Jak zwiększyć pamięć wirtualną? strona 1 z 2

Pamięć wirtualna jest wykorzystywana do odciążenia pamięci RAM, gdy ta w całości zostaje zużyta. Kiedy wykorzystasz już cały dostępny RAM, twój komputer może zwolnić jego część, przenosząc dane do pustej przestrzeni dyskowej, tzw. „pliku stronicowania”. Komputer tymczasowo przerzuci dane na twardy dysk, a gdy to będzie możliwe, z powrotem przeniesie je do pamięci RAM. Zwiększając pamięć wirtualną zwiększasz zasoby dysku, które rezerwowane są na wypadek przepełnienia pamięci RAM. Z tego powodu posiadanie odpowiedniej ilości wolnego miejsca na dysku jest absolutnie niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania pamięci wirtualnej i RAM.
Możesz łatwo zwiększyć pamięć wirtualną wykonując następujące czynności:
Jak zwiększyć pamięć wirtualną?
1

Windows XP

Kliknij w „Start/Ustawienia”, a następnie wybierz opcję ” Panel sterowania”.

2
Wybierz kategorię „Wydajność i konserwacja”, a następnie kliknij w ikonę „System”.
3
Pojawi się okno – właściwości systemu. W zakładce „Zaawansowane” w obszarze „Wydajność” kliknij w „Ustawienia”.
4
Pojawi się okno „Opcje wydajności”. Wybierz zakładkę „Zaawansowane”, a następnie w obszarze „Pamięć wirtualna” kliknij w opcję „Zmień”.
5
W opcji „Dysk [Etykieta woluminu]” wybierz ten, który zawiera plik stronicowania, który chcesz zmienić.
6

Poniżej w obszarze „Rozmiar pliku stronicowania” dla wybranego dysku, zaznacz opcję „Rozmiar niestandardowy”. Teraz możesz wprowadzić liczbę określającą ilość pamięci wirtualnej, jaką chciałbyś mieć. Wpisz rozmiar początkowy i maksymalny.

Specjalna uwaga: Powinieneś wpisać tę samą wartość w rozmiarze początkowym i maksymalnym. Dzięki temu powstrzymasz komputer przed ciągłymi zmianami pliku stronicowania.

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Aby powstrzymać swój komputer przed ciągłymi zmianami pliku stronicowania, należy ustawić rozmiar początkowy i maksymalny na tę samą wartość. Dla przykładu – 500 i 500 (MB). Wartość ta powinna być co najmniej 1,5 razy większa, niż pamięć RAM. Jeśli więc twój komputer ma 512 MB pamięci RAM, powinieneś wpisać wartość 768 MB ( 1,5 x 512 = 768).
  • Pamiętaj, aby wybrać odpowiedni dysk do zwiększenia pamięci wirtualnej. W większości przypadków jest to partycja C. Możesz samodzielnie ustawić rozmiar początkowy i maksymalny, zaznaczając opcję „Rozmiar niestandardowy” Pamiętaj jednak, by obie te wartości były równe.
7
Kliknij w opcję „Ustaw”. Pojawi się komunikat, aby ponownie uruchomić komputer. Wybierz opcję „Tak”.
8

Windows Vista.

Kliknij przycisk „Start”.

9
Wybierz „Panel sterowania”.
10
Wybierz opcję „System i konserwacja”, a następnie kliknij w ikonę „System”.
11
W okienku po lewej stronie wybierz opcję „Zaawansowane ustawienia systemu”.
12
W zakładce „Zaawansowane” w obszarze „Wydajność” kliknij w przycisk „Ustawienia”.
13
Wybierz zakładkę „Zaawansowane”, a następnie w obszarze „Pamięć wirtualna” kliknij w opcję „Zmień”.
14
Wybierz opcję „niestandardowa”, a następnie wpisz rozmiar początkowy i maksymalny (MB).
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak zrobić zrzut ekranu?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

caps - 2010-04-14
ja bym tam wolał ramu trochę dokupić
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub