Domowe sposoby na oparzenia strona 1 z 8

W przeciwieństwie do oparzeń trzeciego stopnia, które wymagają natychmiastowej pomocy lekarskiej, drobne oparzenia, które przydarzają nam się w domu, są łatwe do wyleczenia. Niezależnie od tego w jaki sposób się oparzyłaś, kluczem do szybkiej ulgi jest... szybka ulga. To, co zrobisz w trakcie pierwszych kilku minut po oparzeniu się, wpływa na cały późniejszy proces gojenia się rany. Zapoznaj się zatem z kilkoma domowymi sposobami na oparzenia, a unikniesz kłopotów w przyszłości.
Domowe sposoby na oparzenia
Udostępnij na FB
1
sposoby na oparzenia - 1
Doskonałym kompresem na poparzenia jest mleko. Mocz oparzoną skórę w mleku przez około 15 minut lub przyłóż w miejsce oparzenia kompres z gazy zanurzonej w mleku. Tłuszcz zawarty w mleku złagodzi ból i przyspieszy gojenie.
2
sposoby na oparzenia - 2
Po około 24 godzinach delikatnie przemyj poparzony obszar wodą z mydłem. Staraj się, aby oparzenie było suche i czyste, pomiędzy kolejnymi myciami zawijaj je w bandaż. Zdejmuj go jednak natychmiast po kąpieli, by poparzona skóra miała dostęp do powietrza.
3
sposoby na oparzenia - 3
Stosowanie zbyt dużej ilości lodu lub lodowatej wody może pogorszyć stan oparzenia. Tylko chłodna, a nie zimna woda powstrzyma rozprzestrzenianie się poparzeń i zadziała jako środek chwilowo uśmierzający ból.
4
sposoby na oparzenia - 4
Aloes skróci proces gojenia się rany. Dwa do trzech dni po oparzeniu, rozprowadź sok ze świeżego liścia aloesu bezpośrednio po ranie, a natychmiast odczujesz ulgę. Ponawiaj zabieg 4-6 razy dziennie, opcjonalnie opatrując ranę bandażem.
Zaleca się również stosowanie płynu z żyworódki pierzastej (zobacz tutaj). Preparat ten przyspiesza regenerację uszkodzonego naskórka w przypadku poparzeń, odleżyn, a nawet wrzodów.
5
sposoby na oparzenia - 5
Jedz dużo owoców cytrusowych, ziemniaków i brokułów. Są one bogate w witaminę C, która pomaga w gojeniu się ran różnego pochodzenia, w tym powstałych na skutek poparzeń.
6
sposoby na oparzenia - 6
Podobne działanie do witaminy C mają również witaminy A i E. Bogatym ich źródłem są zielone owoce i warzywa, płatki zbożowe i orzechy.
7
sposoby na oparzenia - 7
Zaopatrz się w płynną witaminę E. Nałóż ją z kapsułki bezpośrednio na ranę. Przyspieszy to proces gojenia i zapobiegnie powstaniu blizny.
8
sposoby na oparzenia - 8
Żeby rana szybko się zagoiła, a skóra odzyskała zdrowy wygląd, spożywaj pokarmy bogate w cynk.
9
sposoby na oparzenia - 9
Nałóż na ranę grubą warstwę zwykłej pasty Colgate. Pozostaw ją na noc, a rano nie będziesz już pamiętać o bólu i pieczeniu.
10
sposoby na oparzenia - 10
Pokrój ziemniaka na plasterki i przyłóż je do rany. Skrobia ziemniaczana neutralizuje pieczenie, palenie i ból, a także zapobiega tworzeniu się blizn.
11
sposoby na oparzenia - 11
Miód nałożony na oparzenia działa przeciwbólowo, przynosi uczucie chłodu i przyspiesza gojenie. Miejsce nasmarowane miodem należy owinąć gazą.
12
sposoby na oparzenia - 12
Olejek lawendowy zmniejsza uczucie palenia, przyspiesza gojenie i zapobiega bliznom. Najpierw oczyść ranę delikatnym mydłem i wodą. Zmieszaj olejek lawendowy z migdałowym lub z oliwą z oliwek w stosunku 1:3. Nałóż grubą warstwę tej mieszanki na oparzenie, ale go nie bandażuj. Powtarzaj zabieg co najmniej trzy razy dziennie.
13
sposoby na oparzenia - 13
Działanie antyseptyczne i przeciwzapalne ma również nagietek. Nakłada się go na ranę w celu przyspieszenia procesu gojenia i przeciwdziałania infekcji.
14
sposoby na oparzenia - 14
Jeśli oparzenia są drobne, wetrzyj w poparzony obszar odrobinę musztardy. Zadziała przeciwbólowo, zredukuje uczucie pieczenia, zredukuje bąble i blizny.
  • Komentarze Tipy.pl (22)

Stwoja stara to twoj stary - 2017-03-02
Chcąc sprawdzić sposób z solą posypalem noge i przyłożyłem żelazko na 30 sekund ani śladu ani bólu nie dość ze leczy to i zapobiega !!!!!
agata22 - 2016-09-20
a jak oparzyłam sie w tamty czwartek i uzywam masci i psiukał sb i nic mi nie lepiej ma takie strupy i czerwone i nie wiem co robici
Ana - 2016-06-07
Spadł mi gorący ziemniak na nogę i oparzyłam się, jedyne, co mi ulżyło to zwykłe mydło i sól - działa CUDA! Tak fajnie koi i daje uczucie chłodu.
Pasta i soda pomaga, ale dosłownie na 5 s., tak samo mleko.
polakmaly - 2015-11-04
mama zawsze mowila ze tylko gowno pomaga oczywiscie podbandaz
Chochoł - 2015-06-29
W domu mam inny sposób. Babcia polecała abym oparzenia, smarował mydłem i posypał to solą. Stosuję od lat. Zawsze działa.
bozena - 2014-12-29
A ja dzisiaj w święto Bożego Narodzenia oparzyłam gorącym olejem dwa palce. Od razu włożyłam pod zimną wodę, a potem przez kilka godzin moczyłam palce w chłodnej wodzie i... tak jak napisali ulga była, ale tylko chwilowa tzn. gdy palce były w wodzie. Po wyjęciu ich z kubka pieczenie było nie do zniesienia. Dopiero posmarowanie pastą Colgate (akurat taką miałam) stopniowo przyniosło ulgę i mam nadzieję, że teraz noc prześpię.
as - 2014-10-20
co do spermy to zawiera ona zbyt wiele twoich bakterii,wirusow,grzybow ,zebys ją mogl zastosowac jako opatrunek.
okot88 - 2014-07-31
Ja zawsze oparzenia słoneczne i nie tylko smaruję żelem curiosin. Zawiera kwas hialuronowy, który bardzo ładnie regeneruję uszkodzoną skórę
Wero_Nica - 2014-07-23
Przy oparzeniu trzeba działać szybko, wtedy minimalizuje się ryzyko, że powstaną blizny, smarowanie żelem przyspiesza gojenie, ale też przy okazji skóra się nawilża i nie naciaga tak bardzo.
Rudzielecc - 2014-06-30
Też mam w domowej apteczce żel, żeby w razie takich poparzeń czy jakiś skaleczeń szybko reagować.
ewelynna - 2014-06-23
Na takie domowe oparzenia, typu żelazko czy gorąca herbata, to smaruję żelem curiosin. Jak coś poważnego, to najpierw lekarz i wtedy używam to co każe stosować.
aneta4334 - 2014-06-16
Sposób z mydłem i solą REWELACJA!!! Oparzyłam się bardzo mocno żelazkiem i nic nie boli. Po prostu szok :-)
okot88 - 2014-05-22
ja mogę z własnego doświadczenia polecić żel curiosin. zawiera kwas hialuronowy, który przyśpiesza regenerację naskórka.
ginekolog79 - 2013-03-20
witam serdecznie, wiem ze na oparzenia najlepsza jest sperma, dzieki plemnikom szybko sie goi, przynosza dlugotrwały efekt chlodzenia, a pozastygnieciu robi sie wastrwa ochronna, a one zwalczają skutki oparzenia, to moze wydac sie smieszne ale radze wypróbować, i dopiero się wypowiadac, efekty zadziwiające:) pozdro
karlosgator - 2013-01-28
Oklad z zokiem z zyworodki pierzastej jest to alternatywa dla aloesu sprawdzalem dziala
exot - 2012-11-22
musztarda pomogła :)
pucio - 2012-09-27

Nie należy go niczym owijać, zaklejać, ani przemywać. Powinno cały czas mieć dostęp do powietrza. Wówczas szybko się zagoi i jest szansa, że nie zostanie blizna :)

szlaban123 - 2012-09-27
czy oparzenie sie czyms owija czy lepiej niczym nie owijac ?
przytul_anka - 2012-09-18
Znajoma mojej mamy zdradziła jej lata temu sposób, który w jej rodzinie jest od dawna. Natychmiast po oparzeniu porządnie zlać miejsce zimną wodą, następnie oparzony obszar na grubo natrzeć mydłem (takim w kostce, nie w płynie) a całość obsypać, również na grubo, solą. Posiedzieć sobie z takim "opatrunkiem" aż zaschnie, a poparzone miejsce zrobi się zimne. Po takim zabiegu nigdy nie zrobi się bąbel, a oparzony obszar goi się momentalnie i nie szczypie (pod warunkiem, że dobrze to wszystko zrobimy)! Naprawdę działa.
poparzona - 2011-11-01
ja.włsnie.dzis.sie.poparzyłam.i.wyprubowałam.metpde.musztardę!
Naprawe.pomagaa!;)
poparzenie.bolalo.mnie.ze.4.godziny;/
a.gry.nałożyłam.musztarde.bój.maleje;)
monika - 2011-04-22
Nigdy , przenigdy nie wolno poparzeń obwiązywać bandażami ani opatrunkami! Najlepiej udać się do apteki (poprosić kogoś o pomoc) i kupic D-Pantenol, pić dużo wody aby się nie odwodnić, można wziąć również jakiś lek przeciwzapalny (typu panadol), który dodatkowo zmniejszy bóle.

Kiedyś próbowałam nałożyć "ziemniaka", bardzo źle się skończyło (oczyszczanie rany, jest bardziej bolesne niż samo poparzenie), więc również odradzam.
Katka - 2010-09-21
Przy oparzeniach nie wolno używać bandaży ani robić jakichkolwiek opatrunków. Rana musi mieć dostęp do powietrza. Inaczej będzie się długo goić i będzie brzydka blizna.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub