8 zastosowań czarnego pieprzu w leczeniu strona 1 z 4

Pieprz jest nam dobrze znaną przyprawą. Nie tylko dodaje smaku do potraw, ale również świetnie sprawdza się jako środek dla zdrowia i urody. Zawiera aktywny składnik zwany piperyną, który nadaje pieprzowi charakterystyczny smak. Dodatkowo pieprz zawiera żelazo, potas, wapń, magnez, mangan, cynk, chrom, witaminy A i C oraz inne składniki odżywcze. Poznaj zastosowanie pieprzu w leczeniu różnych dolegliwości.
8 zastosowań czarnego pieprzu w leczeniu
Udostępnij na FB
1
pieprz zastosowanie
Wspomaga trawienie
Dodaj łyżkę (w zależności od przygotowywanej porcji) świeżo zmielonego pieprzy do posiłku, podczas gotowania. Doda on smaku potrawie i wspomoże trawienie. W przypadku niestrawności dodaj ¼ łyżeczki zmielonego pieprzu i kuminu do maślanki i wypić.

Brak apetytu
Zgnieć kilka ziaren (5-6) czarnego pieprzu i zmieszaj je z miodem. Ten środek jest skuteczny w pobudzaniu apetytu.

Czysta cera
Na twarzy rozprowadź cienką warstwę grubo zmielonego pieprzu. Zostaw pieprz na 15 minut na skórze, a następnie zmyj ciepłą wodą. Wykonuj ten zabieg regularnie, aby uzyskać pożądany rezultat.
2
zastosowanie pieprzu
Przeziębienie
Jeśli podczas przeziębienia masz problemy z oddychaniem, wystarczy, że wypijesz szklankę letniej wody z połową łyżeczki pieprzu. Sposób ten szybko udrożni układ oddechowy.

Łupież
Pieprz może być używany do walki z łupieżem. Wymieszaj łyżeczkę pieprzu w szklance twarożku. Dobrze wymieszaj i nałóż na skórę głowy. Zostaw na około pół godziny. Następnie dobrze wypłucz włosy, lecz na tym etapie nie używaj szamponu. Następnego dnia umyj włosy szamponem. Upewnij się, że nie używasz zbyt dużej ilości pieprzu, może to spowodować oparzenia skóry.
3
czarny pieprz
Ukąszenie owada
Dla złagodzenia uczucia swędzenia i pieczenia po ugryzieniu komara, dodaj odrobinę pieprzu do żelu z aloesu. Szybko poczujesz ulgę.

Higiena jamy ustnej
Jeśli masz problemy z próchnicą, nieświeżym oddechem, bądź bolą cię dziąsła i zęby, przygotuj wywar. Do ciepłej wody dodaj 2-3 łyżeczki świeżo zmielonego czarnego pieprzu i ćwiartkę łyżeczki soli. Przykryj wywar pokrywką, gdy wystygnie, przecedź. Otrzymanym proszkiem szczotkuj zęby.

Scrub do ust
Twoje usta są suche i szorstkie? Nie smuć się, dzięki odrobinie pieprzu i oliwy twoje usta znów będą gładkie. Zmieszaj pieprz i oliwę w takich proporcjach, aby uzyskać pastę. Nałóż na usta i zostaw na 2-3 minuty. Jeśli masz obawy przed zastosowaniem pieprzu na ustach, najpierw zrób test na skórze.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub