Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały? strona 1 z 5

Wrastanie włosków po depilacji ma miejsce wówczas, gdy są one za słabe, żeby przebić się na powierzchnię skóry. Najczęściej występuje to w tych obszarach ciała, gdzie włoski są cienkie lub kręcone, np. w okolicach bikini.
Celem depilacji jest usunięcie z mieszka całego włosa, ale często zdarza się tak, że łamie się on pod skórą lub tuż przy jej powierzchni. W mieszku nie formuje się zatem nowy, „ostro zakończony” włos, ale pozostaje w nim uszkodzona i połamana resztka po włosku poprzednim.
Jeśli i ciebie dotknął problem wrastających włosków, przeczytaj poniższy artykuł. Dowiesz się z niego, jak temu zapobiec.
Co zrobić, żeby włoski po depilacji nie wrastały?
Udostępnij na FB
1
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 1

Depilację przeprowadź dopiero wówczas, gdy będziesz wiedziała jak ją prawidłowo zrobić. Dokładnie przestrzegaj instrukcji odnośnie przygotowania skóry przed depilacją, nakładania wosku i usuwania go. Zwiększysz w ten sposób szanse na usunięcie całego włosa, a nie złamanie go.

2
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 2

Przed i po depilacji zrób peeling. DELIKATNIE złuszcz skórę przy pomocy myjki z tkaniny takiej jak ayate. Możesz również użyć innego lekkiego środka złuszczającego. Usuniesz w ten sposób martwe komórki i przygotujesz skórę do woskowania. Dzień po depilacji również zrób DELIKATNY peeling i powtarzaj go kilka razy w tygodniu. Odblokuje to mieszki włosowe i sprawi, że nowe włoski łatwiej przedostaną się na powierzchnię naskórka.

3
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 3

Unikaj bardzo obcisłych ubrań. Po depilacji zadbaj o to, by skóra mogła „oddychać”. Ciasne ubrania nie tylko podrażniają świeżo wydepilowaną skórę, ale po kilku tygodniach mogą przyczynić się do wrastania włosków.

4
zapobieganie wrastaniu włosków - krok 4

Zapobiegaj problemowi, zanim się pojawi. Istnieje wiele produktów, których zadaniem jest zapobieganie wrastaniu włosków. Zawierają substancje złuszczające i nawilżające, które wzmacniają zbyt słabe włoski i oczyszczają skórę z martwych komórek. Zapobieganie wrastaniu włosków jest znacznie łatwiejsze, niż późniejsza walka z zaczerwienieniami i krostami. Produkty przeciw wrastaniu włosków nakładaj na skórę raz dziennie, 48 godzin po depilacji.

  • Komentarze Tipy.pl (12)

wiedźma - 2015-03-23
Niektórym to chyba coś wrasta mózg, tylko prostytutki golą nogi, ale wy jesteście głupie, ktoś wam wmówił, że tak trzeba i teraz stado głupich owieczek nabija kabzę firmom kosmetycznym.
Ania G. vel Krzysia - 2015-03-11
Wiem, wypalić jak trawę, najlepiej miotaczem ognia.
aniaR - 2015-03-11
Artykuł nie powinien się nazywać Co ZROBIĆ żeby włoski nie wrastały- tylko co ROBIĆ codziennie po depilacji żeby nie zaczęły wrastać. ZROBIĆ tzn jednoroazowo a tu sa instrukcje na każdy dzień tygodnia. Żadna filozofia
Megi - 2015-03-11
Lasery są super, tylko trzeba być na 100% zdrowym. Jesli masz zmiany nowotworowe o których nie wiesz to laser szybciutko spowoduje rozsiew po całym organizmie.
Wiem co pisze, w ten sposób zmarła bliska mi osoba. Miesiąc po depilacji laserowej.
AnetaKrupa Kuzera - 2015-02-01
Problem wrastających włosków wręcz doprowadzał mnie do szału i najdroższe peelingi nie bardzo pomagały. Dlatego też zdecydowałam się na depilację laserową w Łodzi w Laser Glamour http://www.laserglamour.pl/index.php/zabiegi-depilacji-laserowej-w-lodzi/laser-light-sheer-duet-lodz.html . Po 6 sesjach już nawet nie pamiętam co to jest depilacja w domowym zaciszu.
tadaa - 2014-08-01
polecam również stosować kwas borny przed depilacja, jest przeciwzapalny. Można kupić go w aptece za niewielkie pieniądze. Można użyć go również jako tonik do twarzy przy skórze trądzikowej.
tadaa - 2014-08-01
Nie można robić peelingów zbyt często, wystarczy raz w tygodniu. Naturalny peeling: cukier i oliwa z oliwek najlepszy dzień przed depilacja. Później polecam peelingi kawowe z fusów po kawie. Ważne jest również odpowiednie nawilżenie. Skuteczne będą kremy z mocznikiem. Niesamowicie nawilżają.
letnianutka1996 - 2013-07-31
mam dobry zeł na wrastające włoski jest w oriflame i kosztuje jakieś 25zł.Z serii skin so soft,w takim niebieskim opakowaniu.Fajnie chłodzi i pachnie a włoski naprawdę mniej wrastają. POlECAM wam bo sama sprawdziłam.
MalutkaToJa - 2013-03-29
Ja zawsze po depilacji robię peeling cukrowy i smarują nogi ochronnym kremem.
kika75 - 2011-06-23

ja zawsze po depilacji depilatorem smaruje się kremem podepilacyjnym z mary cohr dzieki czemu nie wystepują u mnie stany zapalne.

krokodyl - 2011-06-01
Prawda jest taka,że jak się ma tendencję do wrastania włoskow to za bardzo nic an to nie można poradzić. Tak naprawdę tylko po depilacji laserowej nie wrastają. Moja koleżanka , która była w studio laser w Warszawie miała kiedyś podobny problem ( właściwie miałysmy,ale ona postanowiła coś z tym zrobić a mi nadal wrastają). Takie zapalenie wygląda bardzo nieestetycznie
fila - 2010-04-14
a mi już wrosły i pozamiatane ;((

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub