękach. Jest na to sposób. Umieść owoc na 20 sekund w mikrofalówce, a skórka będzie ładnie odchodziła.

Łatwiejsze obieranie jajek
Dodaj sody lub octu do wody, w której gotujesz jajka. Substancje te przenikną do wnętrza skorupki co sprawi, że będą łatwiej się obierały. Jest to w pełni bezpieczne.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub