Jak zrobić róże na tort z lukru plastycznego? strona 1 z 2

Naucz się jak zrobić lukrowe róże na przyozdobienie Twojego tortu, a nie będziesz już więcej kupować gotowych w sklepie. Takie róże potrafią dodać tortowi, ale też i innym ciastom prawdziwej elegancji. Ja używam tylko dwóch rozmiarów foremek do płatków i zależą one zazwyczaj od rozmiaru foremek do liści. Więc Ty również musisz sobie wszystko odpowiednio dopasować. Pamiętaj, że im więcej płatków dodasz, tym pełniejsza będzie róża. Możesz też połączyć już rozkwitnięte kwiaty z pąkami. Pięknie się prezentują na cieście. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak się zabrać za zrobienie takich róż.
Jak zrobić róże na tort z lukru plastycznego?
Rzeczy, których potrzebujesz:
lukier plastyczny, barwniki do jedzenia (zielony na liście i różowy na płatki), styropian, mała szpatułka, malutkie pędzelki, wykałaczki, wałek, klej spożywczy, łyżeczki, foremki na płatki, foremki na listki, woreczki foliowe, stempel dekoracyjny z odbitą strukturą liścia.
1
Zafarbuj lukier barwnikami spożywczymi, jeśli kupiłaś biały.
2
Będziesz musiała zrobić pączka (numer jeden na zdjęciu) na każdą różę, którą planujesz wykonać. Dobrym pomysłem jest zrobienie tych pączków bazowych dzień lub dwa wcześniej. Pamiętaj, że pączek powinien być trochę mniejszy od rozmiaru foremki na płatki. Stożek powinnaś uformować bez problemu.róża na tort - etapy przygotowania
3
Wepchnij wykałaczkę od spodu pączka. Pozostaw ją do jego zastygnięcia i zesztywnienia.
4
Następnie rozwałkuj lukier i wytnij z niego trzy mniejsze płatki. Opuszkami palców albo małą łyżeczką ugnieć końce płatków, aby były cieńsze. Włóż dwa z nich do woreczków foliowych, aby nie wyschły.
5
Posmaruj przygotowany wcześniej stożek klejem spożywczym i owiń go zrobionym płatkiem. Teraz powinnaś otrzymać kształt tak jak numer dwa na fotografii.
6
Znów posmaruj klejem spożywczym i naklej dwa pozostałe płatki. Owiń je dookoła 'stożka', aby delikatnie na siebie zachodziły i nadaj im kształt płatków (numer trzy). Pozostaw na co najmniej pół godziny do wyschnięcia.
Udostępnij na FB
7
Wytnij z lukru kolejne trzy płatki, w ten sam sposób, co poprzednio. Użyj większej foremki. Znów 'rozgnieć' końce płatków, aby były delikatne. Posmaruj płatki klejem (każdy po kolei) i przyklej do formowanej róży. Powinnaś uzyskać różę numer cztery na zdjęciu. W czasie gdy zajmujesz się jednym płatkiem, włóż pozostałe dwa do woreczków foliowych, aby nie wyschły i można je było łatwo formować. Ponownie nadaj płatkom kształt płatków róży, dodaj im trochę 'ruchu'. Pozostaw je do całkowitego wyschnięcia.
8
róża na tort - płatki
UWAGA! Możesz też powyginać płatki na łyżeczkach. Popatrz na zdjęcie. Poukładaj na nich płatki i powyginaj ich końce nadając im odpowiedni kształt płatków róży. Pozostaw je tak na 15-20 minut, aby lekko zesztywniały. Dopiero wtedy przyklejaj do róży.
9
róża na tort - listki
Następnie zrób listki. Rozwałkuj lukier i wytnij kształt listków foremkami. Jeśli nie masz foremek pełnych z już odbitymi układem żylnym liścia, użyj specjalnego stempla dekoracyjnego z już odbitą struktura liścia. Przyłóż do niego wyciętego liścia i odbij żyłki liścia na lukrze. Pozostaw do wyschnięcia.
  • Komentarze Tipy.pl (1)

kasia - 2013-02-03
Fajny sposób ale raczej dla profesjonalistów
Pierwsze słyszę o kleju spożywczym czy stęplach dekoracyjnych, przecież tego w zwykłym sklepie nie zdobędę, a jeśli uda się kupić to wyjdzie drożej niż kupić gotowe kwiaty na tort. Ja piekę raz w roku a nie na sprzedaż
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub