Jak przygotować samochód do malowania? strona 1 z 2

Jednym z najważniejszych aspektów malowania samochodu jest proces przygotowania. Zastosowanie dobrej farby nawierzchniowej ma zasadnicze znaczenie dla powodzenia projektu. Nieraz mimo zastosowania najlepszych farb, efekt nie jest zadowalający. Dzieje się tak, ponieważ samochód nie był do tego odpowiednio przygotowany. Pamiętaj o tym ,że nawet najlepsza farba nie będzie wyglądała idealnie na złym podłożu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak dobrze przygotować swój samochód do malowania.
Jak przygotować samochód do malowania?
1
Naprawa uszkodzonych elementów pojazdu jest kluczową częścią dla dobrego krycia farby. Usunięcie wszystkich wgnieceń i zadrapań jest jednym z pierwszych kroków do sukcesu. Rozpocznij od oszlifowania miejsc wokół wgniecenia przy użyciu szlifierki z odpowiednią tarczą. Najczęściej używaną tarczą jest P120. Upewnij się, że na karoserii wokół wgięcia nie pozostały żadne resztki starej farby. Oczyszczona powierzchnia powinna być ok. 4 cm szersza od miejsca załamania blachy. Następnie nałóż na to miejsce warstwę wypełniacza (szpachli) i pozostaw do wyschnięcia. Oczywiście dla mniej cierpliwych na rynku dostępne są wypełniacze utwardzane światłem. Po utwardzeniu szpachli weź arkusz papieru ściernego o ziarnistości P120 i delikatnie wyrównaj wypełniacz, aż do osiągnięcia gładkiej, płaskiej powierzchni. Następnie stosując kolejno papier ścierny P240 i P320 - usuniesz delikatne zarysowania i wypukłości wypełniacza.
2
Gdy wszystkie naprawy blacharskie zostaną zakończone, należy za pomocą szlifierki i tarczy P320 oczyścić wszystkie krawędzie wokół wlewu paliwa w celu uzyskania całkowicie płaskiej powierzchni pod malowanie. Pamiętaj, aby na tym etapie usunąć wszystkie rysy i niedoskonałości lakieru. Resztę pracy możesz wykonać przy użyciu papieru wodnego P800 - P2000 dla lepszego efektu. Po zakończeniu czyszczenia papierem, karoserię można przedmuchać przy pomocy sprężonego powietrza, usuwając z niej wszelkie mikroskopijne zabrudzenia w postaci pyłów. Następnie przetrzyj wszystkie elementy niestrzępiącą się szmatką.
Udostępnij na FB
3
Podczas czyszczenia szorstkiej krawędzi wlewu paliwa zwróć szczególną uwagę na to, gdzie lądują pyłki i zabrudzenia powstałe podczas czyszczenia. Dzięki temu unikniesz zanieczyszczenia wcześniej przygotowanych już części karoserii. Dobrym rozwiązaniem zmniejszenia pylenia jest również zastosowanie odpowiedniej jakości podkładów. Nałóż trzy warstwy na powierzchnię, a następnie pozostaw do wyschnięcia. Większość podkładów schnie i utwardza się przez około 6 godzin w temperaturze pokojowej. Po wyschnięciu podkładu, przy pomocy arkusza papieru wodnego P800 ponownie przystępujemy do usunięcia kurzu i drobnych nierówności z karoserii. Następnie sprawdzamy dłonią gładkość czyszczonej powierzchni i upewniamy się, że karoseria nie wymaga już więcej poprawek i jest gotowa do malowania.
4
Oczyść malowaną powierzchnię z nadmiaru pyłów za pomocą sprężonego powietrza, a następnie przystąp do jej odtłuszczenia. Ważne jest, aby w okresie przygotowawczym chronić auto przed natłuszczeniem blachy. Dzięki temu unikniesz mozolnej pracy. Nie zapomnij także o zastosowaniu wysokiej jakości taśmy maskującej. Dokładnie i solidnie zamaskuj wszystkie uszczelki i elementy, których nie chcesz pomalować. Jeżeli zrobisz to niedbale, czeka cię dużo pracy po malowaniu. Jeśli twoje fundusze i możliwości są ograniczone, a malowanie nie odbywa się w profesjonalnym warsztacie, zwróć szczególną uwagę na otoczenie miejsca pracy. Przykryj je folią, która ochroni przed zabrudzeniem inne powierzchnie.
5
Pojazd powinien być odtłuszczony po raz ostatni bezpośrednio przed malowaniem. Użyj dwóch nowych kawałków szmatki, która nie zostawia kłaczków oraz zmywacza, upewniając się, że wszystkie ślady rozpuszczalnika zostały usunięte z elementów. Po zakończeniu przetrzyj całą karoserię za pomocą szmatki, aby usunąć resztki kurzu.
6
Pojazd jest gotowy do malowania. Nie zapomnij użyć odpowiedniego sprzętu i pamiętaj o ochronie dróg oddechowych.
Przeczytaj teraz: Jak myć samochód?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

stralis74 - 2010-04-02
to tylko ogólnie
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub