Jak zdjąć pierścionek ze spuchniętego palca?

Często się zdarza, ze pierścionek utknie na palcu, powody są różne, palce spuchły, albo przytyły, albo pierścionek był za mały, a wcisnęliśmy go na palca. Jest możliwe zdjęcie uciskającego pierścionka, aczkolwiek może to być trochę nieprzyjemne.
1
Nałóż pianę z mydła na cały palec. Włóż palec pod ciepłą wodę i poruszaj pierścionkiem, aż przesunie się lekko.
2
Owiń mocno palec folia spożywczą, aż do pierścionka. Nasmaruj tłuszczem pierścionek i spuchnięty palec poniżej folii. Odczekaj kilka minut i pociąg pierścionek folię równocześnie.
3
Spryskaj pierścionek płynem do mycia okien. Nie uszkodzi on cennych kamieni na nim, a sprawi, że będzie lśniący, jak już w końcu zdejmiesz go z obolałego palca.
4
Owiń palec taśmą klejącą aż do pierścionka. Odczekaj 30 minut. Następnie schłódź rękę w lodzie przez 15 minut (głownie palec na którym utknął pierścionek). Zdejmij taśmę klejącą i popsikaj palec płynem do mycia okien. Obracając pierścionek wokół palca spróbuj go zdjąć. Powinno się udać.
5
Weź kawałek grubszego sznurka i owiń nim starannie cały palec, aż do pierścionka. Włóż koniec sznurka pod pierścionek i odwijaj delikatnie koniec sznurka umieszczony pod pierścionkiem, wraz z pierścionkiem, który powinien przesuwać się do góry palca wraz z odwijanym sznurkiem.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Każda z podanych metod, spowoduje, że odczujesz trochę bólu, ściągając pierścionek. Jedyną bezbolesną metodą do zdjęcia pierścionka jest przecięcie go.
Przeczytaj teraz: Jak wiązać arafatkę?
  • Komentarze Tipy.pl (29)

daria - 2016-06-30
sposób ze sznurkiem kiedyś mnie uratował!
aga - 2016-02-04
Sposób z płynem do mycia szyb u mnie zadzialal, chociaż myślałam,że obrączke wyrwę sobie z palcem. Ból nie z tej ziemi,ale jakoś poszlo ufff
aga - 2015-09-14
A u mnie najlepszy okazał się płyn do zmywania naczyń, nierozcieńczony w wodzie. Najmniejszy ból. Przy reszcie pomysłów kapitulowałam.
Mily - 2015-07-12
Nie polecam metody z nitką. Zdarlem sobie tylko skórę z palca przez co 2 tyg musiałem czekać aż wszystko się zagoi. Ważne żeby nie męczyć palca za dużo. Jak palec spuchnie, to lepiej odczekać dzień i znów próbować. Najlepszy sposób to nałożyć szampon bez wody na pierścionek/obrączkę bez wody. Następnie przy wyprostowanym palcu powoli, okrecajac spróbować ściągnąć pierścionek/obrączkę. Powodzenia!
Boogie - 2015-05-07
Ludzie, wystarczy podnieść wysoko rękę i potrzymać chwilę, aż krew spłynie w dół. Szybko, sprawnie i bezboleśnie.
rafi - 2015-03-29
niteczka-to jest to!!!
Agnieszkl pl - 2014-12-29
Świetny pomysł ze sznurkiem. Mąż po ściągnięciu obrączki wcisnął ją jeszcze raz by spróbować ponownie
monia - 2014-11-28
Polecam sposób z płynem do szyb ! Naprawdę pomaga,ale trzeba cierpliwości zwłaszcza na mocno zapuchnięte palce.
Patty05524 - 2014-07-28
Aua , wiecie jak to koszmarnie Boli? Nie polecam nikomu takiego bólu. ;/
en - 2014-05-26
wlasnie przetestowalam sposob z nitka i ciaglam mamie obraczke. Palec miala bardzo spuchniety i tak chodzila dluuugi czas- dzis troche bólu i ulga ;) polecam
aga - 2014-02-25
Płyn do szyb polecam nic nie pomagało a po płynie szybko zszedł.
Minkaa14 - 2014-01-01

Najlepszą metodą jest tłuszcz! Masło, olej, itp. Zawszę smaruję palec i zaczynam lekko poruszać obrączką i schodzi w mgnieniu oka ! Jaka jest przyjemna ulga , kiedy już się uwoli z ucisku :)

Pozdrawiam

Agniesia2678 - 2013-12-26
Obwiąż palec ciasno nitką jeden koniec zostawiając pod obrączką. Gdy dojdziesz do czubka zacznij ciągnąć nitkę od dołu - obrączka będzie przesuwała się do góry po palcu. Boli ale skuteczne.
Mam nadzieje że dobrze to zobrazowałam tak mojej mamie ściągał lekarz obrączkę....:p
Gosia - 2013-11-15
Ja również wypróbowałam metodę z płynem do okien. Udało się:) Polecam!
Dawid - 2013-07-29
U mnie jedyną działającą metodą była "Taśma klejąca" w połączeniu z wodą i lodem i mydłem na zakończenie.

Najpierw zimna woda - aby obkurczyć palec.
Potem - ciasno obwiązany palec od obrączki w górę taśmą klejącą, znowu zimna woda, a wtedy płyn do naczyń lub mydło w płynie, i powolne obracanie obrączki.

Zajęło kilka minut, ale poszło prawie bezboleśnie (szczególnie w porównaniu z metodami "bez taśmy"...)
kinia - 2013-06-14
płyn do SZYB - rewelacja!
po 2 minutach pierścionek zszedł. Żadne mydła nie pomogły, az nie moglam uwierzyc ! tyko płyn do szyb :) polecam.
USZCZĘŚLIWIONA - 2013-01-01
METODA ZE SZNURKIEM JEST NAJLEPSZA. POLECAM
U MNIE ZADZIAŁAŁO, CHOĆ JUŻ MYŚLAŁAM O POGOTOWIU
Qwerty - 2012-11-12
Aż takiego skomplikowanego zabiegu nie trzeba. Wystarczy naślinić palec lub namoczyć palec zimną wodą, to obkurcza go. Jest także rozwiązaniem zagadki dlaczego osoby kąpiące się w morzu jeziorze czy innym akwenie często tracą swe pierścionki.
kasia - 2012-08-26
Jeżeli uważacie że zdjęcie pierścionka przez przecięcie jest bezbolesne to się grubo mylicie. Nie piszcie głupot. Przeżyłam te wszystkie "tortury" domowe sposoby, palca mało nie straciłam, a skończyło się na pogotowiu cięciem obrączki i bolało strasznie.
ciepły kolo - 2012-08-06
najlepsze wyjście przy mocno spuchniętym palcu to przeciąć cęgami pierścionek, żaden z powyższych sposobów nie dał rady, a złotnik zawsze naprawi za pare złotych.
PMK15 - 2012-02-17
wystarczy wziąć obęgi bądź kombinerki i przeciąć w końcu palec jest ważniejszy niż jakiś tam pierścionek bo po co kmuś pierścionek jak trzeba będzię palec amputować
fiona00 - 2011-03-08

Ja najczęściej jak nie mogę zdjąć pierścionka z palca to zanurzam go w zimnej wodzie i potem delikatnie obluzowuję. Z reguły po kilku sekundach pierścionek zsuwa się z palca...

mika2503 - 2011-01-25
Bardzo dobrym sposobem na zdjęcia pierścionka jest zawinięcie go taśmą klejąca, albo izolacyjna, a później schłodzenie w lodzie albo w zimniej wodzie, tylko ja zamiast płynu do szyb wzięłam płyn do naczyń i udało się zdjąć pierścionek :)
pietruszka - 2010-11-02

najlepiej natłuścić palec- kremem tłustym, wazeliną za potem tak jakby odkrecać na palcu i w sciagac powoli...

mi pomaga:)

Natalia - 2010-10-11

Quote From palec ,
mnie to nie pomaga pomoc yzałamanie ! ;( nie chce stracic palca

Najpierw zlikwiduj opuchliznę - na opuchliznę jest super kapusta. Rozbij liść kapusty tak aby sok pojawił się na liściach. Potem zawiń palca w kapustę i bandaż. Po kilku h opuchlizna powinna zejść. Na opuchliznę dobry jest też lód - weź jakąś mrożonkę i włóż palca pomiędzy zamarznięte warzywa, lub po prostu weź trochę lodu, wrzuć do szklanki, poczekaj aż się trochę roztopi i włóż do środka palca.

Jak pierścionek sam nie zejdzie to posmaruj palca oliwką, wetrzyj ją i pierścionek powinien się "ześlizgnąć" z palca.

palec - 2010-10-11
PinUp - 2010-01-18
Pomysły całkiem ciekawe, w razie czegoś będę próbować. Wizja przecinania pierścionka na palcu mnie trochę przeraża.

Helleno - a Ty pójdź, odpocznij, a potem napisz coś w temacie...
ewcia86 - 2009-06-29
czy przeciecie obrączki ktora jest na spuchniętym palcu bardzo ja zniszczy ;(
Hellena - 2009-02-12
"Odczekaj kilka minut i pociąg pierścionek folię równocześnie."
"Zdejm taśmę klejącą..."

A potem "pójdź" do szkoły na dodatkowe lekcje polskiego. Albo schłódź głowę w lodzie przez 15 minut.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub