Jak zapakować prezent? strona 1 z 2

Boże Narodzenie jest w prawdzie tylko raz w roku, ale nie oznacza to wcale, że przez resztę roku nie dajemy sobie prezentów. W ciągu całego roku jest wiele okazji by się wzajemnie obdarowywać, np. urodziny, imieniny, Walentynki, Dzień Matki, Dzień Babci, Dzień Dziadka i jeszcze wiele, wiele innych. Poniżej znajdziesz instrukcję jak zapakować prezent, znajdujący się w pudełku.
Jak zapakować prezent?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Ozdobny papier do pakowania prezentów, Linijka, Ołówek, Nożyczki, Taśma klejąca
1
Aby owinąć prezent najpierw należy rozłożyć papier ozdobny na płaskiej, czystej powierzchni. Pamiętaj by usunąć cenę z prezentu zanim zawiniesz go w papier.
2
Umieść pudełko na papierze ozdobnym i owiń je tak, by brzegi papieru zachodziły na siebie przynajmniej na 5 cm. Upewnij się także, że na bokach jest wystarczająco dużo papieru, by je potem zagiąć i całkowicie przykryć powierzchnię pudełka.
3
Jeżeli papier jest zbyt duży ołówkiem zaznacz, ile trzeba odciąć. Z pomocą linijki zaznacz prostą linię i utnij zbędną część papieru.pakowanie prezentu - krok 3.
4
Zwróć uwagę na boki. Mają być na tyle długie by całkowicie przykrywały pudełko, ale nie nazbyt długie, by można je łatwo i ładnie zagiąć. Jeżeli trzeba, przytnij papier również na bokach.
5
Na płaskiej powierzchni rozłóż odpowiednio przycięty papier, tak by jego wewnętrzna strona znajdowała się przodem do ciebie. Mniej więcej na środku papieru połóż pudełko z prezentem.pakowanie prezentu - krok 5.
6
Jedną ze stron papieru zagnij na długości tak, by zachodziła na pudełko i przyklej ją do niego kawałkiem taśmy klejącej.. Na drugim brzegu papieru zrób około 2,5 cm zakładkę, aby po zawinięciu pudełka krawędź ładnie wyglądała. Owiń tą częścią resztę pudełka tak, by na zachodziła na ta wcześniej przyklejoną. Przymocuj ją taśmą.
pakowanie prezentu - krok 6.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli twój prezent jest nieregularnych kształtów znajdź jakieś pudełko, które będzie na niego pasować. Prezent będzie wtedy łatwiej zapakować.
  • Zawsze sprawdzaj wymiary papieru ozdobnego na jego etykiecie, by wystarczyło go do owinięcia całego pudełka.
  • Wybieraj papier, który jest zawinięty na tekturowej rurce, a nie taki w składanych arkuszach. Ten drugi ma zawsze jakieś zagniecenia, które niechlujnie wyglądają.
  • Do pakowania prezentów najlepiej nadaje się przezroczysta i matowa taśma klejąca, będzie ona mniej widoczna niż inne taśmy.
7
pakowanie prezentu - krok 7.
Obróć pudełko tak, by jego krótsze boki znajdowały się naprzeciw ciebie. Prawy i lewy bok papieru zagnij do środka, tak by jego góra i dół uformowały się w trójkąty. Boki naciągnij tak mocno, jak się da, aby nie rozerwać papieru i przyklej je taśma klejącą.
8
Dolny trójkąt zagnij do środka, mocno naciągnij i przyklej taśmą klejącą.
9
pakowanie prezentu - krok 9.
Podobnie zrób z górnym trójkątem, ale zanim go przykleisz na czubku zrób zakładkę, by papier ładnie się prezentował.
10
To samo powtórz po drugiej stronie pudełka.
11
Odwróć pudełko tak, by gładka strona była skierowana ku dołowi.
12
Wzdłuż dłuższego boku pudełka przeciągnij wstążkę, skrzyżuj ją na środku i owiń także krótsze boki.
13
Odwróć pudełko i zawiąż kokardę w miejscu, gdzie wstążki się przecinają.
14
Jeżeli masz jakąś kartę z życzeniami wsuń ją pod wstążkę i przymocuj na wszelki wypadek taśmą klejącą.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (3)

joanna - 2014-11-24
Jejku, to ci nowość!
meszekowy - 2013-08-07
Pożyteczne do pakowania prezentów o nieregularnych kształtach
emilka - 2010-04-28
no z tego to jest chyba najtrudniejsze zawiązanie kokardy :D
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub