Jak zrobić muffinki?

Muffiny mogą stać się jednymi z ulubionych śniadań lub deserów. Mogą być doskonałą przekąską dla dorosłego, jak również dla dziecka. Papierowe foremki na muffinki, tzw. papilotki, występują w różnych kolorach i wielkościach, możesz więc zrobić muffinki w odpowiadającym ci rozmiarze. Możesz dodać do muffinek bakalie lub zrobić czyste ciasto bez dodatków.
Do wykonania muffinek możesz wykorzystać niemal każdy przepis na chleb, jeśli tyko zredukujesz czas pieczenia do 20 minut. Bardzo ważne jest aby zbyt długo nie zagniatać ciasta. Gdy już opanujesz podstawowy przepis, możesz go urozmaicać według własnych upodobań.
Jak zrobić muffinki?
Rzeczy, których potrzebujesz:
2 szklanki mąki, 1 łyżka proszku do pieczenia, ½ łyżeczki soli, 2 łyżki cukru, 1 jajo, 1 szklanka mleka, 60g masła, bakalie.
1

Przepis podstawowy.

  • Rozgrzej piekarnik do 200 °C.

  • Blachę do pieczenia wysmaruj tłuszczem lub wyłóż papilotkami.

  • W misce wymieszaj mąkę z proszkiem do pieczenia, solą i cukrem.

  • Następnie dodaj całe jajko, mleko, masło i wymieszaj aby wszystkie składniki się połączyły. Nie rozrabiaj ciasta zbyt długo, bo muffiny zrobią się ciężkie.

  • Łyżką nakładaj ciasto do papilotek aż wypełnisz je do ¾ wysokości.

  • Piecz 20-25 minut, sprawdzając wykałaczką czy ciasto jest już gotowe.

2

Muffinki w różnych smakach.

Jagodowe muffiny – do powyższego przepisu dodaj o1/2 szklanki więcej cukru i użyj ¼ szklanki mąki na 1 szklankę jagód. Wrzuć jagody do ciasta i wymieszaj, a potem nakładaj do foremek.

3

Muffiny z orzechami – zwiększ porcję cukru o ¼ szklanki, dodaj 1 łyżeczkę cukru waniliowego i ½ szklanki posiekanych orzechów do masła. Po nałożeniu ciasta do foremek je z wierzchu cukrem, cynamonem i udekoruj orzechami.

4

Muffiny z rodzynkami z żytnią mąką – zastąp 1 szklankę mąki pszennej ¾ szklanki mąki żytniej i dodaj ½ szklanki rodzynek.

5

Muffiny z boczkiem – usmaż 3 paski boczku wcześniej pokrojonego w drobne kawałki, dodaj do ciasta i wymieszaj.

Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (2)

eurodwd - 2013-01-28
zobaczcie sami jak robią się muffinki
http://www.youtube.com/watch?v=FHctheGo_Y8
Karol - 2010-09-21
Uwielbiam muffinki szczególnie te z bakaliami!
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub