Jak haftować?

Czy zawsze chciałaś się nauczyć haftu? Bałaś się jednak, że jest to zbyt trudna sztuka i na pewno nie warto Ci się za nią zabierać. Czas ten minął bezpowrotnie, bo dzięki poniższym wskazówkom wchłonie Cię świat haftu i nie będziesz mogła wypuścić igły z dłoni. Wczytaj się dokładnie w poniższe wskazówki i daj się ponieść magii haftu. Odkryj wiele możliwości jakie daje ta piękna sztuka. A wcale nie jest tak trudno zacząć. Wystarczy chcieć.
Jak haftować?
1
Wybierz sobie tkaninę i wzór, który chcesz wyhaftować. Najlepsze dla początkujących będą tkaniny bawełniane takie jak płócienka czy ręcznie tkane tkaniny. Im więcej wprawy nabierzesz, będziesz mogła sięgać po inne rodzaje tkanin.
2
Nanieś wzór na tkaninę za pomocą spieralnego markera czy ołówka. Jeśli masz cienką tkaninę wystarczy, że podłożysz wzór pod spód, aby przebijał z drugiej strony. Jeśli nie, to po prostu wykorzystaj do tego okno. Naklej wzór na szybę okienną, następnie ma niego naklej tkaninę. Będzie na pewno przebijało. Z łatwością odrysujesz wzór na tkaninie.
3
Załóż tkaninę na specjalną obręcz - tamborek, aby materiał był napięty. Będzie Ci lepiej prowadzić igłę.
4
Oddziel nitki. Najczęściej haftuje się nićmi zwanymi muliną. Skręcone są one zwykle z kilku nici w jedną, więc oddziel je od siebie. Użyj dwóch lub trzech nici.
5
Zawlecz nić na igłę i zacznij wyszywać wzór. Ścieg krzyżykowy jest najpopularniejszym rodzajem haftu. Jak haftować w ten sposób? To bardzo proste.

Najpierw poprowadź nitkę jednym rzędem. Wszystkie ściegi skieruj w jedną stronę. Prowadź nitkę od strony prawej u góry do lewej u dołu.

Następnie wracaj nitką prowadząc ją w druga stronę od strony lewej u góry do prawej u dołu, tak aby powstały krzyżyki.

Powodzenia!
Udostępnij na FB
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Krawcowanajuz - 2016-05-25
Uwielbiam haftować ale na to potrzeba dużo czasu. Zanim się rozłożysz ze wszystkim i usiądziesz wygodnie to już mija czas a gdzie haftowanie....:(
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub