Jak zrobić wielkanocne ciasteczka? strona 1 z 2

Chcesz zaskoczyć swoich bliskich niesamowitym poczęstunkiem? Wykonaj proste herbatniki w kształcie kwiatków. Są szybkie i proste w wykonaniu. Wystarczy odrobina chęci. Herbatniki te możesz wykorzystać również jako ozdobę wiosennego lub wielkanocnego stołu. Poniżej znajdziesz wskazówki jak je wykonać.
Jak zrobić wielkanocne ciasteczka?
Rzeczy, których potrzebujesz:
100 g masła, 100 g ciemnego cukru, 1 cytryna, 175 g przesianej mąki, 1 duże żółtko, 12 żółtych lub zielonych okrągłych cukierków żelowych o średnicy około 25 mm, Włókna rafii, Foremka do ciastek – w kształcie kwiatka lub kółka, Papier do pieczenia
1
Przygotuj ciasto. Masło podziel na 4 – 5 mniejszych kawałków i wraz z cukrem wsyp do miski malaksera. Na tarce o drobnych oczkach zetrzyj skórkę z ½ cytryny i dodaj do masła. Wszystko ucieraj przez kilka sekund. Przetnij cytryną na pół i wyciśnij z niej sok. 1 łyżeczkę soku dodaj do utartego masła, a następnie wsyp mąkę i żółtko. Ponownie uruchom malakser i mieszaj do czasu, aż powstanie ciasto.
2
Ciasto wyłóż na duży arkusz papieru do pieczenia i zagniataj przez kilka minut, dopóki nie będzie ono całkiem gładkie. Zawiń je w folię spożywczą i włóż do lodówki na około 30 minut.
3
Rozgrzej piekarnik do 180 ºC. Podziel ciasto na dwie części. Jedną z nich włóż między dwa arkusze papieru do pieczenia i rozwałkuj na grubość około 3 mm. Zdejmij górny arkusz papieru.
4
Przy pomocy foremki do ciast wytnij 6 kwiatków lub kółek. Ostrożnie usuń ciasto znajdujące się na około, pozostawiając na papierze tylko wycięte ciasteczka. Ostrożnie podnieś papier i ułóż go na blaszce do pieczenia. Pozostałe ciasto połącz z drugą jego połową. Ponownie włóż je między dwa arkusze papieru do pieczenia i postępuj jak z pierwszą połową. Wycięte ciasteczka pozostaw na osobnym arkuszu papieru.
Udostępnij na FB
5
Weź do reki metalową szpilkę i w każdym ciasteczku nakłuj niewielki otworek w pobliżu górnej krawędzi. Dziurki powinny znajdować się w odległości około 3 mm od krawędzi. Przy pomocy noża na środku każdego ciasteczka wytnij otworek o wielkości przygotowanych cukierków. Pamiętaj, że podczas pieczenia słodycze roztopią się i wypełnią całą dziurkę. Odrzuć wycięte ciasto, a do każdej dziurki włóż po jednym cukierku. Piecz ciasteczka przez około 12 – 15 minut, aż nabiorą złotego koloru.
6
Blaszki wyciąg z piekarnika i odstaw na 5 minut, aby trochę przestygły. Następnie przy użyciu łopatki ostrożnie zdejmij ciasteczka i przełóż je na talerz. Pozostaw je do ostygnięcia.
7
ciasteczka wielkanocno-wiosenne
Włókno rafii przewlecz przez otworek i zwiąż razem oba końce. Zawieś ciasteczka na gałązce. Gałązka z ciasteczkami umieszczona w wazonie to doskonała ozdoba stołu wielkanocnego.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

KAROLA:* - 2012-03-27
T o jest COOOl i łateo sie robi ;*
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub