Jak zrobić zdjęcie pulpitu? strona 1 z 2

Umiejętność zrobienia zrzutu ekranu może być bardzo pomocna. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z komputerem, zawsze możesz zrobić zdjęcie pulpitu i przesłać je specjalistom, którzy szybciej pomogą ci usunąć usterkę. Robienie zrzutów ekranu to także dobra zabawa. Mając zdjęcie pulpitu możesz zrobić kawał swoim rodzicom bądź przyjaciołom, ustawiając „pulpit widmo”.
Jak zrobić zdjęcie pulpitu?
1

W systemie Windows XP.

Naciśnij przycisk „Print Screen”.

2
Otwórz program Microsoft Paint. Aby to zrobić kliknij w przycisk Start > Wszystkie programy > Akcesoria > Paint. Otworzy się nowe okno i kliknij wewnątrz białej części
3
Przejdź do menu "Edycja" i kliknij w polecenie "Wklej". Możesz również nacisnąć i przytrzymać jednocześnie klawisze „Ctrl” i „V”. Teraz w razie potrzeby możesz przyciąć zdjęcie.
4
Przejdź do menu "Plik" i wybierz opcję „Zapisz jako…” Pojawi się nowe okno, w okienku „Zapisz jako typ” wybierz opcję PNG lub JPG. Wpisz nazwę swojego obrazu. Wybierz miejsce do zapisania, jak Pulpit, czy wybrany dysk i kliknij „Zapisz”.
5
Teraz masz swój własny zrzut ekranu. Jeśli chcesz komuś wysłać ten obraz, wystarczy załączyć go w mailu. Możesz również przesłać go do Internetu.
6

W systemie Windows Vista.

W systemie Windows Vista (z wyjątkiem Home Basic) jest narzędzie o nazwie „Wycinanie”. Aby z niego skorzystać, kliknij w menu "Start", wybierz opcję wycinanie i kliknij "Enter" (najnowsza wersja pokazuje wyniki wyszukiwania w trakcie wpisywania każdej literki).

Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeśli chcesz skopiować tylko ekran okna aktywnego – tego, które znajduje się na wierzchu – wystarczy wcisnąć kombinację klawiszy Alt + Print Scr. Przytrzymaj klawisz Alt, a następnie Print Scr.
  • Najszybszą metodą dostępu do programu Paint jest wciśnięcie na klawiaturze jednocześnie klawisza Windows (zazwyczaj znajduje się między klawiszami Ctrl i Alt) i klawisza R. Pojawi się okno, w którym należy wpisać hasło "mspaint" i nacisnąć Enter.
  • W wielu laptopach, aby zaoszczędzić miejsca na klawiaturze, przycisk "PtSc" służący do robienia zrzutów, ma drugorzędną funkcję. Aby zrobić zrzut ekranu wystarczy wcisnąć klawisz Fn (zazwyczaj znajduje się w dolnym rzędzie), przytrzymać go i jednocześnie nacisnąć "PtSc".
  • W zależności od posiadanej wersji systemu Windows, Paint pozwala zapisać zrzut ekranu w różnych formatach - BMP jest to opcja domyślna (format bezstratnej kompresji) - PNG – kompresja bezstratna - JPEG jest kompresją stratną, format umożliwiający dalszą obróbkę zdjęć. W tym przypadku możliwa jest zmiana rozmiaru pliku. Rozmiar pliku jest większy niż PNG czy GIF, ale obraz jest gorszej jakości. - GIF jest odpowiedni dla aplikacji Windows z ograniczoną liczbą kolorów.
  • Jeśli planujesz wrzucić zrzut ekranu na stronę internetową, upewnij się, że nie przekracza on największej dopuszczanej wielkości.
  • Możliwe jest również zatrzymanie filmu w Internecie i zrobienie zrzutu. W ten sposób możesz zrobić zdjęcie video ze stron takich jak np. YouTube. - Aby uzyskać lepszy efekt, odtwórz film na całym ekranie i w najlepszej jakości. Film zatrzymaj w miejscu, w którym tylko chcesz. - Ta metoda może nie działać w przypadku najnowszych gier wideo i najnowszej wersji Windows Media Player.
  • Istnieje wiele programów, które mogą ułatwić ci zrobienie zdjęć pulpitu. Poszukaj w Internecie, niektóre z nich można pobrać w wersji darmowej.
  • Zrzuty ekranu zapisane w niektórych formatach (np. mapa bitowa) mogą mieć bardzo duże rozmiary.
  • Pamiętaj, by odpowiednio przyciąć i zmniejszyć rozmiar pliku przed wysłaniem do innych osób. Otrzymanie zbyt dużego pliku, którego nie możemy otworzyć może być bardzo denerwujące.
7
Kliknij na „Narzędzie wycinania”.
8
„Narzędzie wycinania” otworzy się i na ekranie pojawi się nowe białe okno. Kliknij w menu „Nowy” w celu rozwinięcia listy. Możesz wybrać opcję „Wycinek dowolny”, „Wycinek Prostokątny”, „Wycinek okna” lub „Wycinek pełnoekranowy”.
9
W trybie "Wycinek dowolny" obrysuj obiekt, którego zrzut chcesz zrobić. W trybie "Wycinek Prostokątny" przeciągnij kursor po ekranie tworząc prostokąt o dowolnych wymiarach. W trybie "Wycinek okna" zaznacz okno, które chcesz przechwycić. W trybie pełnoekranowym wystarczy wybrać tę opcję z rozwiniętego paska menu.
10
Wycięty obraz jest następnie otwierany w osobnym oknie i jednocześnie kopiowany do schowka Windows do wykorzystania w innych aplikacjach.
11

W systemie Windows 7

System Windows 7 wyposażony jest w niewielki program o nazwie Wycinanie. Możesz go uruchomić klikając w menu Start > Wszystkie programy > Akcesoria.

12
Narzędzie to pozwala na zrobienie zrzutów całego ekranu, wybranego okna lub też wybranych elementów. Wszystko zależy od użytkownika.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Fantastic - 2015-07-06
Tyle pisania.. ja to nie potrzebnie szukałam, ponieważ szukałam gry co można by zrobić sobie zdjęcie i zapisać na kom. jest 1 taka gra, ale tam nie można wstawić tytułu..
Martt - 2011-07-04
od dłuższego czasu szukałam takiej porady. Dzięki :)
maciek - 2010-04-22
prosta sprawa a tyle pisania, pff
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub