Jak zrobić ziołowy spray przeciw komarom?

Zbliża się ten czas, kiedy zaczynają nas atakować komary. Chyba nikt tego nie lubi, a zwłaszcza osoby, które mają tzw. 'słodką krew'. Jak sobie radzić z tymi uciążliwymi insektami? Możesz na przykład kupić w aptece żel na ukąszenia, lub przeciw ukąszeniom lub przygotować spray ziołowy. Oto jak go przygotować.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szklana miseczka, szklanka, butelka ze zraszaczem, łyżeczka, olejek cytronellowy, olejek cedrowy, olejek eukaliptusowy, olejek lawendowy, wyciąg z oczaru wirginijskiego, polysorbate 20
1
Wlej do szklanej miseczki po ½ łyżeczki olejków: cytronellowego, cedrowego, eukaliptusowego, lawendowego i 1½ polysorbatu 20.
2
Zmieszaj wszystkie składniki dokładnie. Dopiero jak wszystko będzie ładnie zmieszane dodaj pół szklanki wyciągu z oczaru wirginijskiego. Zawiesina może być jakby 'zachmurzona', nieprzejrzysta, ale to normalne. Dokładnie wymieszaj.
3
Wlej otrzymany roztwór do buteleczki ze zraszaczem i miej pod ręką. Używaj za każdym razem , gdy wychodzisz na dwór. Ta mieszanka działa rewelacyjnie i skutecznie odstrasza komary. Ma też inną zaletę. Dzięki zawartości tylko naturalnych składników nie jest toksyczna dla skóry.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Spray jest tylko i wyłącznie do użytku zewnętrznego. Uważaj, aby nie przedostał się do oczu. Jeśli tak się zdarzy, natychmiast przemyj je wodą.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się komarów?
  • Komentarze Tipy.pl (1)

edek - 2010-06-10
nie mogłem dostać polysorbate 20 w aptece, moze ktos wie gdzie to kupic
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub