Jak zrobić krem z woskiem pszczelim?

Wosk pszczeli jest wspaniałym składnikiem nawilżającym i pomaga utrzymać naturalną wilgotność skóry. Związki chemiczne zawarte pszczelim wosku, nazywane woskowymi estrami, można znaleźć w skórze człowieka. Poniżej znajdziesz instrukcję, jak zrobić krem z wosku pszczelego.
Jak zrobić krem z woskiem pszczelim?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kostka wosku, Tarka do sera, Olej winogronowy, olej sezamowy lub olej migdałowy, 1 łyżka oleju kokosowego, 1 łyżka płynnej lanoliny, 1 łyżka miodu, 1/8 łyżeczki sody oczyszczonej, 2 łyżki mocnej herbaty rumiankowej albo Earl Grey, łyżka, naczynie które możesz wstawić do mikrofali, mikrofalówka, Słoik, albo pudełko po kremie, w którym będziesz przechowywać krem.
1
Na tarce do sera utrzyj do szklanej miski wosk, tyle, aby uzyskać go 3 łyżki.
2
Dodaj pół szklanki oleju winogronowego, pól szklanki oleju sezamowego lub migdałowego. Do mikstury dodaj także 1 łyżkę oleju kokosowego.
3
Dodaj 2 łyżki lanoliny. Lanolina to naturalny olej pozyskiwany z włókien wełny owczej.
4
Dodaj 1 łyżkę miodu i 1/8 łyżeczki sody.
5
Zaparz mocna herbatę rumiankowa lub Earl Grey. Dodaj 2 łyżki do mikstury. Wymieszaj wszystkie składniki razem.
6
Włóż miskę do mikrofalówki, ustaw średnią temperaturę i czekaj aż wosk i oleje się roztopią, ale nie dopuść do zagotowania. Obserwuj uważnie i wyjmij, jak tylko wszystko się roztopi.
7
Pomieszaj wszystko raz jeszcze i przelej miksturę do słoika lub pudełka po kremie. Pozostaw do całkowitego wystygnięcia zanim użyjesz.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Jeżeli nie masz mikrofalówki, możesz roztopić składniki w kipieli wodnej, wkładając miskę z wszystkimi składnikami, do garnka z gotująca się wodą.
  • Olej winogronowy, sezamowy, migdałowy, kokosowy i lanolinę powinnaś znaleźć w sklepie ze zdrową żywnością.
  • Krem świetnie nawilża suche dłonie
  • Komentarze Tipy.pl (2)

anna - 2014-06-20
zrobilam ten balsam ale czemu tak smierdzi spalenizna co zrobic zeby to zniwelowac
heksa - 2013-08-01
do mikrofalowki? co za bzdura. Chyba nie wiesz jak szkodliwe dzialanie maja produkty z mikrofali. Nie nalozylabym tego na twarz
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub