Jak myć twarz, żeby mieć ładną cerę?

Żeby mieć piękną, zdrową cerę musisz zadbać przede wszystkim o odpowiednie mycie i oczyszczanie twarzy. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że istnieją specjalne zasady dotyczące mycia twarzy. Co więcej, niektóre z powszechnie stosowanych kosmetyków potrafią bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Profesjonalne zabiegi na twarz mogą okazać się kosztowne. Z tego powodu warto nauczyć się, jak odpowiednio pielęgnować cerę w domu. Więcej na ten temat dowiesz się poniżej.
Jak myć twarz, żeby mieć ładną cerę?
1
Używaj wyłącznie letniej wody.
Nigdy nie myj twarzy wodą, która jest zbyt gorąca lub za zimna. Gorąca woda uszkadza naczynka i sprawia, że stają się bardziej widoczne. Najczęściej pojawiają się po bokach nosa, na policzkach i pod oczami.
Woda zimna nie jest tak szkodliwa jak gorąca, ale jej stosowanie nie jest zbyt przyjemne. Optymalnym rozwiązaniem jest więc używanie wody letniej.
2
Nigdy nie myj twarzy zwykłym mydłem.
Mydło przeznaczone do ciała nie jest wystarczająco łagodne, by można było je stosować do mycia twarzy. Wysusza wrażliwą cerę, co skutkuje zbyt dużym wydzielaniem sebum w późniejszym czasie. Poszukaj żelu lub mydła przeznaczonego specjalnie do mycia twarzy. Jeśli masz cerę normalną lub mieszaną, wypróbuj pianki do mycia twarzy. Jeśli twoja cera jest sucha lub dojrzała, stosuj kremowe żele lub mleczka. Można też kupić preparaty do mycia twarzy w kostce. Nie należy ich jednak mylić z mydłem. Są to łagodne kosmetyki, przeznaczone specjalnie do pielęgnacji twarzy.
3
Dogłębnie oczyść twarz peelingiem.
Stosowany z umiarem peeling doskonale wpływa na cerę. Peeling twarzy należy robić jedynie raz na tydzień. Na początek wypróbuj żele ze złuszczającymi drobinkami. Usuną martwe komórki znajdujące się na powierzchni naskórka, oczyszczając cerę głębiej, niż zwykłe środki myjące. Nie stosuj ich częściej niż raz w tygodniu, chyba że masz niezwykle suchą skórę. W przeciwnym razie doprowadzisz do nadprodukcji sebum i świecenia się cery. Jeśli żel ze złuszczającymi drobinkami okaże się niewystarczający, możesz zastąpić go specjalnym peelingiem do twarzy. Pamiętaj! Nie używaj go częściej niż raz w tygodniu.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kasia - 2014-03-07
racja Marlenko;]
Marlena - 2013-06-21
Średni artykuł: nie myć twarzy zimną wodą -> bo to nie jest przyjemne.... co za argument!!!
Twarz najlepiej myć srednio ciepłą wodą (żeby dobrze zmyć mydło lub żel) a na koniec spryskać 2-3 razy zimną wodą. Dzięki temu skóra będzie ładnie napięta i świeża w odczuciu.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub