Jak karmić chomika?

Chomiki jedzą nasiona, zboża, warzywa, owoce jak również nawet owady. Zwierzątka te żyją średnio 2-3 lata, jednak niektóre dożywają nawet 5. Prawidłowe karmienie chomika z pewnością sprawi, że będzie on miał ładne futerko, będzie zdrowy oraz długo pożyje. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak i czym karmić swojego ulubieńca.
Jak karmić chomika?
1
Chomik musi mieć w swojej klatce poidełko wraz z często wymienianą, świeżą wodą. Poidełko to musi być w zasięgu chomika, jednak niezbyt nisko, aby nie zamakały wióra.
2
Głównym pokarmem powinna być pasza dla chomika. Posiada ona mieszankę potrzebnych mu mikroelementów i witamin.Jedzenie dla chomika
3
Raz dziennie uzupełniaj dietę chomika łyżeczką posiekanych, świeżych warzyw. Warzywa które możesz podać to marchew, kapusta (zwykła i pekińska), sałata jak również groszek, brokuły, szpinak i seler. Pamiętaj jednak, aby podawać ich maksymalnie łyżeczkę aby zapobiec biegunce.
4
Dwa razy w tygodniu podawaj chomikowi do jedzenia łyżeczkę posiekanych, świeżych owoców. Owoce umyj, obierz i posiekaj. Do najbardziej wskazanych owoców należą jabłka, banany, melony, arbuzy, winogrona jak również owoce suszone np. rodzynki.chomik je winogrono
5
Pamiętaj, aby chomik miał stały dostęp do twardych przekąsek np. chrupki owocowe. Dzięki nim zęby chomika będą czyste i zdrowe.
6
Raz - dwa razy w tygodniu możemy podać chomikowi kawałeczek gotowanego kurczaka. Białka nie należy podawać dużo dlatego wystarczy maleńki plasterek. Zamiast gotowanego kurczaka możemy podać plasterek jajka.
7
Od czasu do czasu w celu uzupełnienia białka możemy podać chomikowi żywe świerszcze lub mączniki zakupione w sklepie zoologicznym.
Udostępnij na FB
Ostrzeżenia
  • Chomik nigdy nie powinien być karmiony takimi produktami jak: cebula, czosnek, czekolada i inne słodycze, chrupki ludzkie, surowa fasola, surowe ziemniaki.
  • Chomik nie powinien jeść zbyt dużo ziaren słonecznika i orzeszków ziemnych ponieważ szybko doprowadzi to do jego otyłości (która ma wpływ na długość życia chomika).
Wskazówki
  • Chomiki są zwierzętami aktywnymi w nocy dlatego dobrze jest je karmić późnym wieczorem.
  • Codziennie wymieniaj chomikowi wodę.
  • Niedojedzone białko (kurczak, jajko itp) czy owoce i warzywa usuwaj z klatki po 4 godzinach od czasu podania. Nieświeży pokarm może zaszkodzić chomikowi.
  • Pamiętaj, że każdy chomik jest inny zatem każdy będzie miał swoje ulubione dania. Eksperymentuj z ziarnami, warzywami, owocami i robakami. Z czasem będziesz wiedzieć za czym twój chomik przepada a czego nie lubi.
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Zay - 2017-01-30
Gówno prawda chomiki nie mogom sałaty a po słonecznika nie umrzom jagby co mój jadł bardzo często słonecznika i przeżył 5 lat a futerko miał normalne
Krzysztof - 2016-12-30
Miałem samca chomika dżungalskiego ponad rok a w tym roku w listopadzie ddokupiłem z synem samiczkę dżungalską. Niestety w grudniu samiczka wygryzła mu oczy i podgryzła go. Mam w związku z tym pytanie. Czy samiczki tak postępują? Czy jest tego inna przyczyna. Pierwszy raz z takim przypadkiem się spotkałem. Pozdrawiam.
nadia - 2016-02-29
Ja mam chomika i je ziarna, sałate ( opułkaną i wysuszoną ) , czasem troche siana ( odrobine pokruszonego ) a ziarna naprzykład - słonecznika i dyni , kukurydze ususzoną , mlecze ( tylko latem i nie za często ) , orzechy , odrobine chleba skruszonego i bazylię. Picie -codziennie świerza woda do picia można kupić witamine w postaci kropli daje się to po jednej kropli za każdym razem gdy zmienia się picie. Z chomikiem trzeba się bawić bo inaczej zdziczeje i mniej będzie gryść klatkę w nocy.
Seba - 2015-11-16
Czy chomik moze zjesc paluszka 1 na tyg ziarnistego??
kasia - 2015-11-12
Mam chomika w domu i bardzo chętnie podam mu rodzynki
wika XD - 2015-06-08
Mój chomik musi jeść owady? Ratujcie mój to miniaturka
Kinga - 2013-12-30
NIE WOLNO DAWAĆ CHOMIKOM SAŁATY! Przez to mogą zdechnąć. Oczywiście nie każdy, wszystko zależy od orgaznizmu zwierzaka, ale lepiej nie ryzykowac...
angela - 2013-03-25
super;)kupilam corce dwa dni temu chomika i dowiedzialam sie wszystkigo co chcialam
Lenka - 2012-07-15
Wow!Nie wiedziałam że chomiki jedzą jajka albo robaki.Dużo ciekawych rzeczy sie tu dowiedziałam.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub