Jak zacząć rozmowę z nieznajomym? strona 1 z 2

Rozmowa z osobą, której nie znasz, może być naprawdę stresująca. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą ci nawiązać rozmowę z nieznajomym.
Jak zacząć rozmowę z nieznajomym?
1

Uśmiechnij się.

Podchodząc do nieznajomego możesz czuć się nieco zdenerwowana. Pamiętaj jednak, aby zachować przy tym uśmiech i pogodną twarz. Spójrz na tę sytuację z perspektywy innej osoby. Jeśli ktoś podchodzi do ciebie z grymasem na twarzy lub sprawia wrażenie osoby obojętnej, zaczynasz zastanawiać się, co złego ta osoba chce ci powiedzieć, zamiast słuchać jej z zainteresowaniem. Pokaż drugiej osobie, że chcesz rozpocząć lekką i przyjazną rozmowę.

2

Skomentuj coś, co dzieje się wokół ciebie.

Jeśli zastanawiasz się od czego zacząć rozmowę, po prostu rzuć uwagę na temat tego, co dzieje się wokół ciebie. Powiedz coś na temat długiej kolejki, w której oboje stoicie, skomentuj chłód na zewnątrz lub głośną muzykę w sklepie – istnieje wiele rzeczy, które doskonale nadają się na rozpoczęcie rozmowy. Będzie to bardziej oryginalna wersja, niż oklepane „Cześć, co słychać?”

3

Pochwal drugą osobę.

Zwróć uwagę czy druga osoba nie ma czegoś, co wzbudza twoje zainteresowanie i użyj tego jako wstępu do rozmowy. Być może powiedział coś zabawnego? Ma ładny uśmiech? A może podoba ci się zapach jego wody toaletowej?

Udostępnij na FB
4

Bądź szczera.

Nie przesadzaj z prawieniem komplementów drugiej osobie. Jeśli nie masz naturalnego talentu do mówienia śmiesznych żartów, nie rób tego na siłę. Po prostu bądź sobą.

5

Gdy robisz sugestie na temat spotkania, nich będą one konkretne.

Idealnym powodem do rozpoczęcia rozmowy jest chęć umówienia się z drugą osobą na randkę. Zamiast pytać czy ten ktoś pójdzie z tobą na randkę, ustal coś konkretnego. Jeśli dopiero co się poznaliście, nie mów ogólnikami, takimi jak „powinniśmy się jeszcze kiedyś spotkać”.

Zawsze umawiaj się na konkretne spotkanie. Niech będzie to filiżanka kawy w kawiarni za rogiem za pół godziny albo wspólne wyjście do kina w piątek o 19. Ustalając precyzyjny plan będziesz mieć większe szanse na jego realizację.

6

Odpowiednie nastawienie.

Największą przeszkodą w rozmowie z drugą osobą jest obawa, że cię odrzuci. Oczywiście istnieje taka opcja, ale nie powinna ona powstrzymywać cię od działania. Zamiast myśleć o tym, co może pójść nie tak, wyobraź sobie jak rozmawiasz z nieznajomym, a on jest tobą zainteresowany. Zatem zachowaj pewność siebie i wyrzuć z głowy wszystkie negatywne myśli.

7
Jeśli dostaniesz kosza, będziesz czuć się źle tylko przez moment. Jeśli jednak w ogóle nie spróbujesz, przez długi czas będziesz tego żałować. Jedynym sposobem na zmianę twojej dotychczasowej sytuacji jest podjęcie działań. Zatem podejdź do nieznajomego i przywitaj się z nim. Nigdy nie wiesz, do czego to może doprowadzić.
Przeczytaj teraz: Jak podrywać dziewczyny?
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Fabio - 2013-03-28
5. W tym punkcie jest wspomniane o wyjściu do kina. Raczej tego nie popieram jeśli to jest "świeżo" poznana osoba. Chodzi o poznanie się i prowadzenie rozmowy oraz wzbudzenie zainteresowania w początkowej znajomości a nie gapienie sie w ekran w kinie. Kawiarnia ok albo wyjść gdzieś coś zjeść do "miłego" lokalu.
domixxl - 2011-12-22
A jeśli podoba mi się chłopak ze szkoły i ja chce jakoś z nim porozmawiać ale nie wiem jak do tego podejś . Nie chce żeby mnie wyśmiał . Moja koleżanka zaproponowała mi żebym zaprosiła go na NasząKlase ale nie wiem co mu napisać bo nie moge tylko go zaprosić . Prosze niech mi ktoś powie co mam robić
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub