Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?

Jeśli kotka wychodzi na dwór istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że prędzej czy później zajdzie w ciążę. Ustalenie czy jest ciężarna jest w pierwszych dniach trudne, ale nie niemożliwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek które pozwolą ustalić, czy kotka jest w ciąży.
Jak rozpoznać, że kotka jest w ciąży?
1
Obserwuj uważnie ruję kotki. Jeśli ruja nagle przeszła, wówczas istnieje duże prawdopodobieństwo, że kotka jest w ciąży.
2
Obserwuj sutki kotki. Jeśli jest w ciąży, wówczas sutki robią się nabrzmiałe i czerwone. Dzieje się to we wczesnym stadium ciąży.
3
Obserwuj apetyt kota. Jeśli kot zaczyna jeść coraz więcej i ma nagłe skoki apetytu, wówczas oznacza to, że kotka może być w ciąży.
4
Sprawdź wielkość brzucha kotki. Jeśli zauważysz jakieś wcześniejsze symptomy ciąży (sutki, apetyt itp.) zacznij regularnie sprawdzać rękoma wielkość brzucha kotki. Brzuch zacznie rosnąć w około 5 tym tygodniu ciąży. Kotka w ciąży robi się okrąglejsza po bokach.
5
Obserwuj zachowanie kota. Kotka w ciąży będzie częściej mruczeć, wylizywać się, "udeptywać" - będzie ogólnie bardziej czuła i kochana.
6
Miej oko na kotkę, którą podejrzewasz o bycie w ciąży i obserwuj, czy nie zaczyna sobie przygotowywać gniazda. Ostatecznym znakiem ciąży u kotów, jest przygotowywanie przez nie cichego i bezpiecznego miejsca do porodu. Jeśli kotka większość czasu spędza w szafie, w łóżku lub za nim, oznacza to, że poród jest tuż tuż.
Kot w ciąży
Udostępnij na FB
Wskazówki
  • Ciąża u kotów trwa średnio 65 dni, jednak poród może nastąpić już po 60 dniach.
  • Idź do weterynarza, który jest w stanie potwierdzić ciążę kota w 100% i wykonać podstawowe badania.
  • Komentarze Tipy.pl (9)

Kevin Prkp - 2017-05-08
Moja kotka je bardzo duzo chyba nigdy tyle nie jadła spotykala sie z kotami ma ogromny brzuch i gdy ja głszcze po glowie to jest spokojna a gdy zblizam ręke do brzucha wycioaa pazury i z wielkom agresiom broni brzuch niewiem co te obiawy mogą oznaczac alr mysle że to ciąża a jesli chodzi to dlugo lezy na luzku chowa się w dużej trawie na polu obok rak jakby byla to jej baza i zwieda ruzne terny noii bardzo długo spi na podlodze wywalona bokiem mysle że to ciąza.
Ada - 2016-07-29
Moja kotka ma rok. Nigdy nie była na dworze jest typowo domowym kotem. Jednak którejś nocy z racji tego, że mieszkam na parterze wlazł mi przez okno kocór. Była noc więc wszyscy domownicy spali, mnie jednak przebudziły dziwne odgłosy z salonu. I właśnie to jest problem bo nie wiem czy doszło do zbliżenia kotów i nie wiem czy moja kotka jest w ciąży. Była w tym okresie w ruji, która po tym incydencie mineła w sumie na drugi dzień. Wzmożony apetyt a także to, że zrobiła się bardzo milusińska zaniepokoiło mnie.
Jagi - 2016-04-11
Bo moja nawet na klopie pcha mi się na kolana , ciągle miałczy i miąłczy jej ton się zmienił , jak chce sie położyć to niekladzie połowy ciała,niepozwala się dotknąć na brzuchu czy to oznacza ciąże??
LENASZ2006 - 2015-11-24
czy jak kotka jest w ciąży to prawie nie widać jej ani w domu ani na podwórku???bo moja kotka Lola ma już synka Lakiego a jak miała go w brzuchu to prawie nie było jej dookoła domu ani w domu!
Kami - 2015-10-12
Czy mój kot może chodzić w ciąży prawie rok czy on jest w (ciąży)????????!!!!?????????
Sabka - 2015-07-28
Moja kotka(Kulka)właśnie tak ma nigdy się tak nie pchała mi na kolana nie wiem czy jest w ciąży a jeśli tak to co robić?
kinga - 2015-07-13
Moja kotka mi nie pozwala dotykac swojego brzucha i mnie dzis zaprowadzila doszopy gdzie 1raz rodzila bo ma 2 kotki juz i sie o nia martwie czy jest w ciazy pomuzcie mi
Aggie - 2015-06-30
Moja kotka (wychodźca, ma 9 miesięcy) miała gdzieś 1-2 miechy temu ruję, a teraz jej nie ma i zaczęły jej szybko rosnąć sutki, jest grubsza, zaokrąglona i ciągle głodna i robi bardzo śmierdzący mocz , czy jest w ciąży? Jest nawet mała.
Piotr 117 - 2015-03-16
Dobrze wiedzieć, bo moja kotka jest tak kochana i miła, że aż ciężko z nią wytrzymać ( masaż, przytulanie się i wieczne mruczenie) I cały czas pcha się do łóżka. Kiedyś tego nie było
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub