Jak jeść krewetki? strona 1 z 2

Krewetki to wyśmienita przekąska zarówno dla miłośników owoców morza, jak i zwolenników tradycyjnej żywności. Wyśmienicie smakują one z wyciśniętym sokiem z cytryny i odrobiną przypraw. Oczywiście miłośnicy owoców morza z pewnością wiedzą jak obrać i jeść krewetki bez żadnych problemów. Ale dla tych, którzy planują je zjeść po raz pierwszy, może to być nie lada wyzwanie. Poniżej znajdziesz wskazówki, jak jeść krewetki.
Jak jeść krewetki?
1

Przygotowanie krewetek. Niektórzy ludzie spożywają krewetki bez uprzedniego ich gotowania. Jednak dla innych jest to nie do przyjęcia. Jednak dla własnego bezpieczeństwa, lepiej będzie jeśli przed przystąpieniem do obierania i jedzenia, ugotujesz je w wodzie lub na parze.

2

Umyj krewetki pod strumieniem bieżącej wody. Nie musisz tego robić, jeśli udało ci się kupić szczelnie zamknięte, świeże krewetki. Jednakże nigdy nie zapominaj o tej czynności, jeśli kupujesz krewetki w markecie.

3

Odetnij żyłki znajdujące się na odwrocie krewetki. Są one łatwe do zauważenia, gdyż są ciemniejsze od reszty ciała. Jednakże nie jest to obowiązkowe, możesz to zrobić dopiero po ugotowaniu. Obecność żyłek nadaje krewetkom charakterystyczny smak. Możesz więc wykonać tę czynność dopiero po ugotowaniu.

4

Gotuj krewetki w wodzie lub na parze. Jeśli chcesz wzmocnić smak krewetek, lepiej gotować je na parze. Jednakże z pewnością potrwa to znacznie dłużej, niż gotowanie we wrzątku. Gotowanie w wodzie jest więc znacznie szybsze, ale z drugiej strony pozbawia krewetek ich charakterystycznego intensywnego smaku.

Udostępnij na FB
5

Schłodź krewetki. Po ugotowaniu możesz odstawić krewetki w chłodne miejsce i poczekać, aż ostygną lub też możesz płukać je zimną wodą. Pozostawienie ich do ostygnięcia to idealny sposób na zachowanie aromatu. Płukanie pod strumieniem zimnej wody może nieco pozbawić je smaku.

6

Obieranie krewetek. „Skorupki” krewetek są znacznie miększe, niż u innych owoców morza, dlatego też obranie ich nie jest wcale takie trudne. Jedyne wyzwanie to oderwanie krewetki od skorupy na tyle delikatnie, aby jej nie uszkodzić.

  • Zacznij od usunięcia głowy krewetki. Przytrzymaj ją kciukiem i palcem wskazującym, a następnie przekręć.

  • Teraz czas zdjąć z ciała skorupkę. Chwyć za jej ogon i przekręć go w drugą stronę. Zacznij zdejmować skorupkę zaczynając od kończyn krewetki. Postaraj się zdjąć powłoki z całego ciała, z wyjątkiem ogona. Skorupka na ogonie nada krewetkom ładnego wyglądu, gdy będziesz układać je na talerzu.

7

Ułóż krewetki. Obrane krewetki możesz zawiesić na kieliszku koktajlowym. Do kieliszka dodaj specjalny sos lub po prostu skrop je świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny. Bądź kreatywny. Im ładniej je podasz, tym więcej osób będzie chciało je skosztować.

8

Jedzenie krewetek. Chwyć za ogon krewetki i zjedz jej ciało. Może przed zjedzeniem zanurzyć krewetkę w sosie. Jeśli chcesz, możesz również zjeść ogon krewetki. Delikatne skorupki krewetki nie wywołają żadnego bólu brzucha.

9
Obieranie i jedzenie krewetek w rzeczywistości nie jest wcale takie trudne. Jeśli tylko masz ochotę ich spróbować, zrób to. W rzeczywistości może to być świetna zabawa.
  • Komentarze Tipy.pl (6)

BBez ceregieli - 2014-01-20
Siema.
Pierwszy raz je przyzadzalem i dopiero gdy zjadlem, bylo ich 17, stwierdzilem ze sprawdze ja je sie jje. Troche jestem zaskoczony, ze trzeba je obierac z pancezy i glowy obrywac. W calosci tez sa smaczne ciekaw tylko jestem jak mi trawienie pujdzie. Z natury mam silny rzoladek. Pewnie jest sporo bledow. Nie przejmujcie sie. Ja pisze intuicyjnie :-)
Vaco - 2012-05-12

... może i nielogicznie ale wpis oddaje klimat -jest OK

go - 2011-10-06
Co za baran napisał ten tekst. To nie po polsku, niepoprawnie, nielogicznie.......
maksym - 2010-07-25
połkłem krewetkie i gitara, ale zapomnialem sciagnac skorupkie i rano bylo sranie i rzyganie, ale ogolnie smak byl zajebisty.
Pozdrawiam Maksym z Moldina.
Wisienka - 2010-07-23
Często w restauracjach podają krewetki z ogonami - wówczas trzeba te ogonki oderwać co nie jest sprawą prostą jeśli nie chce się używać do tego rąk.
Karcio - 2010-07-23
Krewetki po opłukaniu i odcedzeniu można też usmażyć na masełku. Do tego wyciska się trochę czosnku, soli i smaży. Krewetki wydzielają wówczas sos, który jest przepyszny. Tak przyrządzone są pyszne ze świeżą bułeczką (macza się ją w sosiku i zajada krewetki).
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub