Jak chodzić w szpilkach? strona 1 z 3

Zakładając wysokie obcasy sprawiasz, że twoje nogi wyglądają na szczuplejsze, brzuch jest bardziej płaski i wyglądasz bardzo kobieco. Jednak chodzenie na szpilkach wcale nie jest takie proste. Chodzenie na szpilkach to nie naturalny talent, trzeba wiele praktyki, by udoskonalić w pełni tę sztukę.
Jak chodzić w szpilkach?
1
Zacznij od małych obcasów i z czasem je podwyższaj. Jeśli nigdy wcześniej nie nosiłaś butów na szpilkach, w żadnym wypadku nie wybieraj na początek butów z 10 centymetrowym obcasem. Istnieje wiele rodzajów obcasów do wyboru – o różnej wysokości, grubości i kształcie. Ćwicząc chodzenie na obcasach pozwalasz, by staw skokowy nabrał odpowiedniej wytrzymałości i siły, byś mogła bezpiecznie i płynnie poruszać się na naprawdę wysokich obcasach.

Naukę rozpocznij od założenia butów na szerokim i niskim obcasie (2-3 cm). Zapewnią one dobre wsparcie dla twojej stopy.

Następnie naucz poruszać się na cienkich obcasach – najlepsze będą sandały na niskim, cienkim obcasie. To pomoże ci nauczyć się utrzymać równowagę.

Teraz możesz przejść na buty z wyższym, ale szerokim obcasem. To pomoże ci przyzwyczaić się do chodzenia na stromym łuku, a szeroki obcas będzie mocno podtrzymywał pietę i zapewni jej wsparcie. Dzięki temu łatwiej będzie ci się przyzwyczaić do chodzenia na obcasie.

Wypróbuj buty z wysokimi i wąskimi obcasami, ale pamiętaj by pięta była całkowicie przymocowana do podeszwy. Daje to poczucie większej równowagi i komfortu, a jednocześnie pozwala na przyzwyczajenie się do chodzenia w butach, w których pięta umieszczona jest znacznie wyżej niż place. Buty te zapewniają znacznie mniejsze wsparcie dla naszej pięty, jeśli więc nauczysz się w nich płynnie chodzić możesz mieć pewność, że chodzenie na szpilkach nie sprawi ci już większych kłopotów.

Teraz czas założyć prawdziwe szpilki. Dzięki nim będziesz wyglądać bardzo kobieco. Pamiętaj jednak, że zbyt wysokie szpilki przysporzą ci więcej kłopotów niż korzyści.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Im większe masz stopy, tym wyższe obcasy możesz założyć. Zatem nie musisz zakładać takich samych obcasów, jak maja modelki. Wiele z nich ma duże stopy i do nich dopasowuje się wysokość obcasa.
  • Kupuj buty dobrej jakości. Droższe buty zazwyczaj są wygodniejsze i bardziej trwałe.
  • Jazda samochodem w butach na wysokim obcasie, to nie jest dobry pomysł, zwłaszcza jeśli masz manualną skrzynię biegów. Do jazdy załóż klapki lub baletki.
  • Chodź ostrożnie. Trawa, kostka brukowa, kratki i kanały są twoim wrogiem. Każdy brak równowagi może skończyć się złamaniem lub zwichnięciem kostki. Patrz pod nogi i nawet nie myśl o szybkim marszu czy biegu.
  • Bez względu na to, jak wygodne masz buty, nie należy nosić ich cały czas. Może to prowadzić do przewlekłego bólu pleców i stóp.
  • Obcasy o wysokości ponad 12 cm nie są tak naprawdę przeznaczone o chodzenia.
2

Starannie dobierz buty.

Nie wszystkie obcasy są sobie równe. Stań w wybranych butach na twardej podłodze, wyprostuj kolana i sprawdź czy możesz podnieść się na palcach. Jeśli nie, oznacza to, że obcasy są dla ciebie zbyt wysokie i nie powinnaś ich nosić. Jeśli założysz buty na zbyt wysokich obcasach, podczas chodzenia twoje kolana będą wyginać się do przodu i z pewnością po pewnym czasie odczujesz ból, nie mówiąc już o tym, że będziesz śmiesznie wyglądać. W razie potrzeby pod stopy możesz podłożyć specjalne poduszki.

3

Naucz się stawiać odpowiednie kroki.

Chodzenie na wysokich obcasach wcale nie jest takie same, jak chodzenie, którego nauczyłaś się będąc dzieckiem. Musisz teraz zrobić kilka rzeczy, które będą nieco przeczyć twojej logice.

  • Rób małe i powolne kroki, upewnij się, że nie zginasz swoich kolan bardziej niż zwykle. Zauważ, że obcasy mają tendencję do skracania twoich kroków. Im wyższy obcas, tym krótsze kroki.

  • Najpierw postaw na ziemi pietę, dopiero potem palce. W żadnym wypadku nie stawiaj ich równocześnie, ani też nie pozwól by jako pierwsze ziemi dotknęły palce. Gdy już będziesz stać twardo na ziemi i złapiesz równowagę, przesuń swój ciężar ciała do przodu, tak jakbyś chciała chodzić na palcach.

  • Trzymaj nogi blisko siebie. Zawodowe modelki często krzyżują jedną nogę przed drugą, sprawiając tym samym, że ich biodra ładnie się kołyszą. Jednak zanim opanujesz tę sztukę, może to trochę potrwać.

  • Stań tak by pięta jednej nogi dotykała środka drugiej stopy po pewnym kątem. Nacisk połóż na palce stopy znajdującej się z tyłu, jeśli się zmęczysz – zmień nogę.

4
chodzenie na szpilkach

Ćwicz.

Załóż szpilki dzień wcześniej przed wielkim wyjściem i pochodź w nich po domu. Zabieg ten nie tylko pozwoli ci się przyzwyczaić do butów, ale dzięki temu na podeszwach pojawią się zarysowania, co sprawi, że będą one mniej śliskie. Upewnij się, że podczas ćwiczeń wszystkie rzeczy wykonujesz prawidłowo.

  • Zmieniaj kierunki. Chodź, zatrzymaj się, obróć się i dalej chodź.

  • Przejdź w butach po różnych powierzchniach. Być może w ciągu dnia będziesz musiała przejść po podłodze i dywanach, a być może zostaniesz zmuszona do przechadzki po śliskiej drewnianej podłodze. Zatem czemu miałabyś tego nie przećwiczyć…

  • Tańcz. Jeśli planujesz założyć buty na wysokich obcasach na dyskotekę lub inną imprezę i z pewnością będziesz na niej tańczyć, poćwicz to. W domowym zaciszu włącz muzykę i poruszaj się na szpilkach w jej rytm.

  • Nie zapomnij o schodach. Jeśli schodzisz w dół, staraj się na każdym stopniu postawić całą stopę. Podczas wchodzenia na górę stawiaj na każdym stopniu tylko przednią część stopy. W razie konieczności przytrzymaj się poręczy.

  • Chodzenie na obcasach po zamkniętych pomieszczeniach bardzo różni się od chodzenia po polu. Bez miękkiego dywanu, płaskiej powierzchni pokrytej linoleum lub drewnem, chodzenie na obcasach może być znacznie trudniejsze. Nawet najmniejsze nierówności mogą przysporzyć nam wielu problemów, więc ćwicz również chodzenie na obcasach na domowym podwórku.

  • Najlepszym sposobem na nauczenie się poprawnego chodzenia, jest założenie szpilek na zakupy do supermarketu. Wózek pomoże ci w zachowaniu równowagi.

5
Dodaj miękką podkładkę wszędzie tam, gdzie odczuwasz duży nacisk lub tarcie. Poduszeczki wykonane są z różnych materiałów w różnych kształtach, dzięki czemu możesz łatwo umieścić je w bucie, aby móc chodzić wygodniej. Hojnie z nich korzystaj.
6
Daj nogom chwile odpoczynku. Po każdych 20 minutach chodzenia usiądź. Jeśli jesteś łazience, usiądź. Nie zdejmuj butów ze stóp zanim nie znajdziesz się w domu, to tylko spowoduje nasilanie się bólu. Stopy mogą spuchnąć i będziesz miała problemy z ponownym założeniem butów.
Wskazówki
  • Komentarze Tipy.pl (18)

Mondzial - 2016-09-02
A ja nigdy nie chodziłam na obcasach, do pewnego momentu. Ale porobily mi się pęcherze itp. I tu nachodzi pytanie odnośnie tego, że za rok biorę ślub. Więc jakie obcasy max 7 cm wybrać najlepiej i czym się kierować żeby po wyjściu z kościoła nie żałować wyboru butów?
Marta - 2015-04-21
witam mam na imie Marta kupialam wczoraj baletki za kolano na 21 cm szpilce rewelacja kazda kobieta co kocha szpilki powinna miec takie buty bardzo trudno wnich sie chodzi bo maja 21 cm ale sa super polecam wszystkim kobietom
Elka - 2015-02-19
Bzdura, samochód prowadzę w 10 cm szpilkach i jest mi tak najwygodniej. Czepię się jeszcze jednej rzeczy: jesteś rolnikiem, że polecasz chodzenie w butach na obcasie po polu? Mniemam, że chodziło Ci o wyjście na dwór/podwórze/blokowisko/podjazd domu - czyli świeże powietrze. Pole to co najwyżej może być pole buraków.
ojoj - 2014-07-17
Klapki do auta? Przepisy tego zabraniają. W najlepszym wypadku mandat, w najgorszym można spowodować wypadek, gdy klapek zsunie się ze stopy i np. zablokuje pedał gazu czy hamulca. Oj! Trzeba samemu najpierw poczytać zanim się coś publicznie napisze.
zniesmaczony - 2013-05-14
Lukrecjo, bo platforma to nic innego jak optyczne oszustwo. Wówczas ze szpilki 12 cm, która przy płaskiej i cienkiej podeszwie jest bardzo, bardzo wysoka i ustawia nogę pod mocnym kątem, robi się np. szpilka 9 cm - nic więc dziwnego, że chodzi się wygodniej.
Lukrecja - 2013-03-08
Ważna jest przynajmniej niska platforma. Dzięki temu dłużej będziesz mogła chodzić w szpilkach
martakali2889 - 2013-02-08
Dlaczego obcasy ociekają do tyłu czasem w bok(do środka) jak powinnam chodzić by nie krzywic obcasów?
kochambuty.com.pl - 2013-01-10
Grunt to pamiętać o odpowiednim przenoszeniu ciężaru z nogi na nogę i robienia przeprostów. Dla początkujących polecamy czółenka, w których obcas jest umiejscowiony bezpośrednio pod stopą. To bardzo ułatwia utrzymanie równowagi, a to powoduje, że czujemy się bardzo pewnie w noszonych bucikach. I nie wyglądamy w nich śmiesznie :-) podczas chodzenia.
Kobra - 2012-12-30
Bardzo dużo zależy od obcasa. Ja, swoje pierwsze buty, kupiłam na 8 cm obcasie i chodziłam w nich bez problemu. Natomiast całkiem niedawno przymierzyłam but na 1cm obcasie i nie dałam rady w nim chodzić. Zależy od stylu fleku, niektóre ślizgają się w zależności od powierzchni. W dodatku, gdy obcas jest malutki, noga łatwiej się wygina. Dlatego początkującym polecam koturny.
NieLubieOdkurzac - 2012-11-28

Ale na cieniutkich 12-cm szpilkach nie da się prowadzić niestety auta ;) na niższych jak najbardziej :)

Klaudia - 2012-11-23
Wszystko OK, ale co to za pomysł, żeby do jazdy samochodem ubierać klapki?! To dopiero musi być niebezpieczne! A baletki? Pedały zaczęłyby się wżynać w podbicie stopy, auć! Ja egzamin na prawo jazdy zdałam w 7-cm obcasach i nie mam zamiaru zamieniać ich na żadne trampki czy adidasy. Mówię tu rzecz jasna nie o szpilkach, zsuwających się z nogi, tylko o pełnych butach o grubym, stabilnym obcasie. Noga ma stałe oparcie i nie musi 'wisieć' między pedałami.
Justiiiiiiiiiii - 2012-05-03
Hej dziewczyny.Ja uwielbiam takie wysokie obcasy minimum 10 maks mysle 14,15 cm dodam ze jestem wysoka mam 176;-)czuje sie w nich pieknie kobieco ale nie dalej jak wczoraj wybralam sie na miasto pieszo i miałam masakre wrócic:-(wszystko było ok ale jakos palce strasznie mnie bolały i niestety popelniłam bład bo sciagałam je i załozyc a juz wogole isc dalej bylo ciezko.Póki co wyleczyłam sie na jakis czas z obcasów ale napewno nie zrezygnuje;-)POZDRAWIAM
Megg - 2011-05-18

do vesunna: często chodzę w butach na obcasie i powiem ci, że też czasami mam ten problem. ale z tego co zauważyłam to jest to przyczyną właśnie poluzowanych obcasów, rodzaju fleków lub podłoża po którym się chodzi. Jak fleki są z twardej gumy to mogą piszczeć na niektórych podłożach np. w supermarketach czy galeriach. Zatem jeśli obcas jest ok to może pomóc też zmiana fleka. Najlepiej idź do sklepu z butami, przymierz kilka par butów na obcasach i się w nich przejdź po sklepie. Jeśli wszystkie będą piszczeć to znaczy że może faktycznie coś nie tak z chodzeniem - wówczas praktyka czyni mistrza jak to mówią. Jeśli niektóre nie będą to sprawdź jakie mają fleki i na takie sobie wymień w swoich butach. Pozdrawiam

vesunna - 2011-05-18
do Megg:
Dziękuję za odpowiedź tylko kurcze w przeciągu 2 tygodni kupiłam dwie pary butów i mam ten sam problem..jedne miały 12 cm i w sumie oddałam je do reklamacji i właśnie czekam na ocenę, a w drugich 8cm chodzę..i piszczenie ustało niby..ale muszę przyznać, że z tym chodzeniem i stawianiem stop tak cuduję, że mam nadzieję, ze to wreszcie rozpracuje heh :D
pozdrawiam :)
Megg - 2011-05-17

do vesunna: Piszczenie nie jest winą nieprawidłowego chodzenia tylko butów. Niektóre obcasy piszczą, inne nie. Czasami tak już buty mają a czasami jest to wina poluzowanego, rozregulowanego obcasa. Idź do szewca i zapytaj co może być przyczyną. Pozdrawiam

vesunna - 2011-05-16
Witam :)
mam problem, chodzę tak jak napisano wyżej..pierwsze pięta później palce i problem polega na tym, że w trakcie chodzenia piszczą mi obcasy, jakby obcas się wracał i rysował podłogę piszcząc przy tym. Co mogę zrobić by tak nie było?? co robię źle??
Ilona - 2010-06-08

tak jak napisano wyżej - wysokie szpilki nie służą do chodzenia tylko "na pokaz". Jak się idzie tzn jedzie samochodem/taksą do restauracji czy nawet do pracy (o ile jest to praca siedząca) to można sobie pozwolić na szpilki. Jednak chodzenie w nich cały dzień niesamowicie męczy stopy a poza tym jest bardzo szkodliwe dla kręgosłupa.

Jolly - 2010-06-08
ważne, żeby stopniowo zmniejszać grubość obcasa i zwiększać jego wysokość, jeśli od razu zaczniesz od 10-cio centymetrowej szpilki, będziesz wyglądać raczej śmiesznie, a nie atrakcyjnie
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub