Jak być dobrą teściową? strona 1 z 4

Jeśli zostałaś teściową, przeczytaj poniższe wskazówki, by dowiedzieć się, jak stworzyć dobre relacje z żoną syna. Te proste wskazówki powiedzą Ci co powinnaś robić, a czego zdecydowanie unikać. To właśnie dzięki nim staniesz się dobrą teściową. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, wystarczy odrobina samoświadomości, samodyscypliny i samokontroli. Poniższe wskazówki podpowiedzą ci jak zbudować dobre relacje z synową, co wielu Paniom sprawia nieco problemu. Dowiesz się jak powiedzieć "kocham cię" bez otwierania ust. Żona twojego syna z pewnością doceni twoje starania i będzie przekonana, że ma najlepszą teściową na świecie.
Jak być dobrą teściową?
1
Pamiętaj, że twój syn i jego żona mają własne życie. Jeśli więc chcesz się z nimi zobaczyć, zadzwoń i zapytaj, kiedy będzie to możliwe.
2
Naucz się dostosowywać do sytuacji. Na przykład, jeśli Twój syn z żoną nie mogą odwiedzić was w Boże Narodzenie, zaproś ich na Wigilię i ciesz się z każdej spędzonej wspólnie chwili. Elastyczność jest najlepszym sposobem na bycie wspaniałą teściową.
3
Jeśli Twoja synowa prosi cię, abyś zmieniła zachowanie, zapytaj dlaczego. Zadaj to pytanie nie po to, by się kłócić czy przystąpić do samoobrony, lecz po to, by lepiej zrozumieć synową.
4
Jeśli doświadczysz wrogości, podejrzliwości lub zdystansowania ze strony swojej synowej, bądź cierpliwa. Staraj się powoli budować jak najlepsze relacje z żoną swojego syna, nigdy nie traktuj ją lekceważąco.
5
Zapytaj zanim pomożesz przy kolacji, sprzątaniu domu czy przestawianiu mebli. Budowanie dobrych relacji z synową polega przede wszystkim na poznaniu pewnych granic.
Udostępnij na FB
6
Dowiedz się czegoś o przodkach synowej, kulturze, narodowości, wieku i sposobie myślenia. Zaakceptuj to w pełni. Możesz się jednak spodziewać, że będzie ono zupełnie różne od Twojego spojrzenia na świat.
7
Zawsze podpisuj umowę z żoną syna, jeśli pożyczasz od niej pieniądze lub też sama udzielasz jej kredytu.
8
Dyskutuj otwarcie, szczerze i skromnie o wszelkich nieporozumieniach, sprzeczkach i konfliktach, które pojawiły się między wami. Rozmawiaj o budowaniu dobrych relacji z synową i twoich doznaniach jako teściowej.
9
Bądź wyrozumiała dla potrzeb i uczuć synowej, nawet wtedy, gdy ich nie rozumiesz. Podstawą budowania dobrych relacji jest empatia – utożsamianie się z sytuacja drugiej osoby.
10
Traktuj wszystkie swoje dzieci jednakowo – włącznie z synową. Najlepsza teściowa to osoba bezstronna i sprawiedliwa.
11
A na koniec – opowiedz kawał o teściowej!
12

Czego NIE WOLNO ci robić

Nigdy nie odwiedzaj swojego syna i jego żony, kiedy tylko masz na to ochotę. Budowanie dobrych relacji z synową wymaga okazania jej nieco szacunku.

13
Nigdy nie pouczaj synowej i nie dawaj jej cennych Twoim zdaniem wskazówek, chyba że sama o nie poprosi.
14
Nigdy nie komentuj sposobu synowej, w jaki wychowuje dzieci, prowadzi dom, sprząta czy gotuje.
15
Nie staraj się ukarać swojej rodziny, jeśli nie podporządkują się twoim oczekiwaniom. Bycie dobrą teściową, polega na pozwoleniu innym być sobą.
16
Nigdy nie wymyślaj i nie ubarwiaj opowieści o twoim synu czy też jego żonie.
17
Nie komentuj fryzury, ubrania, wagi, makijażu, dochodów, zdrad czy ostatnich zabiegów kosmetycznych swojej synowej. Chyba, że chcesz jej szczerze pogratulować.
18
W żadnym wypadku nie mów tylko o swoich chorobach i dolegliwościach, wyjściach, przeszłości, śmierci czy ogrodzie. Budowanie dobrych relacji polega na okazaniu zainteresowania drugą osobą.
19
Nigdy nie chowaj do synowej urazy i nie staraj się, by ona lub twój syn czuli się temu winni.
20
Nie trzymaj swojej synowej z dala od ważnych wydarzeń w twoim życiu, takich jak operacje czy diagnozy medyczne. Bycie dobra teściową polega na byciu szczerym.
21
Nigdy nie bądź złośliwa ani naburmuszona w stosunku do swojej synowej. Dobra teściowa powinna być grzeczna, uprzejma i rzeczowa.
22
Nie narzucaj wnukom swojej dyscypliny.
23
Nie podawaj swoim wnukom żywności "zakazanej" przez ich rodziców. Staraj się przestrzegać zasad panujących w domu syna.
24
Nie planuj nikomu wczasów, świąt czy imprez. Pozwól by twój syn i jego żona zdecydowali o tym sami.
25
Zwracaj się do swojej synowej i wnuków po imieniu. Budowanie dobrych stosunków polega na okazaniu szacunku innym.
26
Staraj się nie zrzędzić i nie marudzić. Budowanie dobrych stosunków polega na traktowaniu niektórych rzeczy z przymrużeniem oka.
27
Nigdy nie narzucaj synowej swojego punktu widzenia i sposobu postępowania.
28
W żadnym wypadku nie ignoruj żony swojego syna.
29
Jeśli twój syn wyjdzie z pokoju, nie mów uszczypliwych i złośliwych komentarzy na temat jego sposobu bycia.
30
Nie skaż się, że twoja synowa marnuje prąd, wodę, plastikowe woreczki czy papier. Idealna teściowa zatrzymuje takie komentarze dla siebie.
31
Przede wszystkim nie zapominaj, że wszystkie dzieci – łącznie z twoją synową – chcą czuć się kochane, doceniane i potrzebne.
32
Stosuj się do powyższych kroków, a z pewnością będziesz dobrą teściową. Zapamiętaj także aby nie zapomnieć o takich słowach jak "Kocham cię" i "Bardzo cię cenię".
  • Komentarze Tipy.pl (9)

krysia80 - 2016-08-08
przeczytałam rady i co dalej ? wszędzie poucza się teściowe jak mają się zachowywać że takie zle są itd itp a co z synowymi dla nich nie ma dobrych rad ? Mimo chęci teściowych i zastosowania się to tych wszystkich rad relacje między synową i teściową nie układaja się co wtedy zrobić ? teściową na ostrzał bo nie potrafi zadowolić synową .
Ela - 2013-12-30
Przede wszystkim życz synowej trzech synów :) - 20 lat szybko minie, a wtedy dasz jej do przeczytania powyższy tekst. W tym czasie skoczysz z wnukami na piwko. A ona niech się uczy jak ma być!
grazyna2 - 2013-05-07
Cóż dobra teściowa, nawet ta najlepsza nigdy nie będzie mamusią synowej- warto by o tym pamiętała. Dobrze jak się jednak nie wtrąca, ale życzliwie pomaga. Nie powinna też stawać po stronie syna, a wspierać synową.
Frania - 2013-03-12
Tak naiwnie myślałam że synowa to córka której nie znałam i można ją kochać jak córkę , cóż za rozczarowanie , synowe mają swoje ukochane mamusie z którymi nie maja zamiaru się rozstać , a teściowa staje się dla nich wrogiem z którym należy walczyć tylko dlatego że jest teściową .
ambrellka - 2012-02-14
A ja mam dwie wspaniałe synowe, różniące się od siebie,
z wadami i zaletami(bo każdy je posiada). Nie zawsze podoba mi się to co robią ale przecież to nie powinno być dziwne, skoro różni nas pokolenie. Mam nadzieję, że jestem dobrą teściową, bo obydwie córki chcą ze mną rozmawiać, robić zakupy, prosić o pomoc, dzwonić i gadać jak to baby o niczym.
marta - 2012-01-11

iiii napisał

,taaak, teściowa jest starsza, mądrzejsza MUSI sie umieć zachować, a synowa ?

Synowa również powinna mieć szacunek do matki swojego męża i to chyba jasne, ale jeżeli ktoś kogoś nie szanuje to nie ma prawa wymagać szacunku od tej osoby.

echh - 2012-01-11
Piękne... ale cuda rzadko się zdarzaja..
synowa - 2012-01-11
Boże, gdyby moja teściowa choć w 1/10 miała takie podejście jak wyżej... echh
iiii - 2011-10-17
taaak, teściowa jest starsza, mądrzejsza MUSI sie umieć zachować, a synowa ?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub