Jak zrobić wiązankę z tulipanów na Wszystkich Świętych? strona 1 z 2

Na Wszystkich Świętych największą popularnością cieszą się wieńce, jednak dobrym pomysłem jest również postawienie na grobie donicy z wiązanką ze sztucznych kwiatów. Dlaczego akurat ze sztucznych? Przymrozki i śnieg sprawią, że kwiaty cięte szybko zwiędną, zaś kwiaty sztuczne będą się trzymać przez wiele tygodni. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak zrobić wiązankę ze sztucznych tulipanów.
Jak zrobić wiązankę z tulipanów na Wszystkich Świętych?
Rzeczy, których potrzebujesz:
Donica (najlepiej ciężka, aby się nie wywróciła podczas mocnego wiatru. Na spód donicy można też położyć cegłę - jeśli donica jest szeroka, lub zalać gipsem)., Wiązanka sztucznych tulipanów (około 12 tulipanów), Sztuczne gałązki bluszczu, 5 sztucznych gałązek dereni lub forsycji, 1 sztuczna gałązka wierzby mandżurskiej, Styropian lub pianka florystyczna, Przeźroczysta taśma klająca
1
Wytnij z pianki kawałek o takiej wielkości, aby można było go włożyć do wazy. Jeśli waza jest szeroka, wówczas pianka może nie trzymać się zbyt mocno - w taki przypadku możesz ją przykleić do dna donicy za pomocą taśmy dwustronnie klejącej.
2
Teraz możesz na wierzchu pianki położyć suszony mech, posypać żwirkiem, drobnymi kamyczkami itp - aby zakryć piankę.
3
Teraz wetknij w piankę, na jej środku gałązkę tulipana. Ta gałązka powinna wyglądać na najdłuższą, więc kolejne gałązki będziesz musiała wetknąć głębiej w piankę lub troszkę skrócić.
4
Gałązkę bluszczu podziel w taki sposób, aby uzyskać 4-5 krótszych gałązek. Sama zdecyduj jakiej powinny być długości - mogą one swobodnie zwisać z donicy i prawie całkowicie ją przykrywać, mogą być też krótsze. Wszystko zależy od ciebie. Gałązki bluszczu powtykaj z każdej strony donicy.
5
Powtykaj pozostałe tulipany. Dookoła najwyższego tulipana wetknij 3 kolejne - powinny być na nieco niższej wysokości. Teraz wokół tych trzech wetknij kolejne 4 tulipany - znów nieco niżej. Dookoła poprzednich czterech wetknij kolejne 4 tulipany - nieco niżej, aby utworzyć kolejny, najniższy poziom. Tulipany na samej górze powinny mieć główki pionowo do góry, zaś im niżej, tym bardziej główki tulipanów są wygięte ku dołowi.
Udostępnij na FB
6
Postaraj się aby tulipany układały się w kształt trójkąta (zauważ, że tulipany z przodu donicy są najkrótsze).
7
Jak już tulipany będą na miejscu powsadzaj między nie gałązki derenia lub forsycji. Niektóre gałązki pozostaw długie a inne potnij na krótsze fragmenty.
8
Gałązki derenia/forsycji powyginaj w taki sposób, aby przykryć wszystkie "dziury".
9
Utnij kawałek wierzby (długość około 2x większa od donicy) i wetknij ją w środek kompozycji. Teraz krótsze kawałki o różnych długościach powsadzaj dookoła donicy.
10
Popatrz na swoją kompozycję z różnych stron, aby się upewnić, że przykryłaś wszystkie puste miejsca.
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub