10 najważniejszych nasion w twojej diecie strona 5 z 6

4
7. Nasiona konopi:
Jedną z najważniejszych cech nasion konopi jest to, że są one doskonałym źródłem białka roślinnego. Zawierają również szeroką gamę witamin i minerałów, zapewnia także kwasy tłuszczowe zarówno omega-6, jak i omega-3, niezbędne dla zdrowia. Olej konopny ma działanie silnie nawilżające skórę i może być stosowany bezpośrednio na skórę przesuszoną i podrażnioną. Stosowanie oleju z nasion konopi i samych nasion konopi jest idealnym rozwiązaniem dla osób spożywających zbyt mało kwasów tłuszczowych, a także dla sportowców.

Nasiona konopi są szczególnie cenne dla osób z dietą wegetariańską i wegańską, a jeszcze bardziej dla wegetarian lub wegan uprawiających sport, którzy szukają kompletnych i łatwo przyswajalnych źródeł białka. Jednym z najprostszych sposobów spożywania nasion konopi jest dodanie ich do koktajli. Wystarczy wymieszać garść nasion z owocami i wymieszać dokładnie w blenderze.

8. Nasiona arbuza :

Nasiona arbuza są bardzo bogate w białko, 1 szklanka suszonych nasion zawiera 30.6 g, czyli 61 procent dziennej wartości zalecanej. Białko w nasionach arbuza składa się z kilku aminokwasów, z których jeden jest arginina. Nasiona arbuza są również bogate w kilka witamin z grupy B, które są niezbędne do przekształcania żywności w energię. Najwyższe stężenie ma niacyna, w 1 szklance suszonych nasion arbuza znajduje się 3,8 mg, czyli 19 procent dziennego zapotrzebowania. Inne witaminy z grupy B w nasionach arbuza to kwas foliowy, tiamina, ryboflawina, witamina B6 i kwas pantotenowy.

Najbardziej zaskakujące w nasionach arbuza jest to, jaką ilość tłuszczu zawierają. W 1 szklance suszonych nasion, znajduje się 51 g tłuszczów nasyconych. Pozostałe tłuszcze to jednonienasycone i wielonienasycone tłuszcze i kwasy tłuszczowe omega-6. Tłuszcze jedno i wielonienasycone zmniejszają poziom cholesterolu we krwi, a kwasy tłuszczowe omega-6 mogą pomóc obniżyć wysokie ciśnienie krwi. Magnez z kolei to najbardziej obfity minerał w nasionach. Zawartość 556 mg to niemal 140 procent zalecanej dziennej dawki, a taka ilość znajduje się w 1 szklance suszonych nasion arbuza.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub