Jak zrobić wino śliwkowe domowej roboty?

Zrobienie własnego wina to doskonały sposób na wykorzystanie owoców w nowatorski sposób. To znacznie łatwiejsze, niż myślisz. Wystarczy, że masz pod ręką nieco świeżych śliwek.
Rzeczy, których potrzebujesz:
7 kg śliwek (mogą być również truskawki bądź brzoskwinie), 20 l słój, 4,5 kg cukru, 2 opakowania drożdży, Pończocha, Gumka
1
Gotuj śliwki na pełnym ogniu przez około 15 minut. Sprawdź czy są miękkie i czy zdążyły puścić sok.
2
Po ugotowaniu przelej śliwki z sokiem przez naciągniętą pończochę, ściekający sok zbierz do specjalnego naczynia.
3
Przecedzony sok, cukier i drożdże wlej do przygotowanego dzbanka i wypełnij go wodą prawie do pełna. Przykryj wlot dzbanka cienką tkaniną i ciasno opleć gumką, aby zabezpieczyć zawartość przed dostaniem się do wnętrza zanieczyszczeń.
4
Odstaw dzban w ciepłe, ciemne miejsce na 45 dni. Nie ma znaczenia, jak gorąco jest w pomieszczeniu. Umieszczenie dzbanka w garażu w środku lata to doskonały pomysł. Po pewnym czasie z dzbanka będzie dobiegało bulgotanie i pojawi się piana, oznacza to, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Pozostaw dzbanek w spokoju.
5
Po 45 dniach na dnie dzbanka zauważysz osad. Będzie on miał mlecznobiały kolor. W żadnym wypadku nie wstrząsaj wtedy dzbankiem. Pozwól by osad pozostał na dnie. Do spożycia nadaje się tylko czyste klarowne wino znajdujące się nad osadem. Najlepszym sposobem jest spuszczenie wina z dzbanka poprzez syfon, dzięki temu zapobiegniemy poruszeniu osadu.
6
Wino jest gotowe do spożycia. Smacznego.
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (5)

winiasz - 2016-10-20
Fermentacja w garczku pod pieluchą i na dzikusach, pleśniach i wszystkim co wokół lata.
Słów brak jakie pyszne to wino.
Czy tak trudno autorowi znaleźć jak powinno się fermentować wina? Po co pisać takie bzdury i ludzi truć.
Zibi - 2016-01-29
To jest przepis na wino z kompotu śliwkowego. Gotowanie zabija wszystkie witaminy.
Są lepsze sposoby.
jjupijej - 2015-08-19
Z tego przepisu to co najwyżej zrobicie taki "Chateau de Jabol", rocznik bieżący :)
ekspert - 2013-03-25
Co ty gadasz w takiej ilosci to bedzie fermentowac ze 2 miechy ...
Winiarz - 2011-10-05
Taaaa jasne, wino ze śliwek gotowe w 45 dni, ędzie strasznie mętne. Wino ze śliwek długo sie klaruje. No i jakiekolwiek wino potrzebuje dojrzewania. To co tu opisane można nazwac zwykłym zacierem.
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub