Co zrobić żeby włosy się nie przetłuszczały? strona 1 z 6

Tłuste włosy potrafią być takie frustrujące! Przetłuszczona włosy wyglądają nieświeżo i 'ciężko', są pozbawione naturalnego blasku i energii. Uważa się, że włosy przetłuszczają się szybciej u ludzi, którzy mają cienkie włosy. Dzieje się tak, ponieważ mają oni więcej włosów na centymetr kwadratowy czaszki, a im więcej masz włosów, tym więcej masz gruczołów łojowych na skórze głowy i tym szybciej i częściej tłuszczą się Twoje włosy. Włosy dodatkowo szybciej się tłuszczą pod wpływem ciepła i androgenu. Jednak niezależnie od tego jaka jest przyczyna przetłuszczania się włosów, trzeba z tym walczyć. Mimo że na rynku dostępnych jest naprawdę wiele preparatów na przetłuszczające się włosy, nie wszystkie one działają. Warto więc spróbować domowych sposobów na walkę z łojem.
Co zrobić żeby włosy się nie przetłuszczały?
Udostępnij na FB
1
płyn do płukania ust

Jeśli chcesz pozbyć się łoju z głowy możesz spróbować zrobić domowy środek ściągający. Zmieszaj wyciąg z oczaru wirginijskiego z płynem do płukania ust w proporcjach 1:1. Używaj ostrożnie, tylko na skórę głowy. Nakładaj specyfik nasączonymi wacikami na głowę. Unikaj moczenia w nim włosów, gdyż może je zniszczyć.

2
cytryna

Wypróbuj kwaśną płukankę. Cytryna zmieszana z wodą destylowaną jest idealną płukanką. Najlepiej jeśli wymieszasz sok z dwóch cytryn z ćwiartką wody. Da super rezultaty.

3
ocet

Również ocet jest doskonałą bazą dla płukanki. Niestety jego zapach nie jest zbyt przyjemny. Zmieszaj dwie łyżki stołowe octu z pełną szklanką wody. Ocet działa jak tonik na skórę głowy i wypłukuje zbędny łój i brud.

4
aloes

Możesz również sama zrobić szampon. Po prostu zmieszaj szklankę szamponu, którego używasz, dodaj do niego łyżeczkę żelu aloesowego i jedną łyżkę soku z cytryny. Jak już dokładnie wszystko zmieszasz umyj mieszanką włosy i dokładnie wypłucz.

5
zasypka dziecięca

Możesz też rozprowadzić na włosach puder dziecięcy. Pozostaw go na włosach przez pięć minut i dokładnie je wyszczotkuj. W teorii, puder powinien wchłonąć cały łój.

  • Komentarze Tipy.pl (12)

Dajana - 2016-11-02
Sposób z pudrem?Przed chwila skonczylam robic ten 'eksperyment' i nie polecam naprade. Mam dosc ciemne wlosy i wygladam jak bym zostala posypana mąką a po za tym nie usuwa przetłuszczenia w zadnym stopniu. Innych sposobow nie probowalam wiec nie mam nic do powiedzienia na ich temat. Lecz sposob z pudrem bardzo mnie zaintrygowal. Kompletny fail...
izabela - 2016-02-29
Regulować wydzielanie łoju powinno się od środka. Picie dużej ilości wody i ograniczenie, bądź usunięcie z diety zbyt tłustych potraw (do której czekolada również się zalicza, bo to ona jest największym wrogiem pięknej cery i włosów). Oczywiście nie każdy na nią tak reaguje, ale ci, którzy mają te problemy powinni uważać na to co jedzą.
rozsądny - 2015-02-16
Oj ciemniaczki nieświadome. Chcecie walczyć z naturą - tzn. ze "wstrętnym łojem" metodami kosmetycznej chemii ? Szybko zniszczycie sobie te liche włoski. Zrozumcie, że najlepszą ochroną dla włosów jest własne SEBUM, czyli ten łój własnie. Nie wolno z nim walczyć kwasami, silikonami i wszelkim innym detergentowym badziewiem. Wystarczy jeden lub dwa razy dziennie solidnie wytrzeć włosy suchym ręcznikiem, a później rozprowadzić resztę własnego eliksiru szczotką . Włosy nie będą przesuszone, nabiorą połysku i elastyczności, a skóra nie będzie reagowała alergicznie, jak przy stosowaniu chemii. Poza tym wystarczy mycie raz na tydzień bardzo łagodnym szamponem i chłodną wodą. Gorąca powoduje przesuszenie końcówek włosów i właśnie nadmierne wydzielanie łoju. Jeśli pozostawicie go na skórze, po niedługim czasie jego ilość się wyreguluje. Zacznijcie wierzyć w cudowną moc własnego organizmu.
hahah - 2015-02-16
co za bzdury, mam rzadkie włosy a orzej sie tluszcza niz mojej siostry co ma busz na glowie
Realista - 2015-02-16
"Co zrobić żeby włosy się nie przetłuszczały?"
Myć się
Podobno - 2015-02-16
Niewiem co tam napisali, ale najlepszym sposobem jest zacząć myć włosy mydłem, najlepiej szarym.
Bobby B. - 2015-02-16
Strona 6: "W teorii, puder powinien wchłonąć cały łój". Hahaha! A w praktyce glowa wygląda jakby ktos maka sobie grzywke posypal...
anuszka - 2013-04-19
Też mam taki problem;/ Próbuję z tym walczyć stosując płukanki z szałwii, pokrzywy oraz skrzypu. Pomaga, do tego włosy są wzmocnione. Aby zniwelować wysuszające działanie ziół na włosy, używam nawilżających masek.
MalutkaToJa - 2013-03-28
Niestety także jako jedna z wielu borykam się z problemem przetłuszczających się włosów. U mnie zaczęło się to od momentu dojrzewania i trwa już kilka dobrych lat. Mycie włosów codziennie jest bardzo uporczywe dlatego zdecydowałam, że będę myła włosy co drugi dzień. Z tym że na włosy które są drugi dzień po umyciu stosuje suchy szampon. Jak na razie jestem bardzo zadowolona ;).
majkaku.95 - 2013-01-07

Też mam niestety ten problem i najczęściej muszę myć włosy codziennie, co wpływa na przetłuszczanie jeszcze gorzej. Używam czasem suchego szamponu, żeby przedłużyć ich świeżość o jeden dzień. Zwykle się to sprawdza. Muszę też wypróbować sposób z cytryną.

arimor - 2013-01-06
Bardzo przydatny artykuł, dzięki :). Sama mam problem z przetłuszczającymi się włosami, a ponieważ są proste, odrobina łoju jest już na nich bardzo widoczna. Z autopsji wiem, że dobrym sposobem na opóźnienie przetłuszczenia się włosów jest także wykorzystanie dnia, kiedy nie musimy wychodzić z domu (np. niedzieli) na pozostawienie włosów w stanie już przetłuszczonym o jeden dzień dłużej (podczas gdy normalnie umylibyśmy je już tego dnia). Częste mycie włosów sprawia, że szybciej wysychają, a wówczas produkowana jest większa ilość łoju. Jeśli pozostawimy włosy tłuste przez jeden dzień, będą one również odpowiednio nawilżone i po umyciu, pokryją się łojem znacznie wolniej. Obecnie producenci fryzjerskich kosmetyków stworzyli ponadto "suche szampony"- wystarczy popryskać nimi przetłuszczone włosy, a po chwili wyczesać grzebieniem- to powinno trochę je odtłuścić (jest to metoda podoba do opisanego tu użycia pudru).
Pink - 2010-06-10
do szamponu można dodać soku z cytryny lub już po umyciu włosów polać je wodą z cytryną

Ciekawe porady

Jak napisać dobre CV?

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub