Jak fotografować samoloty? strona 1 z 2

Samoloty są wspaniałymi obiektami do fotografowania. Nie ważne czy na ziemi, czy w powietrzu samoloty wszędzie wzbudzają zachwyt. Oczywiście wiadomo, że w powietrzu, a zwłaszcza na specjalnie organizowanych pokazach samoloty prezentują się jeszcze piękniej. Jednak trudność polega na fotografowaniu samolotów w powietrzu, zwłaszcza, gdy są bardzo wysoko. Poniżej przedstawiam kilka rad, jak zrobić takie zdjęcie.
Jak fotografować samoloty?
1
Wybierz aparat, którym będziesz fotografować. Dla amatorskiego fotografowania każdy będzie dobry, więc trzymaj swoją cyfrówkę zawsze pod ręką. Jeśli jednak chcesz, aby zdjęcia były jakościowo dobre potrzebujesz aparatu z wyższej półki. Najważniejsze, aby aparat miał dobre parametry. Dobrze by było, gdyby aparat dało się ustawiać ręcznie. Kontrola nad jakością zdjęcia jest wskazana. Jeśli ustawisz opcję zrobienia kilku zdjęć po kolei, uzyskasz jeszcze lepsze efekty.
2
Świetną pomocą będzie statyw. Używaj go za każdym razem, gdy tylko będziesz mieć taką możliwość. Ciężko jest zrobić ostre zdjęcie poruszającego się w powietrzu samolotu. Użyj więc cokolwiek znajdziesz pod ręką, aby 'usztywnić' aparat. Dobrze, jeśli zaopatrzysz się w dodatkowe karty pamięci, baterie lub akumulatory.
3
Prześledź, w których miejscach najlepiej robić zdjęcia. Będą to na pewno pokazy samolotowe, okolice lotnisk, lądowiska, czy trasy najczęściej uczęszczane przez samoloty. Zapoznaj się z rozkładami lotów najbliższego lub upatrzonego lotniska i poluj na samoloty. Wiadomo, że za pierwszym razem Ci się może nie udawać wychwytywać samoloty, ale z czasem na pewno dojdziesz do wprawy.
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Zrób tak dużo zdjęć, ile tylko dasz radę. Większość i tak będzie nieudana. Dlatego warto, żeby mieć z czego wybierać.
  • Pokazy samolotowe są idealną okazją, aby zbliżyć się do samolotu.
  • Rozmawiaj z pilotami. Oni kochają swoje maszyny i z chęcią Ci o nich opowiedzą.
  • Nie wspinaj się na ogrodzenia lotnisk i nie wchodź na nie w miejscach, w których jest to surowo zabronione.
4
Światło jest ważne. Najlepszą porą na robienie zdjęć jest zazwyczaj wcześnie rano lub późnym wieczorem. Możesz też fotografować w ciągu dnia. Im większa przejrzystość powietrza, tym lepszy efekt. Próbuj złapać jakąś chmurę w tle dla lepszych rezultatów.
5
Jeśli fotografujesz samoloty na ziemi możesz pokombinować z efektami, jako, że samoloty nie są w ruchu. Jeśli masz możliwość podejdź bliżej i zrób zdjęcia szczegółom, detalom z jakiejś ciekawej perspektywy.
6
Jeśli masz możliwość wybierz aparat z teleobiektywem i ustaw aparat na najlepszą jakość. Kiedy fotografujesz odrzutowce ustaw szybkość migawki na największą. Gdy fotografujesz samoloty ze śmigłami pamiętaj, aby na zdjęciu śmigło było zamazane – czyli w ruchu. Jeśli uchwycisz śmigło, tak jakby było ono zatrzymane to po prostu będzie źle wyglądać na zdjęciu.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak robić zdjęcia w nocy?
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub