Czysty i lśniący dom - szybko, tanio, skutecznie strona 1 z 4

Profesjonalne środki czyszczące mogą być z powodzeniem zastąpione przez produkty, które znaleźć można niemal w każdej kuchni. Soda oczyszczona czy ocet są prawie zawsze pod ręką i potrafią zdziałać cuda w kwestii sprzątania!
Oto kilka wskazówek, jak radzić sobie z uporczywymi zabrudzeniami - szybko, tanio, skutecznie:

Przypalone garnki i tace
Soda oczyszczona to jeden z najskuteczniejszych domowych sposobów na usuwanie spalenizny z garnka. Wystarczy wymieszać ją z wodą, zalać garnek i zostawić na noc.
Czysty i lśniący dom - szybko, tanio, skutecznie
Udostępnij na FB
1
Zawiasy okienne

W przypadku tych zabrudzeń również należy sięgnąć po sodę oczyszczoną. Posypać proszkiem zabrudzone miejsce, a następnie polać odrobiną octu. Kiedy mieszanka przestanie się pienić, należy usunąć brud szmatką.

Pralka

Pralka jest jednym z najczęściej używanych sprzętów domowych, w związku z tym szybko się brudzi i przenosi brzydkie zapachy na ubrania. Aby ją odświeżyć wystarczy wsypać do bębna odrobinę sody oczyszczonej i wlać czystego octu destylowanego, zwanego octem spirytusowym. Ustawić pralkę na najwyższą temperaturę i włączyć pranie z pustym bębnem.
2
Fugi

Najlepszym sposobem na czyste fugi w kuchni czy łazience jest środek do czyszczenia toalet i mała półtwarda szczoteczka. Nie należy używać szczoteczek o twardym włosiu, ponieważ mogą porysować płytki i uszkodzić powierzchnię fugi. Obowiązkowo trzeba pamiętać o założeniu rękawic ochronnych!

Meble z mikrofibry

Tapicerek z mikrofibry nie wolno czyścić wodą, ponieważ po wyschnięciu zostawia trwałe ślady. Zabrudzenia należy spryskać spirytusem salicylowym, a następnie energicznie wycierać gąbką o szorstkiej powierzchni.

Szczotka do włosów

Najpierw należy pozbyć się włosów ze szczotki. Można wyciągnąć je za pomocą wykałaczki lub szpikulca. Jeśli włosy są bardzo poplątane, przecinamy je nożyczkami, żeby łatwiej było je wyciągnąć. Szczotkę wkładamy na kilka minut do roztworu wody i sody oczyszczonej.
3
Otwory wentylacyjne

Wystarczy sięgnąć po stary pędzelek kosmetyczny lub pędzel, by zebrać cały kurz z otworów wentylacyjnych.

Szklane butelki i wazony

Sól, mydło i woda tworzą niezwykle skuteczną mieszankę czyszczącą szklane przedmioty. Wystarczy wlać ją do butelki/wazonu, energicznie potrząsnąć i przepłukać wodą.

Tapicerka samochodowa

Wymieszaj płyn do mycia naczyń, sodę oczyszczoną, ocet i wodę. Następnie spryskaj siedzenia i wyszoruj je twardą szczoteczką.

Podłoga i ściany

Rada szczególnie cenna dla rodziców! Jeśli pociecha lubi rysować po ścianach i podłogach, istnieje szybki, domowy sposób, by się ich pozbyć. Ze śladami kredek i pisaków skutecznie radzi sobie pasta do zębów. Należy nałożyć ją na brudną powierzchnię i szorować szmatką z mikrofibry lub myjką.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

qu - 2017-06-20
Ja mam pytanie, czym należy czyścić piekarnik???bo jest wiele propozycji aleeee????
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub