Jak się uczyć na studiach? strona 1 z 2

Studenci przynajmniej dwa razy do roku stają przed zadaniem pozornie niewykonalnym: w krótkim czasie muszą skutecznie opanować olbrzymie partie materiału. Mission impossible? Niekoniecznie. Przeczytaj poniższy artykuł, a dowiesz się jak efektywnie (i efektownie) uczyć się na studiach - zakładając, że rzeczywiście chcesz się czegoś nauczyć...
Jak się uczyć na studiach?
1
Pierwsze co musisz zrobić, to cofnąć się o krok w tył i głęboko odetchnąć. Nie panikuj. Poświęć minutę lub dwie na ochłonięcie i zebranie myśli.
2
Teraz zorganizuj swoją pracę. Podziel ją chronologicznie, względem dat kolejnych projektów, zaliczeń, czy egzaminów. Zacznij od rzeczy, z którymi zalegasz.
3
Weź kolejny głęboki oddech i zabierz się do pracy.
4
Wypracuj odpowiednie tempo pracy. Ucz się przez około 40-50 minut, a następnie rób 10-15 minutowe przerwy. Ucząc się zbyt długo sprawisz, że twój umysł stanie się mniej wydajny, a ty będziesz mieć problemy z koncentracją i zapamiętywaniem. Nie stresuj się upływem czasu. Więcej nauczysz się podchodząc do wszystkiego na spokojnie.
5
Jeśli robisz się senny, zjedz trochę czekolady. Nie pij kawy! Czekolada pomoże dostarczyć do mózgu więcej tlenu.
6
Jeśli ten sposób nie pomoże, a ty dalej będziesz śpiący, nie stresuj się, idź spać. Pamiętaj, że spać powinieneś 6-7 godzin. Jeśli twój sen będzie krótszy, szanse, że mózg utrwali materiał, którego się wcześniej uczyłeś, są nikłe. Z kolei jeśli będziesz spać dłużej niż 8 godzin, obudzisz się ospały i ślamazarny. Po 6-7 godzinach snu umysł i ciało zdążą się zregenerować i nabrać sił na kolejny naukowy maraton. Jeśli wykażesz się wystarczającą wytrwałością, zdążysz ze wszystkim na czas.
Udostępnij na FB
7
Gdy nadrobisz zaległości, powoli zabierz się za sprawy bieżące. Powoli nie znaczy nieskończenie długo. Podziel zadania na części. Jeśli przydzielono ci projekt (np. na zaliczenie semestru), codziennie pracuj nad małym jego elementem tak, by skończyć całość na tydzień przed terminem. Tydzień ten wykorzystaj na odpoczynek lub naukę do innych zaliczeń czy egzaminów. Pamiętaj, że wcześniejsze ukończenie projektu oszczędzi ci stresu związanego z ryzykiem nie oddania go w terminie.
8
Im lepiej zorganizujesz naukę, tym więcej czasu będziesz mieć dla siebie. Czas ten wykorzystaj, żeby wynagrodzić sobie tygodnie ciężkiej pracy.
9
Pamiętaj, żeby (przynajmniej w trakcie najbardziej intensywnej nauki) zdrowo się odżywiać i dużo się ruszać. Ćwiczenia fizyczne są niezbędne dla uwolnienia się od stresu i nabrania sił do dalszej pracy.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub