Jak odśnieżać dach?

Odśnieżanie dachu to bardzo trudne zajęcie. Niestety w regionach gdzie zima jest sroga i niesie ze sobą dużo śniegu odśnieżanie dachu jest absolutną koniecznością. Dbanie o to by dach był odmieciony ze śniegu zapewnia zachowanie bezpieczeństwa budynku i chroni przed zawaleniem się dachu. Poniżej znajdziesz instrukcję jak odśnieżać dach.
Jak odśnieżać dach?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Łopata lub drewniany przyrząd do odśnieżania dachu, Drabina
1
Wybierz odpowiednie narzędzia. Najlepszy jest specjalny drewniany przyrząd do odśnieżania dachu, ponieważ jest on tak skonstruowany, że pozwala bezpiecznie usunąć śnieg z całego praktycznie dachu nie uszkadzając go. Jeżeli jednak nie masz takiego przyrządu możesz użyć plastikowej łopaty do śniegu. Upewnij się, że przyrząd, którego używasz nie uszkodzi dachu.przyrząd do odśnieżania dachu
2
Oszacuj obszar do odśnieżenia. Dokładnie zaplanuj gdzie chcesz umieścić drabinę żeby była najbezpieczniejsza i jak najbardziej stabilnie ustawiona. Zastanów się tak, w które miejsce zwalisz większość śniegu tak by potem nie okazało się, że musisz go jeszcze raz przerzucać gdyż tarasuje ci przejście. Dobre rozplanowanie to podstawa sukcesu.
3
Zacznij odśnieżanie od tego miejsca na dachu gdzie śnieg utworzył najgrubszą pokrywę. Ustaw i zabezpiecz drabinę. Nie spiesz się by wykonać wszystko bardzo dokładnie i ostrożnie, twoje bezpieczeństwo podczas usuwania śniegu powinno być tu najważniejsze. Zacznij od środka ściągać śnieg w stronę krawędzi dachu. Jeżeli na twoim dachu są jakieś obszary, do których nie można dotrzeć zachowując bezpieczeństwo nie ruszaj ich za wszelką cenę. Nie jest konieczne by usunąć z dachu cały śnieg. Najważniejsze by krawędzie były odśnieżone a dach odciążony z większości złogów - to wystarczy by go odciążyć i uchronić przed zawaleniem się.
4
Zostaw na powierzchni dachu cienką warstwę lodu. Będzie ona zabezpieczała twój dach przed osadzaniem się nowego śniegu, a ponadto utrzyma dach zimny dzięki czemu zapobiegnie tworzeniu się nowych sopli.
5
Jeśli nie uda ci się znaleźć urządzenia do odśnieżania dachu zrób sobie go sam. Wykorzystaj do tego celu starą miotłę (im szersza tym lepiej) oraz sznurek. Do końca rączki od miotły mocno przywiąż sznurek. Miotłę rzuć jak najdalej na dach. Powinna ona "zatopić" się w śniegu. Teraz ściągnij ją w dół za pomocą sznurka. Dolna część miotły zadziała jak pług ściągając śnieg z dachu.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Odśnieżaj dach po każdych opadach śniegu, aby nie doprowadzić do osadzenia się na nim grubej i ciężkiej warstwy śniegu.
  • Unikaj wchodzenia na śnieg, który znajduje się na dachu.
  • Nigdy nie próbuj oderwać lub rozkruszyć pokrywy lodu, która znajduje się na dachu.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub